printlogo


کد خبر: 192239تاریخ: 1397/2/20 00:00
اخبار

مسؤولان فریب اروپایی‌ها را نخورند
آ‌یت‌الله العظمی نوری‌همدانی ادامه قدرتمندانه فعالیت‌‌های هسته‌ای را بهترین پاسخ به گستاخی‌‌های دشمن دانست و از مسؤولان خواست فریب اروپایی‌ها را نخورند و به آنها خوشبین نباشند. به گزارش رسا، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به خروج آمریکا از برجام واکنش نشان داد و گفت: 40 سال است آمریکا با گفتن دروغ و متوسل شدن به توطئه برنامه‌‌های خود را پیش برده و هیچ اعتمادی به آن وجود ندارد. وی افزود: آمریکای امروز همان آمریکایی است که ابتدا از راه جنگ وارد شد و هر توطئه‌ای که توانست علیه جمهوری اسلامی ایران انجام داد که یکی از آنها تحریم‌ها است، از ابتدا هم رهبر معظم انقلاب فریاد زدند نمی‌توان با آمریکا مذاکره کرد و پیمان بست اما عده‌ای بر این موضوع اصرار کردند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه اتفاق سه‌شنبه‌شب گذشته حقانیت سخنان حکیمانه رهبر انقلاب را برای همگان آشکار کرد، اظهار داشت: با آمریکا نمی‌توان عهد و پیمان بست، چرا که هیچ‌گاه پایبند به آن نخواهد بود. آیت‌الله نوری‌همدانی با تأکید بر اینکه مسؤولان نباید فریب کشورهای اروپایی را بخورند، ابراز داشت: اینکه گفته شود آمریکا خارج شده اما فرانسه، انگلیس و آلمان اعلام کردند حضور دارند نباید سبب فریب ما شود چون این کشورها از ابتدا و همواره با آمریکا همراه بوده‌اند. وی عنوان کرد: باید هوشیار باشیم به‌گونه‌ای نشود با طراحی کشورهای اروپایی به جمهوری اسلامی ایران ضربه وارد شود، همین کشورها می‌گویند ایران باید درباره موشک‌ها و توان نظامی با آنها مذاکره کند، نباید به این کشورها خوشبین بود.

مجلس آماده تصویب بودجه برای حمایت از برنامه موشکی و دفاعی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مجلس به هر میزانی که مصلحت اقتضا کند آماده تصویب بودجه برای حمایت از سیاست‌‌های موشکی و برنامه‌‌های دفاعی کشور است. به گزارش خانه ملت، علاالدین بروجردی با اشاره به اعلام ترک توافق هسته‌ای توسط آمریکا گفت: خروج آمریکا از برجام را باید به فال نیک گرفت، ترامپ با امضای سند ترک توافق هسته‌ای یک بار دیگر نشان داد در جامعه جهانی به آمریکا اعتمادی نیست و همه مقررات بین‌المللی را به سخره می‌گیرد. وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در مقطع فعلی در یک ارزیابی جامع باید براساس منافع ملی خود تصمیم‌‌‌گیری کند و هیات مربوط به این موضوع تصمیم‌گیری مهمی در این‌باره برعهده دارد. بروجردی همچنین تصریح کرد: تجربه نشان داده است کشورهای اروپایی در برابر فشار آمریکا توانمندی قابل ملاحظه‌ای نشان نداده‌‌‌‌اند، بنابراین باید توجه داشت اتحادیه اروپایی و کشورهای امضا‌کننده برجام در برابر یک آزمون و تصمیم بزرگ قرار دارند که آیا می‌توانند زیر فشار آمریکا برای اعمال تحریم‌‌های جدید علیه ایران نروند. رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه این موضوع تصریح کرد: به طور حتم تصمیم‌‌‌گیری فعلی به ضرر آمریکا تمام خواهد شد و جمهوری اسلامی ایران نشان خواهد داد با هر شرایطی در عرصه بین‌المللی و منطقه می‌تواند قدرتمندتر از گذشته عرض اندام کند. وی درباره برنامه‌‌های موشکی جمهوری اسلامی تاکید کرد: با این تصمیم آمریکا به هیچ وجه برنامه‌‌های موشکی ایران تغییر نخواهد کرد و مجلس شورای اسلامی به هر میزانی که مصلحت اقتضا کند آماده تصویب بودجه برای حمایت از سیاست‌‌های موشکی و برنامه‌‌های دفاعی کشور است.

هشدار اتحادیه اتاق‌‌های بازرگانی آلمان نسبت به همکاری با ایران
اتحادیه اتاق‌‌های بازرگانی آلمان اعلام کرد اگر شرکای ایرانی شرکت‌‌های اروپایی در فهرست تحریم‌‌های دولت آمریکا قرار بگیرند، شرکت‌‌های اروپایی ممکن است در آمریکا با مجازات‌‌‌هایی مواجه شوند. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، بعد از اعلام خروج آمریکا از برجام، اتحادیه اتاق‌‌های بازرگانی آلمان اعلام کرد اگر شرکای ایرانی شرکت‌‌های اروپایی در فهرست تحریم‌‌های دولت آمریکا قرار بگیرند، شرکت‌‌های اروپایی ممکن است در آمریکا با مجازات‌‌‌هایی مواجه شوند. «ولکر تریر» رئیس بخش تجارت خارجی اتحادیه‌‌های اتاق‌‌های بازرگانی آلمان گفت: «شرکت‌‌های اروپایی در حال حاضر در آمریکا با تهدید مجازات‌‌‌هایی مواجهند، به طور مثال اینکه شرکای تجاری ایرانی آنها در لیست تحریم‌‌های آمریکا قرار بگیرند».


Page Generated in 0/0127 sec