printlogo


کد خبر: 192255تاریخ: 1397/2/22 00:00
اخبار

رونمایی از قانون جدید فیفا که فوتبال را جذاب‌تر می‌کند
فدراسیون جهانی فوتبال قوانین جدیدی را که تصویب شده اعلام کرد. فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا، قوانین جدید مربوط به این رشته را تصویب و به شرح زیر اعلام کرده است: این قوانین از ابتدای تابستان در فوتبال اجرایی خواهد شد.
1- در وقت اضافه دیدارها اجازه تعویض چهارم صادر شد.
2- در بازی بین‌المللی دوستانه مربی می‌تواند 12 بازیکنان روی نیمکت داشته باشد.
3- مربیان مجاز به استفاده از دستگاه‌های دستی الکترونیکی برای اهداف بهداشتی و تاکتیکی هستند.
4- یک فوتبالیست اگر بدون اجازه برای تعویض شورت، پیراهن، جوراب و حتی کفش زمین را ترک کند و بدون اجازه وارد میدان شود، بازی متوقف و یک اوت دستی به حریف داده خواهد شد. اگر این اتفاق در محوطه جریمه رخ دهد امکان یک ضربه پنالتی نیز وجود دارد.
5- استفاده از سیستم ویدئوچک رسما تایید شد.
6- در بعضی موارد خاص داور می‌تواند بعد از خطا بازی را ادامه داده و سپس کارت قرمز را به بازیکن خاطی نشان دهد.
7- داوران و سایر متوالیان حاضر در زمین نمی‌توانند دوربین همراه داشته باشند.
8- اگر بازیکن یا مربی به محوطه ویدئوچک وارد شود توسط داور از بازی اخراج خواهد شد.
9- تایم آبخوری در مواقع لازم نباید بیشتر از یک دقیقه به طول بینجامد.
10- تایم آبخوری و زمان مشاهده ویدئوچک توسط داور به وقت‌های اضافه بازی افزوده خواهد شد.
11- در بازی بین‌المللی دوستانه مربی می‌تواند 12 تعویض داشته باشد.

رونمایی از لباس رسمی تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی
مراسم رونمایی از کت‌وشلوار تیم‌ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی روسیه در هتل اسپیناس برگزار شد. مراسم رونمایی از لباس رسمی تیم‌ملی فوتبال برای حضور در جام‌جهانی 2018 روسیه با حضور مهدی تاج، محمد رضا ساکت، رئیس و دبیر فدراسیون فوتبال، سومابات هاکوپیان مدیرعامل شرکت هاکوپیان، کارلوس کی‌روش سرمربی تیم‌ملی، مدیران عامل باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسؤولان فدراسیون فوتبال و سفرای کشورهای اسپانیا، روسیه و برزیل برگزار شد. شرکت هاکوپیان تامین‌کننده کت‌وشلوار تیم‌ملی فوتبال در جام‌جهانی، این کت‌وشلوار را برای تمام تیم‌های ملی فوتبال در رده‌های مردان و بانوان طراحی کرده است. در این مراسم کلیپی از تیم‌ملی پخش شد که در آن سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، امید ابراهیمی و سعید عزت‌اللهی مشغول پرو کردن کت‌وشلوار تیم‌ملی بودند. قرارداد فدراسیون فوتبال و شرکت هاکوپیان به صورت نمادین با حضور اصحاب رسانه امضا شد.

نام شجاعیان از لیست استقلال خارج می‌شود
داریوش شجاعیان در دیدار رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا از ناحیه رباط صلیبی آسیب دید و این هفته تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد. استقلال فصلی پر از آسیب‌دیدگی را پشت سر گذاشت و بازیکنان زیادی از این تیم مصدومیت‌های کوتاه و بلندمدت را تحمل کردند. این اتفاق در واپسین هفته‌های فصل هم دست از سر آبی‌ها برنداشت و داریوش شجاعیان در جریان دیدار مقابل ذوب‌آهن از ناحیه رباط صلیبی دچار مصدومیت شدید شد. تیم پزشکی این باشگاه مراحل آماده‌سازی جراحی وی را طی می‌کند تا زانوی آسیب‌دیده شجاعیان اواخر هفته تحت عمل جراحی قرار گیرد. از آنجا که شجاعیان پس از عمل، ۶ تا ۷ ماه قادر به حضور در میدان نخواهد بود، به احتمال زیاد نام این بازیکن برای نیم‌فصل اول از لیست آبی‌پوشان خارج می‌شود.


Page Generated in 0/0143 sec