printlogo


کد خبر: 192268تاریخ: 1397/2/22 00:00
اخبار

عبور سکه از 2/1 میلیون تومان
پنجشنبه گذشته در بازار تهران سکه طرح جدید با ۸۷ هزار تومان افزایش، ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار تومان به فروش رسید. به گزارش فارس، در این روز سکه طرح قدیم 12 هزار تومان، نیم‌سکه 19 هزار تومان و ربع سکه 10 هزار تومان افزایش یافت. بر این اساس، سکه طرح قدیم یک‌میلیون و 959 هزار تومان، نیم‌سکه یک‌میلیون و 10 هزار تومان، ربع سکه 595 هزار و سکه گرمی 360 هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای 18 عیار نیز 202 هزار و 700 تومان فروخته شد. در این روز قیمت یورو 7930 تومان، پوند 8992 تومان و درهم 1811 تومان بود و اونس در بازار جهانی طلا 1324 دلار و 74 سنت قیمت خورد.


دامداران: گرانی گوشت  تقصیر ما نیست
مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران اعلام کرد در سیاه بهار که بارندگی بسیار زیاد است، دامداران، دام‌های‌شان را عرضه نمی‌کنند و گرانی و تنظیم بازار هم ربطی به آنها ندارد و متولی دیگری دارد. علیرضا عزیزاللهی، مدیرعامل اتحادیه مرکزی دامداران به ایسنا گفت: اینکه می‌گویند هم‌اکنون عرضه دام زنده کاهش یافته و افزایش قیمت گوشت قرمز نیز به دلیل کمبود عرضه است، طبیعی به نظر می‌رسد، چرا که در این روزها که بارندگی بسیار مناسب بوده و مراتع سرسبز است و به سیاه بهار معروف شده، دامداران دام‌های خود را بیشتر نگه می‌دارند و به بازار عرضه نمی‌کنند تا بتوانند دام‌های خود را سنگین‌تر کرده و با سود بیشتری عرضه کنند. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تکلیف مردم در بازار امروز که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار دارد چه می‌شود و آنها باید چه کاری انجام دهند، تصریح کرد که متولی تنظیم بازار محصولات مختلف مانند گوشت قرمز اتحادیه دامداران نیست و ما نیز باید مدافع حقوق دامداران باشیم و از آنها حمایت کنیم. وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان یکی از متولیان تنظیم بازار می‌تواند نسبت به واردات و خرید داخلی گوشت قرمز اقدام کند تا بازار ماه رمضان به نفع مردم کنترل شود مانند همان کاری که شب عید برای تنظیم بازار میوه و دیگر محصولات انجام می‌دهد.


رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی:
گلایه‌های ارزی خود را بگویید
انجمن‌ها و فعالان اقتصادی مشکلات خود را درباره تأمین ارز در اختیار اتاق بازرگانی و مجلس شورای اسلامی قرار دهند تا با انجام جمع‌بندی برای اصلاح سامانه «نیما» به بانک مرکزی منتقل شود. حمیدرضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره مشکلات تولید‌کنندگان برای واردات مواد اولیه و تأمین ارز مورد نظر تجار اظهار داشت: جلسه مشترک کمیسیون ویژه تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل44 قانون مجلس با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار شد و سیف در این جلسه اذعان کرد سامانه «نیما» مشکلاتی دارد که باید رفع شود. بر این اساس قرار شد نقطه نظرات بخش خصوص جمع‌آوری و در اختیار اتاق بازرگانی قرار داده شود، همچنین کمیسیون‌های ویژه تولید ملی، اقتصادی و صنایع نیز نظارت خود را ارائه می‌دهند تا جمع‌بندی آنها در اختیار بانک مرکزی برای تکمیل سامانه نیما قرار گیرد. وی یادآور شد: تولیدکنندگان  و تجار چنین اعلام می‌کنند که نه‌تنها دلار3800 تومانی برای واردات اختصاص نمی‌یابد بلکه دلار  4200 نیز در اختیار آنها نیست و  برای اینکه تولیدشان متوقف نشود مجبورند دلار مورد نیاز خود را از بازار آزاد (قاچاق)
تهیه کنند.


Page Generated in 0/0067 sec