printlogo


کد خبر: 192274تاریخ: 1397/2/22 00:00
اخبار

رئیس کمیته امداد خبر داد
واگذاری 50  هزار مسکن‌مهر به مددجویان امداد
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: 50 هزار واحد از مسکن‌مهر کشور در اختیار مددجویان زیرپوشش این نهاد قرار می‌گیرد. به گزارش ایرنا، پرویز فتاح با اعلام این خبر گفت: استقلال اقتصادی و اشتغال مددجویان اصلی‌ترین راهبرد کمیته امداد بوده و نباید در این راه قول‌هایی که عملی نمی‌شوند را به مردم بدهیم. وی با بیان اینکه امسال سهم خوبی از توسعه ملی به کمیته امداد امام (ره) تخصیص داده می‌شود، افزود: با توجه به پیگیری‌های انجام شده 50 هزار واحد مسکن‌مهر در سطح کشور در اختیار مددجویان این نهاد قرار می‌گیرد. رئیس کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد:  با توجه به تجربیات گذشته، اشتغالزایی با پخش پول رفع نمی‌شود بلکه باید روی تسهیلات پرداختی نظارت ویژه داشت. وی  تاکید کرد: نباید طوری برنامه‌ریزی کرد که برای مددجویان محله فقرا درست شود زیرا حرمت این عزیزان در اولویت کمیته امداد است.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت عنوان کرد
تخفیف ۴۰ درصدی سفر‌های عتبات
 مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت از تخفیف ویژه برای سفر به عتبات در نیمه اول ماه مبارک رمضان خبر داد. مرتضی آقایی به باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: سازمان حج و زیارت برای سفر به عتبات در طول ماه مبارک رمضان سال جاری، بسته‌های تخفیفی ویژه‌ای را برای مشتاقان زیارت عتبات در این ایام در نظر گرفته است. وی تاکید کرد: بسته‌های تخفیفی عتبات برای نیمه اول ماه مبارک رمضان تخفیفات 40 درصدی و برای نیمه دوم ماه نیز این سفرها با اختصاص تخفیف‌های حدود 20 درصدی همراه خواهد بود. آقایی در ادامه خاطرنشان کرد: متقاضیان نام‌نویسی برای سفر به عتبات عالیات، برای برخورداری از این تخفیف‌ها، باید به دفاتر مجاز تحت نظارت سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.  وی افزود: بسته‌های تخفیفی برای زائران عتبات در طول ماه مبارک رمضان، در سفرهای 7 شبه، 14 شبه و 22 شبه ارائه خواهد شد و در حال حاضر هزینه سفرهای 7 شبه یک‌میلیون و 400 هزار تومان برای زائران تمام می‌شود. مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: در نیمه دوم ماه مبارک رمضان نیز ثبت‌نام سفرهای عتبات عالیات با 10 تا 20 درصد تخفیف برای زائران انجام می‌شود.

وزیر علوم  مطرح کرد
راه‌اندازی دوره‌های ایران‌شناسی در کشورهای منطقه
وزیر علوم از آمادگی ایران برای راه‌اندازی کرسی‌های زبان فارسی و دوره‌های ایران‌شناسی در کشورهای منطقه بویژه در روسیه خبر داد. به گزارش مهر، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دیدار با عبداللطیف‌اف، دستیار ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور همکاری‌های دولت‌های حاشیه دریای خزر از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای انجام پروژه‌های بزرگ علمی در جهت حل مشکلات اکوسیستم دریای خزر خبر داد. وی گفت: ایران آمادگی دارد کرسی‌های زبان فارسی و دوره‌های ایران‌شناسی را در کشورهای منطقه بویژه در روسیه راه‌اندازی کند. غلامی بر توسعه همکاری‌های علمی بین ایران و کشورهای همسایه و بویژه روسیه تاکید کرد و گفت: خوشبختانه مشترکات فرهنگی و تاریخی قابل توجهی بین ایران و روسیه وجود دارد که این مهم، زمینه خوبی را برای توسعه همکاری‌های علمی 2 کشور فراهم کرده است. وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر همکاری دانشگاه‌های بزرگ ایران با تعدادی از دانشگاه‌های روسیه شکل گرفته که این همکاری‌ها ظرفیت‌های مهمی را برای انجام پروژه‌های علمی بزرگ فراهم کرده است.


Page Generated in 0/0067 sec