printlogo


کد خبر: 192275تاریخ: 1397/2/22 00:00
اخبار

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) خبر داد
اختصاص قطعه‌ به اهداکنندگان عضو در بهشت زهرا
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا(س) در مراسم بزرگداشت ۵ هزار اهدای زندگی، گفت: شهرداری تهران تمهیداتی اندیشیده تا اهداکنندگان عضو در قطعه خاصی جاودانه شوند. به گزارش میزان، سعید خال، مدیرعامل سازمان بهشت زهرا و شهردار حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره) در مراسم بزرگداشت ۵ هزار اهدای زندگی،  اظهار داشت: شهرداری تهران و سازمان بهشت زهرا(س) تمهیداتی اندیشیده‌اند تا اهداکنندگان عضو در قطعه خاصی جاودانه شوند‌ و خانواده این افراد دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشند.

کاهش دمای هوا در کشور
کارشناس سازمان هواشناسی از آغاز کاهش دما در کشور خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرتضی ضرابی گفت: روزهای آغازین هفته شاهد تداوم رگبارهای بهاری در تمام نقاط کشور خواهیم بود البته شدت این رگبارها می‌تواند در برخی نقاط استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز و بخش‌های شرقی استان یزد با سیلاب و آبگرفتگی همراه باشد.  وی افزود: این آبگرفتگی‌ها در غرب استان خراسان جنوبی، مناطقی از خراسان رضوی، خراسان شمالی و حتی بخش‌های جنوبی سیستان‌وبلوچستان نیز می‌تواند وجود داشته باشد که باید عشایر توجه داشته باشند از چرای دام‌ها در حاشیه رودخانه‌ها و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند. ضرابی گفت: در استان‌های ساحلی دریای خزر هم بارش‌ها آغاز خواهد شد و کاهش دما آغاز می‌شود و تا پس فردا ادامه خواهد داشت و کاهش دما بین 4 تا 7 درجه را در نواحی شمالی کشورمان پیش‌بینی کرده‌ایم. وی افزود: همچنین شالی‌کاران باید مواظب خزانه‌های چلتوک برنج خود باشند.  وی اظهار داشت: تداوم بارش‌ها را در اغلب نقاط داریم البته شدت بارش‌ها بیشتر در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، کردستان، منطقه‌ای از کرمانشاه، زنجان، خراسان رضوی، خراسان شمالی و بخش‌هایی از خراسان جنوبی خواهد بود.


رئیس انجمن مددکاری اجتماعی مطرح کرد
ضرورت استفاده از مجازات‌های جایگزین برای مجرمان
 رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه در هر ساعت ۵۰ نفر وارد زندان‌ها می‌شوند، بر استفاده از مجازات‌های جایگزین برای کاهش پیامدهای افزایش حضور مجرمان در زندان تاکید کرد. سیدحسن موسوی‌چلک با اشاره به ورود سالانه ۴۲۰ تا ۴۳۰ هزار مجرم به زندان‌ها به ایسنا گفت: بر اساس بازنگری‌هایی که در قانون مجازات اسلامی انجام شده، ظرفیت‌هایی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین در قانون تعبیه شده و در بندهای متعددی در استفاده از مددکاری اجتماعی تاکید شده است. وی با اشاره به اینکه در ماده ۶۴ قانون مجازات اسلامی بر اساس مجازات‌های جایگزین حبس، استفاده از ظرفیت ارائه خدمات عمومی رایگان به مردم، جزای نقدی، غیرنقدی و محرومیت از حقوق اجتماعی پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: این موارد در صورت گذشت فرد شاکی و برقرار بودن شرایط تخفیف بر اساس نوع جرم می‌تواند اجرا شود. چلک در ادامه تاکید کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مجازات‌های جایگزین می‌تواند باعث استفاده سیستم قضایی از مددکاران اجتماعی شود. همچنین در ماده ۷۷ قانون مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است قاضی باید به تعداد لازم مددکاران اجتماعی را در اختیار داشته باشد، این در حالی است که رویکرد بسیاری از قضات بهره‌گیری از مجازات زندان است. به گفته رئیس انجمن مددکاری اجتماعی، سیاست‌های کلی نظام قضایی نیازمند بازنگری است، هر چند در سال‌های گذشته با توسعه بخش اجتماعی، قوه‌قضائیه و نیروی انتظامی نسبت به این گونه مسائل حساس و دغدغه‌مند شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0063 sec