printlogo


کد خبر: 192295تاریخ: 1397/2/22 00:00
اخبار

رهبر انقلاب در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت آیت‌الله شیخ غلامرضا یزدی:
هر کس با اسلام انس بیشتری دارد خدمات اجتماعی او بیشتر است
بیانات رهبر حکیم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره بزرگداشت آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی (فقیه خراسانی) که در تاریخ ۳۰ مرداد ۹۶ برگزار شده بود، صبح پنجشنبه در محل این همایش در یزد منتشر شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار با اشاره به برکات حضور آیت‌الله حاج شیخ غلامرضا یزدی در یزد و حضور فعال آن عالم زاهد و متقی در عرصه خدمات اجتماعی و کمک به فقرای شهر حتی فقرای یهودی و زرتشتی، گفتند: اینگونه رفتارها و خدمات در دنیای مادی امروز مهجور است و تنها دین اسلام است که به پیروان خود می‌آموزد انسان‌ها حتی اگر به دین ما معتقد نباشند در خلقت شبیه به ما و در سختی‌ها نیازمند کمک ما هستند و از هر کس که با اسلام انس بیشتری دارد، چنین خدمات و کمک‌هایی بیشتر سر می‌زند. حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با تأکید بر لزوم انتقال این مفاهیم ارزشمند به نسل رو به رشد و معرفی شاخص‌هایی از زندگی بزرگان در مقابل حجم انبوه تبلیغات مضر و اغواگر، افزودند: در مقابل صداهای گمراه‌کننده و تصویرهای فریبنده‌ای که در دنیای امروز برای منحرف‌کردن نسل جوان وجود دارد، خوشبختانه ظرفیت و امکان هدایت و رویش نسل جوان نیز وجود دارد. رهبر انقلاب اسلامی مهم‌ترین وظیفه مسؤولان فرهنگی را تقویت روحیه انقلابی در جوانان دانستند و با تأکید بر لزوم پشتیبانی از جریان عظیم نیروی انقلاب، افزودند: نباید در محیط‌های دانشگاهی و فرهنگی، جریان انقلابی تضعیف و جریان مقابل آنها تقویت شود.

ترامپ دنبال سیاست تغییر نظام در ایران است
رسانه محافظه‌کار آمریکایی خبر داد کاخ‌سفید در حال بررسی طرحی با محتوای سیاست حمایت از تغییر نظام در ایران است. به گزارش فارس، «واشنگتن فری بیکن» از توزیع یک گزارش 3 صفحه‌ای بین اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید خبر داد که محتوای آن، استراتژی تغییر نظام در ایران است. استراتژی مدنظر این طرح آن است که دولت ترامپ از طریق تمرکز بر ایجاد شکاف عمیق‌ بین مردم ایران با حاکمیت، فعالانه در زمینه کمک به براندازی نظام فعالیت کند. این طرح توسط اندیشکده «گروه مطالعات امنیتی» که پیوندهای نزدیکی با مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید از قبیل جان بولتون دارد، تهیه شده است. این طرح به طور صریح بر «تغییر نظام»  در ایران تاکید می‌کند. از دیگر محورهای این طرح، کاستن از تاکید‌های پیشین درباره دخالت‌های نظامی آمریکا در منطقه است و به جای آن به منظور «عصبانی کردن» مردم ایران از حاکمیت، در نظر دارد بر صرف هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه تاکید کند. این رسانه آمریکایی نظر یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید را درباره طرح تغییر نظام در ایران جویا شد. این مقام که نامش فاش نشده گفت دولت آمریکا به طور مداوم و پایدار در حال کار برای «تغییر رفتار رژیم ایران» است. یک منبع نزدیک به کاخ سفید هم به واشنگتن فری بیکن خبر داده «مشکل، توافق هسته‌ای ایران نیست بلکه مشکل خود رژیم ایران» است. به گفته این منبع، تیم جان بولتون سال‌ها است وقت خود را صرف ایجاد طرح‌های مختلف برای مقابله با «این مشکل» کرده و ترامپ با علم به این موضوع، بولتون را به سمت مشاور امنیت ملی تعیین کرد.

وزیر اقتصاد آلمان:
 نمی‌توانیم از شرکت‌ها در برابر تحریم‌های آمریکا حمایت کنیم
وزیر اقتصاد آلمان در سخنانی اظهار داشت برلین هیچ امکانی برای حمایت از شرکت‌های آلمانی در برابر تحریم‌های آمریکا در مناسبات تجاری با ایران ندارد.به گزارش تسنیم، به نقل از نشریه دی‌سایت، پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان آب پاکی را روی دست شرکت‌های آلمانی که از اتحادیه اروپایی و برلین حمایت در مناسبات تجاری با ایران بعد از خروج آمریکا از برجام را درخواست کرده بودند ریخت و تاکید کرد هیچ امکانی برای حمایت از این شرکت‌ها وجود ندارد. آلتمایر بدین ترتیب بعد از خروج آمریکا از برجام درباره اقدامات متقابل حمایتی برای شرکت‌های آلمانی علیه تحریم‌های آمریکا هشدار داده و گفت: ما از نظر حقوقی هیچ امکانی نداریم که شرکت‌های آلمانی را علیه تصمیمات دولت آمریکا در این راستا حمایت کنیم یا برای آنها استثنا قائل شویم.


Page Generated in 0/0076 sec