printlogo


کد خبر: 192296تاریخ: 1397/2/22 00:00
اخبار

اتحادیه اروپایی در بدعهدی چیزی از آمریکا کم نگذاشته است
خطیب موقت جمعه تهران با بیان اینکه اگر بگوییم آمریکا نه و اتحادیه اروپایی آری، این با عبرت‌آموزی نمی‌سازد، گفت: اتحادیه اروپایی در بدعهدی هیچ چیز از آمریکا کم نگذاشته است. به گزارش مهر، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه تهران، پیرامون مساله خروج آمریکا از برجام و اظهارات ترامپ، رئیس‌جمهور آن کشور تصریح کرد: این مساله برای ما عبرت‌هایی داشت از جمله آنکه نباید به دشمنان اعتماد کرد، چرا که اگر کسی دین و مبنا نداشته باشد، پای ارزش‌ها نخواهد ایستاد و به تعهداتش عمل نخواهد کرد. وی با بیان اینکه اگر بگوییم آمریکا نه و اتحادیه اروپایی آری، این با عبرت‌آموزی نمی‌سازد، افزود: اتحادیه اروپایی در بدعهدی هیچ چیز از آمریکا کم نگذاشته است. اینها هم بدعهدی کردند، قرار بود سرمایه‌گذاری کنند ولی این کار را نکردند. موضوع موشکی ما را بهانه قرار دادند، قرارداد هواپیماهایی که بسته شده بود را لغو کردند و در نهایت رهبری برای این مساله مهلت دادند که در این مهلت چند هفته‌ای، موضوع جبران شود که اگر جبران نکردند ملت در این قرارداد نخواهد ماند.

هلاکت ده‌ها صهیونیست در عملیات «جولان»
زارعی: نتانیاهو گفت بس کنید پیام دریافت شد
کارشناس مسائل‌ بین‌الملل می‌گوید در عملیات جولان سوریه ده‌ها صهیونیست به هلاکت رسیدند. به گزارش تسنیم، سعدالله زارعی  پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به اتفاقات رخ داده در منطقه جولان اشاره کرد و گفت: آنچه در جولان سوریه روی داد یک غافلگیری بزرگ اطلاعاتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی بود؛ این عملیات از 3 بعد اطلاعاتی، نظامی و سیاسی برای رژیم‌ صهیونیستی شکست محسوب می‌شود به طوری که چنین  مساله‌ای در طول حیات ننگین این رژیم بی‌سابقه بود. وی در همین راستا اضافه کرد: مسؤولان این رژیم طی روزهای گذشته تماس‌های مختلفی با مقامات آمریکایی، انگلیسی، آلمانی و  فرانسوی برقرار کردند. درخواست عاجزانه نتانیاهو در این تماس‌ها این بود که به ایران بگویید عملیاتی علیه ما انجام ندهد. زارعی گفت: بر همین اساس وزیر دفاع  آمریکا  در نامه‌ای که به مقامات ایرانی ارسال کرد خواستار خویشتنداری تهران شد. مقامات انگلیسی، آلمانی و فرانسوی  نیز برای اینکه عملیاتی علیه رژیم اشغالگر قدس صورت نگیرد، دست به اقداماتی زدند. وی ادامه داد: در این عملیات مراکز اصلی جمع‌آوری اطلاعات، تجزیه و تحلیل اسرائیلی‌ها کاملا نابود شد و ده‌ها عضو موثر آ‌ن به هلاکت رسیدند. زارعی با تاکید بر اینکه زمانی که این عملیات در حال انجام بود نتانیاهو و وزیر جنگش، لیبرمن از طریق اروپایی‌ها به ما پیغام دادند «بس کنید، پیام دریافت شد، اطمینان می‌دهیم دیگر علیه شما دست به عملیات نظامی نزنیم»، اظهار داشت: وقتی این حمله صورت گرفت، اسرائیلی‌ها فکر کردند جنگ نهایی آغاز شده و قرار است تومار آنها در هم پیچیده شود. به همین دلیل به روس‌ها گفتند «مانع اقدام ایران» شوند. البته آنچه این رژیم در روز پنجشنبه دید تنها یک واکنش محدود علیه جنایات اسرائیل بود.

راهپیمایی مردمی در سراسر کشور در اعتراض به بدعهدی آمریکا
مردم: منتظر پاسخ قاطع مسؤولان می‌مانیم
 راهپیمایی سراسری مردم ایران بعد از اقامه نماز جمعه در شهرهای مختلف کشور برگزار شد و مردم خواستار پاسخ قاطع مسؤولان به اظهارات سخیف و توهین های بی‌شرمانه رئیس‌جمهور آمریکا شدند. به گزارش فارس، پس از اعلام خروج آمریکا از برجام و اظهارات سخیف رئیس‌جمهور آمریکا درباره ملت ایران، روز گذشته نمازگزاران جمعه در سراسر کشور در راهپیمایی باشکوه خود به اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا و همچنین بدعهدی این کشور در توافق هسته‌ای واکنش نشان دادند. در تهران شرکت‌کنندگان در راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه با در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون «آقای ترامپ غلط می‌کنید» و «من انقلابی‌ام» از محل دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب حرکت کردند. همچنین تظاهرکنندگان با شعارهایی همچون «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «می‌جنگیم، می‌میریم سازش نمی‌پذیریم» و ... انزجار خود را نسبت به رژیم غاصب صهیونیستی و دولت آمریکا به منصه ظهور گذاشتند. در پایان راهپیمایی ضدآمریکایی دیروز مردم سراسر کشور قطعنامه پایانی قرائت شد.


Page Generated in 0/0072 sec