printlogo


کد خبر: 192447تاریخ: 1397/2/25 00:00
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت مطرح کرد
هشدار درباره ساقی‌های گُل‌ در فضای مجازی

گروه اجتماعی: رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت گفت: علاوه بر رصد مناطق آلوده سطح شهر، رصد فضای مجازی به عنوان بستر نوظهور فعالیت قاچاقچیان و خرده‌فروشان موادمخدر هم در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفته است.
سرهنگ محمد بخشنده با بیان اینکه تمام تلاش پلیس در رسیدن به یک امنیت پایدار در جامعه است، به میزان اظهار داشت: علاوه بر رصد مناطق آلوده سطح شهر، رصد فضای مجازی به عنوان بستر نوظهور فعالیت قاچاقچیان و خرده‌فروشان موادمخدر هم در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر قرار گرفته است و با شناسایی پیج‌های اینستاگرامی که اقدام به توزیع موادمخدر در محل می‌کنند، نسبت به بازداشت گردانندگان آن با حکم دستگاه قضایی اقدام می‌شود.
گشت‌های پلیس اطراف مدارس
بخشنده افزود: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال تحصیلی و آغاز فصل امتحانات پایان سال مدارس و مراکز آموزشی، طبق سنوات گذشته گشت‌های دوره‌ای پلیس مبارزه با موادمخدر در  اطراف مدارس و مراکز آموزشی بیشتر می‌شود. وی درباره دستگیری باندهای فروش موادمخدر در فضای مجازی گفت: 3 باند را در فضای مجازی منهدم کردیم. متاسفانه تبلیغ و فروش موادمخدر بویژه ماده گل در فضای مجازی در حال افزایش است و بیشترین افرادی که ما در زمینه مصرف گل بازداشت کردیم از سطح شمال شهر تهران بوده‌اند.
انهدام باند موادمخدر در «واتس‌اپ»
علاوه بر این وی با اشاره به برنامه جدی پلیس مبارزه با موادمخدر برای برخورد با هرگونه قاچاق و خرید و فروش مواد در بستر فضای مجازی اظهار کرد: به دنبال دستور سال گذشته سردار رحیمی مبنی بر رصد ویژه فضای مجازی در حوزه مبارزه با موادمخدر، این فضا تحت اشراف پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت قرار گرفت و هرگونه فعالیت قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان در این بستر مورد رصد قرار می‌گیرد. رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ افزود: همچنین با توجه به اهمیت ویژه این بخش، دایره «فتا» در پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ نیز تشکیل شد و تعدادی از مجرمانی که در این فضا اقدام به آموزش، توزیع و قاچاق موادمخدر می‌کردند دستگیر شدند. وی با اعلام خبر انهدام یک باند توزیع موادمخدر که در شبکه اجتماعی «واتس‌اپ» فعالیت داشتند، گفت: به دنبال گزارش‌های به‌دست آمده و رصدهای انجام شده، همکاران ما موفق شدند یک باند توزیع موادمخدر را که در شبکه اجتماعی «واتس‌اپ» فعالیت داشتند شناسایی کنند. بخشنده ادامه داد: ماموران پلیس پس از شناسایی این باند و اشراف کامل بر فعالیت تمام اعضای آن، موفق شدند در یک قرار صوری در پارک چیتگر در غرب تهران، 2 نفر از اعضای این باند را به همراه 25 کیلوگرم حشیش دستگیر کنند. رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ خاطرنشان کرد: اعضای دستگیر شده این باند به همراه تعدادی از همدستان‌شان در شهرستان‌های دیگر که همگی دارای سوابق قبلی در توزیع و فروش موادمخدر بودند، با سوءاستفاده از این فضا مبادرت به توزیع موادمخدر کرده و در این پیام‌رسان، قرارهای ملاقات خود را تنظیم می‌کردند. به گفته وی اعضای دستگیر شده این باند به همراه موادمخدر کشف شده از آنها در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند.
وظیفه پلیس جمع‌آوری معتادان نیست
سرهنگ بخشنده همچنین با تاکید بر اینکه با ورود پلیس به جمع‌آوری معتادان مخالف است، تصریح کرد: وظیفه اصلی پلیس، مقابله با ورود موادمخدر است و باید تمام انرژی خود را برای جلوگیری از ورود موادمخدر به شهر صرف کند و به خرده‌فروشان اجازه خرید و فروش در سطح شهر را ندهد اما در حال حاضر بیشترین انرژی پلیس صرف جمع‌آوری معتادان متجاهر می‌شود. جمع‌آوری ۷ هزار و ۴۰۰ معتاد متجاهر طی 3 ماه و تشکیل پرونده، انتقال و رسیدگی به آنها انرژی زیادی را از پلیس می‌گیرد. وی افزود: در بحث برخورد با معتادان، سازمان‌‌های  گوناگون از سوی دولت مکلف به انجام کار هستند اما به غیر از چند دستگاه بقیه از انجام مسؤولیت‌های‌شان شانه خالی می‌کنند. متاسفانه همه سازمان‌ها خود را کنار کشیده و از پلیس می‌خواهند کار‌ها را انجام دهد. این عدم همکاری دیگر دستگاه‌ها، باعث شده چرخه جمع‌آوری و بازتوانی معتادان دچار مشکل شود و مردم از وجود معتادان در سطح جامعه ابراز نارضایتی کنند.
کشف 3 تن ماده مخدر
سرهنگ محمد بخشنده در ادامه به کشفیات انواع موادمخدر در تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 3 تن انواع موادمخدر کشف و ضبط شده است. کار مقابله‌ای ما با فروشندگان قوت بیشتری گرفته است، همچنین با راه‌اندازی گشت ضربت در اتوبان‌ها و معابر اصلی شهر خرده‌فروشان موادمخدر را جمع‌آوری کردیم.


Page Generated in 0/0056 sec