printlogo


کد خبر: 192453تاریخ: 1397/2/25 00:00
کوتاه و گویا

جمعه 28 اردیبهشت 97 مصادف با «روز جهانی موزه»، از ساعت 9 تا 19 در سالن جلسات موزه ملی علوم و فناوری نمایشگاهی یک‌روزه از اسناد، فیلم‎ها و تصاویر پروفسور محمود حسابی در موضوعات مختلف از جمله: «تعیین ساعت بین‎المللی در ایران» «هسته‎ای»، «اولین گیرنده رادیو»، «دیدار و همکاری با پروفسور کمپتون»، «دارالمعلمین عالی (دارالفنون سابق)»، «نقشه دستی پروفسور حسابی از نیروگاهی در فرانسه» که می‎توان از آن به‌عنوان نخستین نقشه صنعتی استاندارد در ایران نام برد، برگزار می‎شود.
مسعود سریع‌القلم، مدیرعامل شرکت شهروند گفت: فروش فوق‌العاده رمضان با عنوان ضیافت شهروند از روز پنجشنبه 20 اردیبهشت ماه در تمام فروشگاه‌های شهروند آغاز شده و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد. سریع‌القلم با بیان اینکه طرح ضیافت شهروند در راستای حمایت از اقتصاد خانوار و تامین سبد کالای مشتریان آغاز شده است، افزود: بیش از 2 هزار و 500 قلم کالا از جمله کالاهای اساسی مانند برنج، گوشت، مرغ، روغن، حبوبات و خرما در این جشنواره شامل تخفیف شده که دامنه تخفیفات آن تا سقف 50 درصد است.
محسن ابراهیمی، دبیر اجرایی سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره ملی انجمن ژنتیک ایران با بیان اینکه مبحث تولید محصولات تراریخته در کشور ما از ریل علمی خارج شده است، گفت: متاسفانه برخی افراد ناآگاه این محصولات ایمن را دشمن سلامتی انسان‌ها معرفی کرده‌اند.
رزمایش بزرگ عملیاتی پدافند غیرعامل با محوریت بمباران هوایی جهت افزایش ضریب ایمنی و تخلیه امن و پناه‌گیری صحیح در مجتمع تطبیقی بین‌المللی دختران تهران به منظور عملیاتی کردن سیستم مدیریت بحران و اطفای حریق و ارزیابی میزان آمادگی کادر علمی و دانش‌آموزان توسط عوامل ستاد مدیریت بحران شهرداری منطقه 2 تهران برگزار شد.
مساجد شمال تهران در آستانه ماه مبارک رمضان با هدف آماده‌سازی فضا برای حضور نمازگزاران و روزه‌داران پاکسازی و غبارروبی شد.
امیر خوراکیان، معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی در دومین نشست مسؤولان اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با اشاره به اینکه فضای مجازی موضوع جدا از فضای حقیقی نیست، گفت: فعالیت‌های ما، کارهای فرهنگی، روابط خانوادگی، آموزش، بهداشت و خریدوفروش همه اینها در بستر فضای مجازی اتفاق می‌افتد و بزرگ‌ترین اشتباه این است که بگوییم فضای مجازی جدای از فضای حقیقی است لذا برای تربیت نسل آینده باید مدلی متناسب با تأثیرات فضای مجازی طراحی شود.
سعید جاسبی، مدیر اداره روابط عمومی شهرداری منطقه 10 از اجرای طرح همسایه به همسایه با هدف ارتقای حس همدلی و مشارکت و نیز تکریم و قدردانی از همسایگان مجاور ساختمان‌های زیرمجموعه شهرداری منطقه به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی خبر داد.
ششمین نشست تخصصی 40 شاهد با موضوع بررسی 40 سال سینمای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و با حضور جمال شورجه و محمدتقی فهیم دوشنبه 24 اردیبهشت ماه در موزه انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس برگزار شد. محمد تقی فهیم، منتقد سینما  در این نشست که نخستین نشست تخصصی سینمای  انقلاب بود با اشاره به تاثیر فرهنگ در انقلاب اسلامی  گفت: انقلاب اسلامی با شعار اصلی انقلاب فرهنگی آغاز شد و در روزهای آغازین انقلاب، حضرت امام خمینی(ره)  سینما را تایید کردند ولی با شروع جنگ تحمیلی سینمای انقلاب فرصت نضج پیدا نکرد.
علی مبشری، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس گفت: با شکایت فردی از یک شرکت تعاونی تولید‌کننده جوجه یک روزه به دلیل گرانفروشی، پرونده‌ای در این زمینه در تعزیرات حکومتی فارس تشکیل شد. وی ادامه داد: با ارجاع پرونده به شعبه ششم اداره کل تعزیرات حکومتی استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار این شعبه قرار گرفت و شعبه مذکور اقدام به احضار طرفین و اخذ دفاعیات مدیر تعاونی کرد و در ادامه تحقیقات موضوع را برای کارشناسی به سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت ارجاع داد که با بررسی‌های انجام شده تخلف گرانفروشی این تعاونی محرز شد.
علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در مراسم گرامیداشت روز حافظان میراث‌فرهنگی در تشریح اهداف و فعالیت‌های سازمان در 3 حوزه میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «میراث‌فرهنگی به‌عنوان بخش پایه‌ای برای 2 حوزه دیگر عمل می‌کند و باید بتوانیم با بهره‌گیری از این بخش صنایع‌دستی و گردشگری را توسعه دهیم.


Page Generated in 0/0053 sec