printlogo


کد خبر: 192454تاریخ: 1397/2/25 00:00
اخبار

رئیس کمیسیون عمران شورا خبر داد
افزایش نرخ کرایه تاکسی  تا پایان اردیبهشت
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از افزایش 5/12 درصدی نرخ کرایه اتوبوس و تاکسی تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد. محمد علیخانی درباره افزایش نرخ کرایه اتوبوس، تاکسی و ون نیز به فارس گفت: بر اساس چند آیتم از جمله شرایط آب‌وهوا، ترافیک و شب متوسط کرایه‌ها 5/12 درصد افزایش پیدا کرد که نرخ معقولی است. وی افزود: نرخ‌ها در گذشته کارشناسی‌شده نبود و بر اساس مصوبه شورا 10 تا 15 درصد کرایه‌ها افزایش می‌یافت و چون نظارت دقیقی نبود در بخشی از شهر اعمال شده و در بخش دیگر بدرستی اعمال نمی‌شد. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزود: در صورتی که در هیأت تطبیق تصویب شود، نرخ‌ها تا پایان اردیبهشت افزایش می‌یابد.

رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد
تعیین شاخص برای معاونان شهرداری
رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا دخالت مستقیمی در تعیین معاونت‌های شهرداری تهران ندارد، گفت: اما می‌توانیم شاخص‌هایی را برای معاونان تعیین کنیم‌. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی‌رفسنجانی‌، رئیس شورای شهر تهران در حاشیه  دهمین جشنواره بین‌المللی جایزه جهانی تهران‌ با بیان اینکه بودجه پژوهشی شهرداری تهران بین 160 تا 200 میلیارد تومان است، اظهار داشت: این مبلغ حدود 2 درصد از کل بودجه است و اگر این مبلغ بین 43 سازمان تقسیم شود و حقوق و دستمزد‌ را هم کم کنیم‌، به مبلغ 4 میلیارد تومان می‌رسیم و ممکن است یک سازمان بیشتر و سازمانی دیگر کمتر مصرف کند. هاشمی‌رفسنجانی در ادامه با اشاره به اینکه ما دخالت مستقیمی در تعیین معاونت‌های شهرداری تهران نداریم، گفت: اما می‌توانیم شاخص‌هایی را برای معاونان تعیین کنیم‌ و شهردار‌ بر اساس شاخص‌های شورا معاونان خود را انطباق‌ دهد.

رئیس کانون وکلای دادگستری تشریح کرد
برنامه‌های کانون وکلا
 رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت: تدوین اصول اخلاقی حرفه‌ای در راستای اجرای منویات استاد کاتوزیان است و اصول اخلاقی جزو برنامه‌‌های اصلی این دوره از هیات‌مدیره کانون است و امیدواریم تا پایان سال تدوین و اجرای آن انجام شود. به گزارش فارس، عیسی امینی، رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز درباره طرح آموزش و پذیرش وکالت که در کمیسیون قضایی مطرح شده، اظهار داشت: طرح و لایحه‌ای که برای بهبود سازمان در نظر گرفته می‌شود، انتظار می‌رود توسط همان نهاد سازماندهی و کارشناسی شود اما تا امروز درباره این طرح هیچ اطلاعی وجود ندارد، ضمن اینکه شنیدم مرکز مشاوران هم اطلاعی از این طرح نداشت.  رئیس کانون وکلا در پاسخ به پرسشی درباره منشور اخلاقی‌ وکلا گفت: تدوین اصول اخلاق حرفه‌ای در راستای اجرای منویات استاد کاتوزیان است و اصول اخلاقی جزو برنامه‌‌های اصلی این دوره از هیات‌مدیره کانون است و امیدواریم تا پایان سال تدوین و اجرای آن انجام شود.


کشف بیش از ۲۱۸ هزار دلار قاچاق در کرج
فرمانده انتظامی استان البرز از کشف ۲۱۸ هزار و ۶۰ دلار قاچاق از یک صرافی در کرج خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی استان البرز اظهار داشت: در راستای کنترل و نظارت بر فعالان بازار ارز و صرافی‌ها، ماموران پلیس آگاهی از فعالیت یک صرافی در کرج در زمینه خرید و فروش ارز قاچاق مطلع شدند. وی افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا موفق به کشف ۲۱۸ هزار و ۶۰ دلار به ارزش ۱۰ میلیارد و ۴۴۵ میلیون و ۷۴ هزار ریال شدند. فرمانده انتظامی استان البرز خاطرنشان کرد: این صرافی پلمب شد و در این زمینه ۲ نفر دستگیر و با قرار وثیقه قانونی ۳۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند.

 


Page Generated in 0/0053 sec