printlogo


کد خبر: 192529تاریخ: 1397/2/26 00:00
چهارگوشه

حرکت ضدبشری عفو بین‌الملل
سازمان عفو بین‌الملل در اقدامی شرم‌آور جنایت اسرائیلی‌ها در روز نکبت را سانسور کرد. حتی حساب‌‌های توئیتری ایرانی و عربی معاونت خاورمیانه و آفریقای عفو بین‌الملل همانند توئیتر انگلیسی این سازمان، در گزارش روزانه خود از نقض حقوق‌بشر در نوار غزه، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکردند که این سربازان رژیم صهیونیستی بوده‌‌اند که تظاهرات مسالمت‌آمیز فلسطینیان همزمان با افتتاح سفارت آمریکا در قدس را به خاک و خون کشیده و بیش از 60 تن را قتل‌عام کرده‌اند. این گزارش‌ها به گونه‌ای نوشته شده‌‌اند که مخاطبان غربی و جهانی از اصل واقعه مطلع نشوند و تصور نامطلوبی از اسرائیل پیدا نکنند، انگار این خود فلسطینیان بوده‌‌اند که خود را کشته و زخمی کرده‌‌‌اند. کافی است گزارش جهتدار حساب توئیتر عفو بین‌الملل را با آنچه رئیس دیدبان بین‌المللی حقوق‌بشر در همان زمان توئیت کرده است، مقایسه کنیم. او مشخصا آمریکا و رژیم صهیونیستی را در جنایت روز 14 ماه مه مقصر دانسته و نوشته است: «در حالی که ایوانکا ترامپ در سفارت جدید آمریکا در اورشلیم (قدس) لبخند می‌زند، تک‌تیراندازهای اسرائیلی ۵۲ فلسطینی را در تظاهرات مرز غزه کشتند». جالب اینکه حساب‌‌های شبکه اجتماعی ناظران عفو بین‌الملل در منطقه زیر نظر «مگدلنا مغربی» معاون خاورمیانه و آفریقای عفو بین‌الملل کار می‌کنند که درباره جزئی‌‌‌‌‌ترین مسائل در ایران و کشورهای اسلامی و عربی نزدیک به محور مقاومت موضع‌گیری‌‌های اخلاقی می‌کند و دولت‌ها و ارگان‌‌های مربوط را نام برده و درباره آنها قضاوت می‌کند. به همین دلیل واکنش این سازمان به جنایت دوشنبه گذشته اسرائیل در غزه، یک سانسور بی‌شرمانه و ضدبشری توسط این سازمان محسوب می‌شود.

حمایت «کنفرانس خبرگزاری‌ها» از خبرنگاران شهید فلسطینی
به دنبال شهادت پانزدهمین خبرنگار فلسطینی همزمان با تظاهرات بازگشت در روز نکبت اسرائیلی، بند حمایت از خبرنگاران فلسطینی که در حین انجام وظیفه به شهادت رسیده‌اند، در بیانیه پایانی «کنفرانس بین‌المللی خبرگزاری‌ها» گنجانده شد. این بند با پیشنهاد «محمد رحیمی» نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس و با اجماع نمایندگان همه کشورهای حاضر به بیانیه پایانی افزوده شد. کنفرانس بین‌المللی خبرگزاری‌ها با حضور نمایندگان ۲۰ کشور از جمله ایران، ترکیه، عربستان، قطر، امارات، یونان، آذربایجان، رومانی، چین، بلغارستان و ... به‌مدت ۲ روز در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان برگزار شد.


آل‌خلیفه 115 انقلابی را سلب تابعیت کرد
 دادگاه جنایی بحرین در تازه‌ترین احکام خود علیه انقلابیون، 115 نفر را به سلب تابعیت و 53 نفر را به حبس از 10 تا 15 سال محکوم کرد. دادگاه بحرین مدعی است این افراد در گردان‌های «ذوالفقار» عضویت داشته‌اند. به نوشته خبرگزاری رسمی بحرین، ارتباط با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از دیگر اتهاماتی است که دادگاه بحرین متوجه این افراد کرده است. رژیم آل‌خلیفه که از متوقف کردن اعتراضات مردمی مستاصل شده است، از پدیده‌ای به نام «سلب» تابعیت جهت سرکوب سیاسی انقلابیون استقاده می‌کند.

حمله موشکی یمنی‌‌ها  به پایگاه «ملک فیصل»
یگان موشکی ارتش و کمیته‎های مردمی یمن روز گذشته پایگاه نظامی ملک فیصل عربستان در استان عسیر را با موشک بالستیک «بدر1» هدف قرار دادند. در همین حال یگان موشکی یمن در عملیات دیگری پایگاه مزدوران سعودی در استان الجوف را با یک فروند موشک «زلزال2» هدف قرار داد که در پی این حمله موشکی چندین نفر از مزدوران سعودی به هلاکت رسیدند. دوشنبه نیز یگان موشکی ارتش و کمیته‎های مردمی یمن با موشک بالستیک «بدر 1» مرکز شرکت آرامکو در استان جیزان عربستان را مورد حمله قرار دادند.


Page Generated in 0/0130 sec