printlogo


کد خبر: 192539تاریخ: 1397/2/26 00:00
اخبار

مستندی متفاوت درباره محمدرضا شجریان
«شجریان؛ از سپیده تا فریاد» منتشر می‌شود
مستند «شجریان؛ از سپیده تا فریاد» با روایت بخش‌هایی از زندگی محمدرضا شجریان، استاد مشهور آواز ایرانی در روزهای آینده منتشر می‌شود. به گزارش «وطن امروز»، «از سپیده تا فریاد» به کارگردانی مهدی طوسی و تهیه‌کنندگی امیرحسین زحمتکش روایت بخش‌هایی از زندگی هنری، اجتماعی و سیاسی شجریان در گفت‌وگو با افرادی همچون حسین علیزاده، داریوش پیرنیاکان و علیرضا نوربخش است. حمیدرضا بوالی و یاسر شیخی‌یگانه از دیگر عوامل ساخت این مستند هستند که در حوزه نویسندگی و  مصاحبه‌های این مستند نقش داشته‌اند. لیایی، هنرمند گرافیست، پوستر از سپیده تا فریاد را طراحی کرده است. این مستند در روزهای پایانی اردیبهشت‌ماه به‌صورت «وی او دی» (VOD) و از طریق سایت‌های معتبر فروش فیلم در فضای مجازی منتشر می‌شود.


محمد گلریز:
از موسیقی ایران دلم خون است
محمد گلریز، خواننده موسیقی انقلابی درباره فعالیت‌های اخیر خود در عرصه موسیقی گفت: واقعیت امر من سال‌هاست بازنشسته شده‌ام اما متاسفانه از وضعیت حال حاضر موسیقی ایران دل خونی دارم. به گزارش میزان،  وی نبود آثار ارزشی در موسیقی روز ایران را معضلی بزرگ خواند و افزود: از نظر من جای خالی سروده‌های انقلابی و ارزشی بشدت در موسیقی روز ایران احساس می‌شود. مسؤولان فرهنگی بارها به تولید آثار انقلابی در موسیقی تاکید کرده‌اند و به نظرم باید این مقوله جدی‌تر پیگیری شود. وی با تاکید بر حضور پرتعداد خوانندگان در عرصه موسیقی، اضافه کرد: این روزها می‌بینیم تعداد خوانندگان بشدت زیاد شده است. من نمی‌گویم که این تعدد خواننده بد است اما باید دید این خوانندگان چه چیزی را می‌خوانند. شعر و ترانه یک آهنگ باید در راستای انقلاب بوده و به درد این مردم بخورد. من نمی‌فهمم این ترانه‌ها چه چیزی هستند که خوانندگان آنها را می‌خوانند.  وی افزود: برخی اوقات از شنیدن این سروده‌ها و ترانه‌ها متاسف شده و خجالت‌زده می‌شوم. من مخالف موسیقی پاپ نیستم اما کاش مسؤولان فرهنگی کمی درباره اشعار خوانندگان دقت کنند. برخی از این موسیقی‌ها با ریتم 6 و 8 ساخته شده و اشعار بسیار ناراحت‌کننده‌ای دارند.


ماه عسل جوان پسند‌تر می‌شود
قائم مقام شبکه 3 سیما اعلام کرد برنامه «ماه عسل» امسال جوان‌پسندتر شده و توجه ویژه‌ای هم به شعار سال دارد. به گزارش مهر،  جعفر عبدالملکی قائم‌مقام شبکه 3 سیما درباره برنامه «ماه عسل» و آغاز پخش آن به مناسبت ماه رمضان، گفت: برنامه «ماه عسل» امسال با تغییری در رویکردهای این برنامه از پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت همزمان با نخستین روز ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه 3 سیما می‌رود. وی ادامه داد: با توجه به شعار «حمایت از کالای ایرانی» در سال ۹۷ این برنامه هم رویکردی اقتصادی پیدا کرده است و میهمانانی متناسب با موضوع سال دارد. قائم‌مقام شبکه 3 سیما با اشاره به حضور علی فروغی، مدیر جدید شبکه 3 و نظر وی نسبت به برنامه‌ها اظهار کرد: آقای فروغی می‌خواهد تحولی در برنامه‌های شبکه ایجاد کند تا ذائقه جوانان بیشتر لحاظ شود، امسال هم برنامه «ماه عسل» جوان‌پسندتر شده است. عبدالملکی در پایان گفت: «ماه عسل» امسال مثبت‌گراتر هم شده و برنامه‌ای است که عوامل در یک سال تلاش زیادی برای آن انجام دادند و فکر می‌کنم امسال مخاطبان بیشتری هم داشته باشد. پیش از این گفته شده بود برنامه «ماه عسل» با اجرای احسان علیخانی قرار است 2 روز زودتر از ماه رمضان پخش شود اما حالا بناست در نخستین روز از ماه رمضان روی آنتن شبکه 3 سیما برود.
 


Page Generated in 0/0068 sec