printlogo


کد خبر: 192540تاریخ: 1397/2/26 00:00
اخبار

«از مشهد تا ژوهانسبورگ» به چاپ دوم رسید
کتاب «از مشهد تا ژوهانسبورگ» شامل گفت‌وگوی بلند حسین قرایی با حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی به چاپ دوم سپرده شد. به گزارش مهر، کتاب «از مشهد تا ژوهانسبورگ» شامل گفت‌وگوی بلند حسین قرایی با حجت‌الاسلام سیدعبدالله حسینی که در قالب مجموعه تاریخ شفاهی شعر معاصر ایران که از سوی نشر شهید کاظمی منتشر شده است در آستانه چاپ دوم قرار گرفت. قرایی در این کتاب و در قالب یک گفت‌وگوی بلند زندگی و زمانه این شاعر را از کودکی تا حضور در حوزه علمیه شهر مشهد و نیز مطرح شدن به عنوان یک طلبه شاعر در کنگره شعر دفاع‌مقدس و پس از آن آشنایی با شاعران سرشناس خراسان و برپایی نگره شعر طلاب مورد توجه قرار داده است. حضور در آفریقای جنوبی و فعالیت فرهنگی در این کشور نیز بخش دیگری از این گفت‌وگوی بلند است. کتاب «از مشهد تا ژوهانسبورگ» را نشر شهید کاظمی در چاپ نخست در 300 صفحه با قیمت 16 هزار تومان منتشر کرده است.


افتتاح «پایان یک داعش»
نمایشگاه آثار برگزیده مسابقه کاریکاتور و پوستر «پایان یک داعش» در حوزه هنری انقلاب اسلامی افتتاح شد. به گزارش تسنیم، مسابقه بین‌المللی «پایان یک داعش» با همکاری مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، برگزار می‌شود و طی آن تعداد 2120 اثر از 870 شرکت‌کننده از 64 کشور جهان دریافت شد و امروز شاهد برپایی نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد بین‌المللی در حوزه هنری انقلاب اسلامی هستیم. گفتنی است، این مسابقه پس از وعده سردار قاسم سلیمانی مبنی بر پیچیده شدن نسخه داعش در کمتر از 3 ماه برگزار شد و هم‌اکنون نمایشگاه آثار برگزیده این مسابقه در حوزه هنری در حال برگزاری است.


معرفی ویژه‌برنامه تئاتر‌های ماه رمضان
ویژه‌برنامه‌های تئاتری ماه مبارک رمضان حوزه هنری از هفته آینده آغاز می‌شود. به گزارش فارس، با برنامه‌ریزی انجام شده چند گروه نمایشی همزمان با فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان از روز دوشنبه، 31 اردیبهشت‌ماه به اجرای برنامه‌های خود می‌پردازند و این برنامه تا اواخر خردادماه ادامه دارد که با توجه به محتوای دینی و ارزشی آثار می‌تواند مورد توجه عموم قرار بگیرد. بر این اساس، در ایام ماه رمضان نمایش «توبه نمی‌کنم» به نویسندگی و کارگردانی سیدجواد هاشمی در تالار اندیشه حوزه هنری اجرا می‌شود. این نمایش از ساعت 18:30 روز چهارشنبه دوم خردادماه آغاز و تا 20 خرداد نیز ادامه دارد. از دیگر برنامه‌های تئاتری حوزه هنری، نمایش «مرا به نام خودم صدا بزن» به کارگردانی زهرا اسلام‌پناه است که از ساعت 18:30 روز 31 اردیبهشت‌ماه شروع و تا 25 خردادماه در تالار مهر حوزه هنری اجرا می‌رود.


«24» زنانه بازمی‌گردد
با پایان فصل هشتم سریال «24»، شبکه فاکس در سال 2010 اعلام کرد دیگر این سریال تمدید نمی‌شود اما مدتی بعد این مجموعه سیاسی به شکل سریال‌های کوتاه «24: یک روز دیگر زندگی کن» و «24: میراث» به شبکه فاکس بازگشت. به گزارش تسنیم، هر چند خصوصا در «24: میراث» به هیچ عنوان نتوانست مخاطبان پر و پا قرص 8 فصل اصلی را راضی کند حالا اما مدیرعامل شبکه تلویزیونی فاکس اعلام کرده هنوز برای محبوب‌ترین سریال سیاسی این شبکه برنامه‌هایی دارد. به گفته دانا والدن، تهیه‌کننده یهودی مجموعه «24»، هاوارد گوردون مشغول مذاکره با خالقان این سریال تلویزیونی است تا این بار به شکلی کاملا جدید به تلویزیون بازگردد. طبق صحبت‌های دانا والدن، به نظر می‌رسد قرار است این بار مخاطبان به جای جک باور، با یک مامور زن «CTU» همراه شوند، هر چند مدیرعامل شبکه تلویزیونی فاکس از ارائه هر گونه اطلاعات بیشتر به اصحاب رسانه خودداری کرد. از همین شبکه خبر می‌رسد تیم سازنده «فرار از زندان» هم قرار است سریال پرطرفدارشان را با طراحی دوباره و سر و شکلی کاملا جدید دوباره روی آنتن بفرستند که هنوز جزئیات این خبر هم مشخص نیست.
 


Page Generated in 0/0065 sec