printlogo


کد خبر: 192553تاریخ: 1397/2/26 00:00
اخبار

تفسیر رئیسی از فروش قدس در معامله آمریکا و اسرائیل با سعودی
تولیت آستان قدس رضوی گفت: همان کسانی که در قرن گذشته با فروش فلسطین به انگلیسی‌ها آل‌سعود را در سرزمین مکه و مدینه تأسیس کردند، امروز می‌خواهند با فروش دوباره این آرمان و «قدس شریف» به آمریکا و صهیونیست‌ها، آل‌سلمان را در این سرزمین مقدس تثبیت کنند. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در اختتامیه ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیمای خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امروز جریان صهیونیسم و کسانی که از آنها حمایت می‌کنند مسؤول از بین بردن حقوق همه انسان‌ها هستند. کسانی که معتقد به خدا هستند و کسانی که در دنیا خواهان عدالتخواهی و آزادی هستند، مسأله قدس شریف را به عنوان مهم‌ترین دغدغه خودشان می‌دانند. رئیسی با اشاره به قطعنامه‌های سازمان ملل درباره قدس گفت: برخلاف همه قطعنامه‌های سازمان ملل همچنان قدس در اشغال رژیم صهیونیستی است. امروز تمام قراردادها با بی‌توجهی صهیونیست‌ها و اشغالگران جایگاه خودش را از دست داده است. وی با بیان اینکه کشورهای مسلمان می‌توانند تعیین‌کننده باشند، یادآوری کرد: منظور از کشورهای مسلمان، دولت‌ها نیستند، چون دولت‌ها خود دست‌نشانده غربی‌ها هستند. تولیت آستان قدس رضوی با تأکید بر اینکه امروز آنچه جهاد با اشغالگران را رقم می‌زند میزهای مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: قراردادهای مختلف نمی‌توانند کاری از پیش ببرند، تنها چیزی که آینده فلسطین را رقم می‌زند مجاهده در میدان نبرد و ایستادگی و مقاومت است. رئیسی تاکید کرد: موضوع فلسطین و قدس شریف موضوع اول جهان اسلام است و جمهوری اسلامی همواره تاکید کرده است مدافع مردم مظلوم فلسطین خواهد بود.


درخواست ۱۰۰ نماینده برای توقف الحاق به FATF
بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به علی لاریجانی خواستار توقف الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم شدند. علی‌اکبر کریمی، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، از نامه بیش از 100 تن از نمایندگان مجلس به لاریجانی برای توقف بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم در جلسات علنی مجلس خبر داد. وی افزود: نمایندگان مجلس در این نامه خواستار این شده‌اند که با توجه به اینکه آمریکا از برجام خارج شده، بنابراین ضرورتی به ایفای تعهدات یک‌طرفه از سوی ایران برای پیوستن به FATF وجود ندارد. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر جمع‌آوری امضا برای نامه درخواست از رئیس مجلس برای توقف بررسی لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) ادامه دارد که پس از نهایی شدن، آن را تقدیم هیات‌رئیسه پارلمان خواهیم کرد.

6 خرداد؛ برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس
عضو هیات‌رئیسه مجلس از برگزاری سومین دوره انتخابات هیات‌رئیسه مجلس دهم در تاریخ ششم خرداد خبر داد. اکبر رنجبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: سومین دوره انتخابات هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی(مجلس دهم) طی 2 هفته آینده، مورخ ششم خردادماه سال جاری برگزار می‌شود. ترکیب این انتخابات با توافق فراکسیون‌های مجلس مشخص می‌شود. هیات‌رئیسه در سال اول شامل علی لاریجانی، مسعود پزشکیان، علی مطهری، غلامرضا کاتب، امیرحسین قاضی‌زاده، اکبر رنجبرزاده، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، محمدعلی وکیلی، بهروز نعمتی، محمدقسیم عثمانی، محمد آشوری‌تازیانی و احمد امیرآبادی بود. هیات‌رئیسه مجلس دهم در سال دوم تغییرات جزئی داشت که محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری جای خود را به اسدالله عباسی و محمدحسین فرهنگی دادند. طبق‌ آیین‌نامه رای‌گیری هیات‌رئیسه مجلس از طریق برگه رای و به صورت مکتوب انجام می‌شود.


Page Generated in 0/0053 sec