printlogo


کد خبر: 192554تاریخ: 1397/2/26 00:00
اخبار

کشورهای خائن منطقه شریک ظلم آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند
فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: کشورهای خائن منطقه که نام اسلام را یدک می‌کشند در ظلم آمریکا و رژیم صهیونیستی در حق مردم مظلوم منطقه شریکند. به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه افتتاح نخستین ‌مرکز تخصصی دندانپزشکی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به حوادث روز نکبت امسال در فلسطین اشغالی و به شهادت رسیدن ده‌ها نفر از مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: دنیا پر از ظلم و جور رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکاست. برخی کشورهای خائن منطقه غرب آسیا که نام اسلام را به همراه خود یدک می‌کشند در ظلم و ستم به مردم مظلوم منطقه شریک آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و این موضوع برای جهانیان آشکار است. وی افزود: استقامت و پایداری که به تبعیت از انقلاب اسلامی در سطح منطقه انجام می‌گیرد، به دلیل درس‌هایی است که از مقاومت جمهوری اسلامی، جنگ 8 ساله و همچنین استقامت مردم جنوب لبنان، سوریه و یمن به دست آمده است. فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: مردم منطقه با فداکاری‌های‌شان شیرینی پیروزی را چشیدند و مردم فلسطین نیز با مقاومت می‌توانند طعم شیرین پیروزی را بچشند.

فشار قابل توجه واشنگتن به اعضای باقیمانده برجام
وزیر خارجه روسیه گفت آمریکا فشار قابل توجهی را به اعضای باقیمانده برجام وارد می‌کند. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف با اشاره به خروج آمریکا از توافق هسته‌ای گفت: «ما شاهدیم آمریکا در آینده و هم‌اکنون سعی می‌کند فشار قابل‌توجهی را به اعضای باقیمانده برجام وارد کند. آنها (آمریکایی‌ها) همین الان هم اولتیماتوم‌هایی را درباره توقف تجارت با ایران از جمله نقل‌وانتقال برخی اقلام خاص مانند نفت ایران داده‌اند. آنها زمان‌های ۶۰ روزه و ۹۰ روزه تعیین می‌کنند. این برنامه‌ای برای اعمال فشار عظیم است». وزیر خارجه روسیه در کنفرانس خبری با همتای فیلیپینی خود گفت: یک چیز روشن است و آن اینکه آمریکا از توافق هسته‌ای خارج شده و همه حقوق خود را درباره این سند از دست داده است، چرا که در این سند تعدادی از بندها به اعضای برجام حقوقی را اعطا کرده ‌است. لاوروف با تاکید بر ایستادگی روسیه برای مذاکره با همه طرف‌های باقیمانده برجام درباره اقدامات جبرانی لازم علیه تحریم‌های یکجانبه آمریکا گفت: دلایل زیادی برای نگرانی از تحولات اخیر وجود دارد. منظور از تحولات توافق هسته‌ای با ایران است. این اقدام آمریکا می‌تواند به روابط فراآتلانتیکی بشدت آسیب برساند و اگر این اتفاق رخ دهد نتایجی وسیع‌تر از ایران و توافق با این کشور خواهد داشت.

آمریکا رئیس بانک مرکزی را هم تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا «ولی‌الله سیف» رئیس‌کل بانک مرکزی ایران را به اتهام حمایت مالی از مقاومت اسلامی لبنان و سپاه قدس تحریم کرد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا در دومین دور از اعمال تحریم علیه ایرانیان از زمان خروج این کشور از برجام، ولی‌الله سیف، رئیس‌کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را تحریم کرد. نام این مسؤول بلندپایه اقتصادی ایران در کنار نام یک ایرانی به نام «علی طرزعلی» و 2 تبعه عراقی و لبنانی به نام‌های «حبیب کریم» و «محمد قصیر» در آخرین به‌روزرسانی تحریم‌های ایران در صفحه دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آورده شده است. قصیر، رئیس بانک عراقی «البلاد» است که این نهاد مالی هم تحریم شده است.حبیب کریم هم بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، از اعضای مقاومت اسلامی لبنان است. آنطور که آمریکایی‌ها اعلام کرده‌اند، سیف به دلیل ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تحت عنوان «اقدامات ضدتروریستی» تحریم شده است. در بیانیه‌ای که «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا به همین مناسبت منتشر کرده، آمده: «رئیس بانک مرکزی ایران از جانب نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از طریق بانک عراقی البلاد، به صورت مخفیانه میلیون‌ها دلار پول را برای حمایت از اقدامات خشن و رادیکال حزب‌الله انتقال داده است».


Page Generated in 0/0074 sec