printlogo


کد خبر: 192559تاریخ: 1397/2/26 00:00
اخبار

اسناد خزانه  پیمانکاران را نابود می‌کند
مدیران با نظر شخصی تصمیم می‌گیرند که این امر سبب افزایش بدهی‌های دولت به پیمانکار و تسویه بدهی‌ها با استفاده از اسناد خزانه می‌شود و پیمانکار را نابود می‌کند. به گزارش مهر، امیر امینی، معاون برنامه‌ریزی وزیر راه گفت: در دنیا ارزان‌ترین سیستم حمل‌ونقل عمومی، حمل‌ونقل هوایی است ولی در ایران می‌بینیم که ظرفیت فرودگاه‌های ما تا ۸۰ درصد خالی است. این به این دلیل است که مدیران ما می‌خواهند شخصا تصمیم‌گیری کنند نه از روی سامانه‌های اطلاعاتی؛ در نتیجه تصمیمات آنها منجر به افزایش بدهی‌های دولت به پیمانکاران شده و بعد هم وقتی می‌خواهیم با پیمانکار تسویه کنیم، به او اسناد خزانه اسلامی برای 3 سال بعد می‌دهیم. این اقدامات پیمانکار را نابود می‌کند. امینی تاکید کرد: سیستم حمل‌ونقل عمومی ما با حمل‌ونقل شخصی قابل رقابت نیست، هر کاری در حوزه زیرساخت‌ها می‌کنیم به نفع حمل‌ونقل شخصی است و اقدامات وزارت راه‌وشهرسازی در حوزه حمل‌ونقل عمومی حداکثر ۱۵ درصد حجم تقاضای حمل‌ونقل را پوشش می‌دهد، چرا که حمل‌ونقل شخصی بسیار ارزان است.


تجارت 10 میلیارد دلاری ایران و چین
مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به مرز 10 میلیارد دلار رسید. به گزارش تسنیم، گمرک چین اعلام کرد مبادلات تجاری ایران و چین در 3 ماه نخست سال جاری میلادی با افزایش 11 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. مبادلات تجاری ایران و چین که در ژانویه تا مارس 2017 بالغ بر 99/8 میلیارد دلار اعلام شده بود، در ژانویه تا آوریل سال جاری به 98/9 میلیارد دلار افزایش یافته است. صادرات چین به ایران در این دوره افزایش داشته است. صادرات چین به ایران در ژانویه تا مارس 2018 با افزایش 5/4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به  32/4 میلیارد دلار رسیده است. چین در ژانویه تا مارس سال 2017 بالغ بر 15/4 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. ارزش واردات چین از ایران نیز افزایش زیادی داشته است که بخش مهمی از آن به دلیل رشد قیمت نفت است. چین در ژانویه تا مارس 2017 بالغ بر 84/4 میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم با افزایش 6/16 درصدی در ژانویه تا مارس امسال به 66/5 میلیارد دلار رسیده است. نفت کالای عمده وارداتی چین از ایران است.


تورم فروردین 1/8 درصد شد
مرکز آمار ایران اعلام کرد، نرخ تورم در فروردین‌ماه امسال به رقم کم‌سابقه 1/8 درصد کاهش یافته است. به گزارش تسنیم، مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کل کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای کل کشور، شهری و روستایی و درصد تغییرات شاخص به تفکیک استان در فروردین‌ماه سال ١٣٩٧ را منتشر کرد. بر این اساس شاخص کل بر مبنای ١٣٩٥ در فروردین برای کل کشور عدد 9/112 را نشان می‌دهد. بیشترین  عدد شاخص در این ماه  مربوط به استان کرمانشاه (7/118) است.  همچنین نتایج نرخ تورم استانی نشان می‌دهد، بیشترین نرخ تورم 12 ماهه در این ماه 1/9 درصد است که مربوط به استان کرمانشاه است و کمترین نرخ تورم 12 ماهه 4/6 درصد و مربوط به استان کهگیلویه‌وبویراحمد است. پیش از این بانک مرکزی نرخ تورم فروردین‌ماه امسال را 2/9 درصد اعلام کرده بود.


حذف و ادغام ۵۰۰ مجوز زائد
معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از زمان شروع به کار هیأت مقررات‌زدایی تاکنون حدود ۵۰۰ مجوز زائد حذف یا ادغام شده است. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین میرشجاعیان در نشست بررسی موانع کسب‌وکار درحوزه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها اظهار داشت: هیأت مقررات‌زدایی بیش از ۲۱۰۰ عنوان مجوز را در کشور شناسایی کرد که تاکنون ۵۰۰ مجوز زائد حذف یا ادغام شده طوری که هم‌اکنون ۱۵۷۰ عنوان مجوز فعال در سامانه داریم. وی افزود: بیش از ۷۰۰ مجوز از ۱۵۷۰ عنوان مجوز فعال در کشور از جنس استعلامات بوده یعنی بسیاری از این مجوزها مانند موافقت اصولی پروانه یا مجوز تاسیس و پروانه مجوز بهره‌برداری، تودرتو و 3 لایه است. وی با بیان اینکه هیأت مقررات‌زدایی در حوزه مقررات در سطح پایین‌‌‌‌‌‌تر از هیأت وزیران می‌تواند ورود کند و تصمیم‌گیر باشد، گفت: نمونه حذف مقررات زائد از جانب هیأت مقررات‌زدایی حذف مجوز برای موسسات مشاوره حقوقی بود که کانون وکلا صادر می‌کرد.


Page Generated in 0/0124 sec