printlogo


کد خبر: 192565تاریخ: 1397/2/26 00:00
اخبار

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:
وظیفه شهرداری تنها پاک کردن جسم شهر نیست
سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران با سفر به شهر قم، با تعدادی از مراجع عظام تقلید دیدار کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، دیدار با آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی یکی از برنامه‌های این سفر بود. این مرجع تقلید در سخنانی  تاکید کرد: وظیفه شهرداری تنها پاک کردن جسم شهر نیست، جان شهر هم باید تمیز باشد. اگر یک شهر زیبا و تمیز، شهروندان خوبی نداشته باشد، کارایی نخواهد داشت. آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: خدا را شکر روشن شده که شهرداری‌ها مسؤولیت‌های فرهنگی هم دارند. برای پیشرفت یک پرنده 2 بال لازم است که این دو بال باید مساوی باشند. برای اینکه یک جامعه پیشرو داشته باشیم، باید هم از نظر ظاهر و هم از نظر معنویات پیشرفت کنیم و غیر از این به جایی نمی‌رسیم. مدینه فاضله آن است که اخلاقیات در آن رعایت شود. این مرجع تقلید با ارائه پیشنهادهایی برای اثربخش‌تر شدن فعالیت‌های فرهنگی گفت: در کنار آموزش قرآن، ترجمه و تفسیر آن نیز باید باشد. عالمی که روخوانی قرآن را تعلیم می‌دهد، در کنارش کمی ترجمه و تفسیر هم لازم است. وی خاطرنشان کرد: پرداختن به نهج‌البلاغه را هم جزو برنامه‌های‌تان قرار دهید، بویژه کلمات قصار امیرالمؤمنین(ع) که ۴۸۰ جمله کلیدی و ارزشمند است. نکته سوم که عمل می‌کنید، این است که باید برای همه سنین برنامه داشته باشید. کودکان، نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و کهن‌سالان هر کدام نیازهای ویژه‌ای دارند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر:
کاهش ۱۲ درصدی ترافیک  تخیلی است
 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر درباره افزایش سهمیه اقشار خاص بویژه خبرنگاران، گفت: تا اواسط خرداد موضوع افزایش سهمیه خبرنگاران تعیین‌تکلیف می‌شود. محمد علیخانی با اشاره به اجرای طرح ترافیک در تهران به فارس گفت: شهرداری تهران یکی، دو روز پس از اجرای طرح اعلام کرد ترافیک در تهران 12 درصد کاهش یافته است. این آمار مورد تأیید نیست، چطور شهرداری یک روز پس از اجرا آمار گرفته، آمار را جمع‌آوری، استخراج و برداشت کرده است؟ چنین چیزی امکانپذیر نیست. اینکه فردای اجرای یک طرح از کاهش 12 تا 15 درصدی ترافیک خبر می‌دهند، آمار تخیلی است و نه علمی. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر، گفت: این آمار در شورای شهر نیز مورد قبول قرار نمی‌گیرد. وی ادامه داد: کاهش ترافیک شاید در محدوده طرح ترافیک داشته باشیم اما در خارج از محدوده طرح کاهش بار ترافیکی نداشته‌ایم، چرا که روزانه تعداد زیادی خودرو تولید می‌شود و حجم سفرها بالاست. علیخانی با بیان اینکه 18 تا 20 میلیون سفر روزانه در تهران انجام می‌شود، گفت: چه طرحی اجرا کرده‌ایم که سفر را کاهش دهد؟ هیچ. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر افزود: تنها طرحی که اجرا شده طرح ترافیک بوده که  آن هم همان محدوده قبلی بوده و فقط مکانیزم پرداخت عوض شده آن هم نمی‌تواند ترافیک را کاهش دهد. وی درباره افزایش سهمیه اقشار خاص بویژه خبرنگاران، گفت: تا اواسط خرداد این سهمیه تخصیص پیدا می‌کند.


چگونگی اتمام سال تحصیلی در مدارس
معاون رسانه وزارت آموزش‌وپرورش در باره روند تعطیلی مدارس گفت: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، چنانچه دانش‌آموزان مدارس ابتدایی، ارزشیابی و سایر فعالیت‌های آموزشی را به اتمام رسانده باشند، می‌توانند با صلاحدید مدیران واحد آموزشی در مدرسه حضور نداشته باشند. به گزارش ایسنا، نجات بهرامی افزود: اصل بر برگزاری همه جلسات آموزشی بر اساس مصوبات شورای‌عالی است و در صورتی که برنامه‌های درسی اجرا شده و به اتمام رسیده باشد مدیران می‌توانند درباره حضور دانش‌آموزان با انعطاف تصمیم‌گیری کنند. معاون رسانه وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: البته امتحانات در برخی پایه‌های ابتدایی مانند پایه ششم به خردادماه کشیده می‌شود که بدیهی است دانش‌آموزان این پایه‌ها باید برای برگزاری امتحانات در مدرسه حضور یابند. بهرامی ادامه داد: در سایر مقاطع تحصیلی غیر از دوره ابتدایی، دانش‌آموزان تا پایان امتحانات و اتمام برنامه‌های آموزشی در مدرسه حضور خواهند داشت.
 


Page Generated in 0/0054 sec