printlogo


کد خبر: 192575تاریخ: 1397/2/27 00:00
اخبار

مادر شهید زین‌الدین در ایستگاه پایانی اکران «به وقت شام»:
بعد از 50 سال به سینما آمدم
مادر شهید زین‌الدین در اکران مردمی فیلم سینمایی «به وقت شام» در قم گفت: بعد از فیلم «ده فرمان» که به سینما رفتم، نزدیک به ۵۰ سال است دیگر هیچ فیلمی را در سالن سینما ندیده‌ام اما برای دیدن «به وقت شام» با پای جان به سینما آمدم. به گزارش فارس، اکران مردمی به وقت شام که در سینما تربیت قم برگزار شد، ابراهیم حاتمی‌کیا با بیان اینکه فیلم دیدن در کنار مردم را شاید برای نخستین بار با فیلم «به وقت شام» تجربه کردم، اظهار داشت: خوشحالم که این اکران‌های مردمی از مشهد آغاز شد و در شهر قم به ایستگاه پایانی خود رسید. وی افزود: خوشحالم که می‌بینم پای روحانیون نیز به سینماها باز شده است. یادم است در زمان جنگ فیلمی ساخته شد با عنوان «پرواز در شب» به کارگردانی مرحوم ملاقلی‌پور که در آن زمان شاهد حضور روحانیون در سینماها بودیم و آن زمان آرزو کردم این فضا برای فیلم‌های خودم به وجود بیاید و الان می‌بینم که نه‌تنها در شهر قم که شهری مذهبی است، بلکه در تمام شهرهای ایران روحانیون در کنار مردم به تماشای فیلم می‌نشینند. در ادامه این مراسم مادر شهید زین‌الدین روی سن آمد و ضمن تقدیر از مجاهدت‌های ابراهیم حاتمی‌کیا، فیلم سینمایی «به وقت شام» را اثری فاخر در شأن شهدا نامید و گفت: بعد از فیلم «ده فرمان» که برای دیدن آن به سینما رفتم، نزدیک به 50 سال است دیگر هیچ فیلمی را در سالن سینما ندیده‌ام، با وجود اینکه برای خیلی از آثار دعوتم کردند ولی زمانی که برای دیدن فیلم «به وقت شام» دعوت شدم با پای جان به سینما آمدم.

عباس میرزایی فیلمی با محوریت شهید بهشتی می‌سازد
مرتضی‌علی عباس‌میرزایی فیلم «بیتا، منیژه و اعظم» را می‌سازد. به گزارش «وطن‌امروز» فیلمنامه این اثر پیش از این توسط  حسین تراب‌نژاد و مرتضی اصفهانی نگاشته شده بود که بنا بود بعد از مشخص شدن کارگردان به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی و سرمایه‌گذاری حوزه هنری وارد فاز تولید شود. پیش از این سیدمحمد حسینی، مدیر مرکز تولید متن سازمان سینمایی حوزه هنری درباره «بیتا، منیژه و اعظم» اظهار داشت: «پیش از این در بهترین حالت متن‌ها سفارشی و توسط کسانی نوشته می‌شد که دغدغه‌مند بودند، کار آنها در شوراهای مختلف ارزیابی می‌شد و بعد در سطح سینما ارائه می‌شد اما بنا داریم برای نخستین بار فرهنگ کار گروهی را در حوزه نگارش فیلمنامه به منصه ظهور برسانیم. اگرچه هنوز در شکل سنتی همکاری خواهیم کرد اما فعالیت‌های خودمان را هم شروع کردیم که یکی از اینها حول محور شخصیت شهید بهشتی بود.» مرتضی‌علی‌ عباس‌میرزایی نخستین فیلم خود به نام «انزوا» را در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر در منظر منتقدان و مخاطبان قرار داد.


نخستین پاتوق کتاب سیار رونمایی شد
در حاشیه نشست ائمه جماعات دانشگاه‌های تهران که توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد از نخستین پاتوق کتاب سیار رونمایی شد. به گزارش تسنیم، این فروشگاه سیار کتاب که توسط پاتوق کتاب و با حمایت دفتر نشر معارف توسط  جوانان فرهنگی در شهر قم طراحی و اجرا شده، امکان عرضه و نمایش بیش از 700 جلد کتاب را به سهولت و به آسانی فراهم کرده است. امکان جابه‌جایی آسان و سرعت عمل در بازوبست شدن و همچنین عدم نیاز به مکان زیاد و کمترین دخالت نیروی انسانی در راه‌اندازی و جمع شدن سازه از ویژگی‌های منحصر به فرد این فروشگاه سیار کتاب است.
 


Page Generated in 0/0065 sec