printlogo


کد خبر: 192576تاریخ: 1397/2/27 00:00
اخبار

قاسم افشار، گوینده پیشکسوت خبر  در گذشت
«بهرام (قاسم) افشار» گوینده توانمند و با سابقه صداوسیما دار فانی را وداع گفت. به‌گزارش «وطن‌امروز»، افشار  که از سال‌‌های اول انقلاب، گویندگی در بخش‌‌های خبری رادیو و تلویزیون را برعهده داشت در بحبوحه سال‌‌های دفاع‌مقدس با صدایی حماسی بارها اخبار مربوط به پیروزی‌‌های رزمندگان اسلام را به اطلاع هموطنان رسانده بود. وی بامداد روز گذشته بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. گفتنی است قاسم افشار ۱۳ آبان سال ۱۳۳۰ در تهران به دنیا آمد و دوره ابتدایی و متوسطه را در تهران و قصرشیرین تحصیل کرد و سپس به مدرسه عالی پارس رفت و در رشته روانشناسی ادامه تحصیل داد. در مقطع انقلاب فرهنگی تحصیلات دانشگاهی او نیمه‌تمام ماند ولی بعد از بازگشایی دانشگاه‌ها کارشناسی روانشناسی را از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرد. او سپس کارشناسی ارشد خود را در همین رشته از دانشگاه آزاد اسلامی اخذ کرد.


انتصاب دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر
نادر برهانی مرند، مدرس و کارگردان تئاتر از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی به سمت دبیری سی‌وهفتمین جشنواره تئاتر فجر منصوب شد. به گزارش فارس،‌ نادربرهانی مرند نویسنده، کارگردان و مدرس تئاتر از سوی شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی به عنوان دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر منصوب شد. در متن حکم این انتصاب آمده است: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان بزرگ‌ترین رویداد تئاتر کشور واجد شأن و جایگاه ویژه‌ای است که بی‌گمان صیانت از این جایگاه و ارتقای آن بر متولیان و دست‌اندرکاران این اتفاق بزرگ هنری لازم و ضروری است. به موجب این حکم و نظر به تجربه و تخصص جنابعالی و با تأیید شورای سیاست‌‌گذاری به عنوان «دبیر سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر» منصوب می‌شوید. امید که با درایت و تعهدی که از شما سراغ داریم و با به‌کارگیری نظرات و مشاوره‌‌های ارزنده هنرمندان و صاحبنظران تئاتر کشور در برگزاری هر چه شایسته‌‌‌‌‌‌تر این جشنواره کوشا باشید. در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی انتظار می‌رود برنامه‌‌ریزی و اجرای بخش‌‌های مختلف در چارچوب آیین‌نامه مصوب جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و با توجه ویژه به اهداف و چشم‌انداز این رویداد معظم و پایبندی به مصوبات شورای سیاست‌گذاری صورت پذیرد.


داستان مختار در «چابکسوار»
داستان بلند «چابکسوار» بر مبنای قیام و زندگینامه مختار ثقفی از سوی نشر کتابستان منتشر شد. به گزارش مهر، این رمان با روایت سفر اتفاقی نویسنده این داستان به عراق و آشنایی او با یک کتابفروش دوره‌گرد آغاز می‌شود که از طریق او کتابی قدیمی که روایتی از قیام مختار بوده است به دست نویسنده می‌رسد. نویسنده اما در اتفاقی کتاب را از دست می‌دهد و در ادامه ناچار به مراجعه به ذهن خود برای یادآوری کتاب و کشف نسخه‌ای دیگر از متن می‌شود و او حاصلش را در ادامه در قالب داستان زندگی‌ مختار بیان می‌کند. در فرازی از این کتاب ماجرای شهادت مختار ثقفی اینگونه روایت شده است: «تیزی خنجری را دید. خنجر درخشید. درست شبیه هلال ماه بود. همان ماهی که در کودکی به پدرش نشان داده و پرسیده بود چرا باریک و تیز است. پدر در جوابش خندیده بود. صدای پدر را می‌شنید: مراقب باش به آن دست نزنی که پوست نازک و لطیفت خونی نشود. و او در عالم کودکی دست بلند کرده بود ولی نتوانسته بود هلال ماه را بگیرد. از پدر خواسته بود او را روی شانه‌هایش بگذارد تا هلال سفید را بگیرد. صدای خنده پدرش را می‌شنید که او را بر شانه‌های ستبرش گذاشته بود و با هم می‌دویدند و گلویش سوخت». این کتاب را نشر کتابستان معرفت در ۴۲۴ صفحه با قیمت ۲۴۵۰۰ تومان منتشر کرده است.


Page Generated in 0/0068 sec