printlogo


کد خبر: 192581تاریخ: 1397/2/27 00:00
اخبار

سرمربی الدحیل: می‌خواهم با استقلال یا پرسپولیس بازی کنیم
سرمربی تیم قطری تاکید کرد که دوست دارد تیمش در مرحله یک‌چهارم نهایی به قرعه تیم استقلال یا پرسپولیس بیفتد. به نقل از الشرق، الدحیل را باید آماده‌‌‌‌‌ترین و بهترین تیم حال حاضر فوتبال آسیا دانست. تیم قطری که برای نخستین‌بار در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده در هر 8 بازی خود به پیروزی رسیده است. الدحیل که از ادغام 2 باشگاه الجیش و لخویا شکل گرفت در 2 بازی رفت و برگشت العین مدعی و پرستاره را تحقیر کرد تا جایی که با نتیجه‌ 8 بر 3 به مرحله یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد. جمال بلماضی، سرمربی الدحیل درباره این سوال که دوست دارد قرعه تیمش در دور بعد چه تیمی باشد، گفت‌: دوست دارم با یکی از نماینده‌های ایران، استقلال یا پرسپولیس مصاف کنیم. دوست ندارم قرعه ما السد باشد و یکی از نماینده‌‌های قطر حذف شود. منتظر قرعه هستیم و با هر تیمی که مصاف کنیم به دنبال صعود و پیروزی خواهیم بود.

خشم سعودی‌ها از بازیکن السد
حرکت جنجالی مهاجم السد باعث خشم سعودی‌ها شده و چه‌بسا این مهاجم الجزایری با محرومیت مواجه شود. به نقل از  اسپورت، الاهلی در دیدار برگشت برابر السد قطر با تساوی 2-2 متوقف شد تا با توجه به شکست در دیدار رفت از صعود به دور بعد بازماند. ستاره این دیدار بغداد بونجاح، مهاجم السد بود که هر دو گل تیمش را به ثمر رساند تا زمینه را برای حذف حریف عربستانی مهیا کند. وقتی الاهلی در این دیدار با نتیجه 2 بر یک جلو بود، بغداد بونجاح حرکتی انجام داد که باعث خشم سعودی‌ها شده است. او بعد از پرچم اشتباه کمک داور، دست خود را به نشانه رشوه گرفتن داوران از سعودی‌ها تکان داد. باشگاه الاهلی عربستان اعلام کرد که از  این بازیکن الجزایری به AFC شکایت خواهد کرد و اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا بونجاح را با محرومیت مواجه نکند شکایت خود را به فیفا ارائه خواهد داد. بونجاح، بهترین و تاثیرگذارترین بازیکن السد در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا بوده است. او با زدن 9 گل به همراه یوسف العربی، بازیکن الدحیل در صدر جدول بهترین گلزنان قرار دارد و اگر با محرومیت مواجه شود کار السد در دور بعد سخت خواهد شد.

سلیمانی: داور عمانی افتضاح بود
یک کارشناس داوری معتقد است که داور عمانی به سود استقلال سوت زده و تماشاگران پرشورش در این موضوع نقش داشتند. حیدر سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره قضاوت ابوبکر الکعف، داور عمانی بازی استقلال و ذوب‌آهن اظهار کرد:  ابتدا باید بگویم داور در حد این دیدار نبود. بازیکنان 2 تیم از ابتدای بازی روی تصمیمات داور اعتراض دسته‌جمعی داشتند و اقتدارش را زیر سوال بردند. تماشاگران پرشور استقلالی هم بی‌تاثیر نبودند و تصمیم‌ها به سمت استقلال چربید. او افزود: داور در دقیقه اول بازی کارت زرد را بدرستی به تیام نشان داد که با اعتراض بازیکنان ذوب‌آهن مواجه شد. در دقیقه ۳۱ تیام در وضعیت آفساید قرار گرفت اما به عمد با اینکه سوت را شنیده بود، شوت زد. داور باید به تیام کارت زرد می‌داد اما به‌خاطر تماشاگران پرشور، کارت نداد و تیام اخراج نشد. این کارشناس داوری درباره پنالتی‌ای که استقلال به دست آورد نیز توضیح داد: پنالتی کاملا صحیح بود چون بازیکن ذوب‌آهن پای مهاجم استقلال را زد و این برخورد در داخل محوطه جریمه بود. سلیمانی ادامه داد: فرشید باقری در دقیقه ۴۹ تکل خطرناکی روی بازیکن ذوب‌آهن داشت که مصداق خطای شدید بود. او دقیقا ساق بازیکن ذوب‌آهن را زد و باید مستقیما کارت قرمز می‌گرفت اما داور حتی کارت زرد هم نداد، بنابراین تماشاگران مانع اخراج 2 بازیکن استقلال شدند. بقیه تصمیم‌ها نیز متزلزل بود و هر دو تیم اعتراض می‌کردند. در کل ابوبکر الکعف را در قد و قواره این بازی ندیدم.

سم آلردایس از اورتون اخراج شد
سم آلردایس، سرمربی اورتون از این تیم کنار گذاشته شد. به نقل از دیلی استار، آلردایس، سرمربی تیم اورتون که جانشین رونالد کومان در این تیم شد، در پایان فصل در حالی از این تیم اخراج شد که توانست اورتون را از خطر سقوط به دسته پایین‌‌‌‌‌‌تر نجات داده و در پایان فصل در رده هشتم جدول رده‌‌‌بندی قرار دهد. فرهاد مشیری، مالک ایرانی اورتون در نهایت بعد از جلسه با این مربی تصمیم گرفت حکم به برکناری آلردایس بدهد.


Page Generated in 0/0069 sec