printlogo


کد خبر: 192605تاریخ: 1397/2/27 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد
جزئیاتی جدید  از «تعطیلات زمستانی» مدارس
وزیر آموزش‌وپرورش گفت: طرح تعطیلات زمستانه مدارس تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌شود. به گزارش ایسنا، محمد بطحایی در حاشیه جلسه هیات دولت درباره آخرین وضعیت تعطیلات زمستانی مدارس، اظهار  داشت: ما با این طرح موافقیم و میان سازمان‌های گوناگون هم اجماع نظری در این زمینه وجود دارد. وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در حال اقدام و برنامه‌ریزی برای چگونگی اجرای این طرح هستیم. وی در پایان تاکید کرد: در تلاشیم قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، این برنامه را آماده کنیم.

پایان واردات مکمل‌های  آمریکایی به ایران
مدیرکل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو از ممنوعیت ورود مکمل‌های تغذیه‌ای آمریکایی به ایران همزمان با خروج این کشور از برجام خبر داد.
به گزارش «وطن امروز»، مهناز خانوی، مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل‌های تغذیه‌ای سازمان غذا و دارو از ممنوعیت ورود مکمل‌های تغذیه‌ای از آمریکا به ایران خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم سازمان غذا و دارو از هفته گذشته واردات مکمل‌های تغذیه‌ای از آمریکا به ایران ممنوع شد. وی افزود: واردکنندگانی که مجوز ورود مکمل را از قبل گرفته باشند تا پایان سال 97 می‌توانند محصول خود را وارد کنند اما پس از آن ورود هر نوع مکمل تغذیه‌ای از آمریکا به ایران ممنوع خواهد بود.  خانوی اظهار داشت: 30 شرکت، 300 فرآورده را از آمریکا به ایران وارد می‌کردند که به دلیل وجود اقلام مشابه باکیفیت اروپایی یا تولید داخلی، ورود آنها به کشور از هفته گذشته ممنوع شده است.

فوت سالانه 3 هزار نیازمند پیوند عضو
مدیرعامل انجمن اهدای عضو ایرانیان گفت: هر سال حدود 3 هزار بیمار نیازمند پیوند عضو در کشور به دلیل نرسیدن بموقع عضو اهدایی، جان خود را از دست می‌دهند. به گزارش ایرنا، کتایون نجفی‌زاده اظهار داشت: این در حالی است که هر سال 3 هزار مرگ مغزی قابل اهدا در کشور داریم که از این تعداد مرگ 2 هزار مورد مرگ مغزی به اهدا نمی‌رسد و حداقل 6 هزار عضو مرگ مغزی که قابلیت اهدا دارد، به خاک سپرده می‌شود. وی شمار بیماران نیازمند پیوند در کشور را در زمان حاضر 25 هزار نفر برشمرد و گفت: روزانه بین 7 تا 10 نفر از این افراد به دلیل نرسیدن عضو جان خود را از دست می‌دهند؛ در حالی که هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا 8 بیمار نیازمند پیوند را از مرگ نجات دهد. نجفی‌زاده همچنین شمار افرادی را که در سال گذشته دچار مرگ مغزی شده و عضو آنها اهدا شده است، 926 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد مرگ مغزی هزار و 281 بیمار عضو کلیه و 765 بیمار نیز عضو کبد دریافت کردند.

رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز:
خیران بیشتر از دولت  مدرسه ساخته‌اند
رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور از فعالیت یکهزار خیر بین‌المللی در کشور خبر داد. به گزارش ایسنا، محمدرضا حافظی در بیستمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان که در خرم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر ۶۵۰ هزار خیر در داخل و یکهزار نفر در خارج از کشور عضو مجمع خیران مدرسه‌ساز هستند. وی تصریح کرد: در دیدار با رهبر انقلاب ایشان حرکت خیران را امری مبارک نام نهاده‌اند. حافظی از حاج‌اکبر ابراهیمی به‌عنوان یکی‌از مصادیق خیران مدرسه‌ساز نام برد و افزود: این خیر، ۱۴ مدرسه به نیت ۱۴ معصوم، ۷۲ مدرسه به نیت ۷۲ شهید کربلا ساخته است و به گفته خود تا آخر عمر مدرسه خواهد ساخت. وی با بیان اینکه هر چه داریم از آموزش‌وپرورش است، عنوان کرد: به نمایندگی از ۶۵۰ هزار خیر، دست معلمان را می‌بوسم. رئیس مجمع خیران مدرسه‌ساز کشور با اشاره به اینکه مجمع خیران مدرسه‌ساز بیشتر از دولت مدرسه ساخته‌ است، اضافه کرد: بیش‌ از ۳۷ درصد کل مدارس کشور با همت خیران احداث شده است.


Page Generated in 0/0060 sec