printlogo


کد خبر: 192609تاریخ: 1397/2/27 00:00
اخبار

مرغ یک‌ساله ۲۰ درصد گران شد
در گزارش بانک مرکزی درباره هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت قیمت ۹ گروه کالایی نسبت به هفته قبل از آن افزایش نشان می‌دهد. بر اساس گزارش بانک مرکزی، قیمت خرده‌فروشی لبنیات در هفته منتهی به ۲۱ اردیبهشت‌ماه نسبت به هفته مشابه سال قبل 9/7 درصد، تخم‌مرغ ۷۳ درصد، برنج 1/1 درصد، گوشت قرمز ۱۸ درصد، مرغ 2/19 درصد، چای 2/21 درصد و روغن نباتی ۲ درصد رشد داشته ‌است. همچنین قیمت خرده‌فروشی گروه حبوب 1/2 درصد، میوه‌های تازه 5/13 درصد، سبزی‌های تازه 1/11 درصد و قندوشکر 3/4 درصد کاهش یافته‌ است. همچنین نرخ لبنیات 1/1 درصد، تخم‌مرغ 2/5 درصد، برنج 1/0 درصد، حبوب ۳ درصد، میوه‌های تازه 8/1 درصد، سبزی‌های تازه 1/0 درصد، قندوشکر 2/0 درصد، چای 9/1 درصد، روغن نباتی 1/0 درصد در این هفته نسبت به هفته گذشته افزایش و مرغ 3/2درصد کاهش یافت، قیمت گوشت قرمز نیز نسبت به هفته گذشته ثابت ماند.


ممنوعیت خرید ۴۸۶‌ کالای خارجی
در راستای حمایت دولت از تولید ملی، ممنوعیت خرید تعداد کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخل است با اضافه شدن 8 کالای جدید به ۴۸۶ رسید. به گزارش ایسنا، تیرماه سال گذشته با اضافه شدن تعداد ۱۱۴ قلم کالا به فهرست کالاهای خارجی مشابه تولید داخلی دارای ممنوعیت خرید توسط دستگاه‌های دولتی موافقت شد. سال گذشته اعلام شد در سال ۱۳۹۳ معادل ۱۸۰ قلم کالا، در سال ۱۳۹۴ معادل ۱۸۴ قلم کالا و در سال ۱۳۹۵ نیز ۱۱۴ قلم کالا برای ممنوعیت واردات از سوی دستگاه‌های دولتی معرفی شده‌ است. که در مجموع در این سال‌ها ۴۷۸ ردیف کالا برای دستگاه‌های دولتی ممنوع‌الواردات اعلام شده‌ است.


طلا ۲۸ دلار ارزان شد
قیمت طلا پس از اینکه در معاملات سه‌شنبه گذشته به کمتر از ۱۳۰۰ دلار سقوط کرد، دیروز به دنبال تقاضا برای خرید ارزان، اندکی بهبود یافت. به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات دیروز بازار سنگاپور 3/0 درصد رشد کرد و به 89/1293 دلار رسید. بهای معاملات این بازار سه‌شنبه گذشته 7/1 درصد سقوط کرده و به 31/1288 دلار رسیده بود که پایین‌ترین قیمت امسال و همچنین پایین‌ترین قیمت طلا از ۲۸ دسامبر بود. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 2/0 درصد افزایش یافت و به 30/1293 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه 90/27 دلار یا 1/2 درصد ریزش کرده و در 30/1290 دلار بسته شده بود.


اعتبار کارت سبد رمضان نمی‌سوزد
سرپرست دفتر حمایتی و توانمندسازی وزارت رفاه درباره توزیع نخستین سبد غذایی ۹۷ در آستانه رمضان گفت: ارزش ریالی این سبد ۱۳۰ هزار تومان برای خانواده‌های کامل است که شامل گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ، برنج، حبوبات و ماکارونی، لبنیات و روغن مایع می‌شود. به گزارش تسنیم، مریم‌السادات میرمالک‌ثانی افزود: تنها افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند می‌توانند با مراجعه به مراکز اعلام شده سبد غذایی خود را دریافت کنند. وی با بیان اینکه نیازی نیست مشمولان در روزهای اول ماه رمضان مراجعه کنند، گفت: اعتبار لازم در کارت‌های افراد مشمولان باقی می‌ماند و تا زمانی که بخواهند می‌توانند با مراجعه به فروشگاه خرید‌های لازم را انجام دهند. وی  تاکید کرد: افراد می‌توانند به انتخاب خود از هر میزان کالا به هر میزانی که بخواهند دریافت کنند. کارت یارانه سرپرست خانوارها شارژ می‌شود و این افراد می‌توانند به فروشگاه‌های طرف قرارداد ما که در تهران 9 فروشگاه انتخاب شده در قالب رفاه، شهروند، اتکا و... است مراجعه و کالاهای خود را خریداری کنند. افراد در خرید کالا آزادی عمل دارند اما باید به فروشگاه‌های طرف قرارداد مراجعه کنند. میرمالک‌ثانی یادآور شد: مشمولان دریافت سبد کالا بدانند اینگونه نیست که چنانچه کالای خود را خریداری نکنند پول‌شان در کارت اعتبار سوخت می‌شود بلکه تا هر زمان که مراجعه کنند اعتبار در کارت آنها باقی است.
 


Page Generated in 0/0055 sec