printlogo


کد خبر: 192610تاریخ: 1397/2/27 00:00
اخبار

وزیر صنعت:
گران کردن 9/6درصدی خودرو مجاز است
وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قیمت برخی خودروهای داخلی گفت: افزایش بیش از 6/9 درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست. به گزارش تسنیم، به ‌دنبال افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا که اعتراضات فراوان مصرف‌کنندگان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشته است، وزیر صنعت اعلام کرده: «افزایش بیش از 6/9 درصدی قیمت خودروهای داخلی مجاز نیست». وی افزود: خودروسازان داخلی حق افزایش بیش از این میزان را ندارند و مردم باید تخلفات را گزارش کنند. وی تأکید کرد: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گزارش‌ها را بررسی و با تخلف احتمالی برخورد کند.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات:
پس از مسدودی تلگرام کسب‌وکارهای جدید ایجاد شد
رسول سرائیان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات در نشست خبری دانشگاه تهران در پاسخ به سوال «وطن‌امروز» درباره تبعات یا پیامدهای محدودیت تلگرام، گفت: تلگرام آخر دنیا نیست، باید در نظر داشت پس از محدودیت‌های تلگرام کسب‌وکارها و تحولات جدید ایجاد شد، در همین چند ماه شاهد ظهور مشاغلی هستیم که هیچ ربطی به تلگرام هم ندارند. وی درباره چرایی اعمال نشدن فیلترینگ یا هر سیاستی در شبکه ملی اطلاعات از ورودی‌های اصلی گیت‌ریت‌ها گفت: با وجود اینکه اینترنت از طریق 8 گیت اصلی وارد کشور می‌شود و شرکت ارتباطات زیرساخت این کار را انجام می‌دهد اما فیلترینگ از طریق گیت‌های اصلی انجام نمی‌شود و توسط اپراتورها اعمال می‌شود. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اظهار داشت: در زمینه اینترنت همراه جزو کشورهای تراز اول هستیم و تمام سرمایه‌گذاری این بخش توسط بخش خصوصی انجام شده که تنها رگولاتوری این موضوعات بر عهده وزارت ارتباطات است. وی درباره ادعای دورف مبنی بر غیرقابل فیلتر شدن تلگرام روی بستر بلاک‌چین اظهار کرد: این موضوع را نه تایید می‌کنم و نه رد، آنچه مشخص است با تکنولوژی هر اتفاقی امکانپذیر است. سرائیان درباره اینکه فیلترینگ توسط دولت انجام گرفته یا نهادی دیگر، تشریح کرد: موضوع تلگرام خارج از کمیته فیلترینگ و توسط یک قاضی انجام شد. وی جلب اعتماد مردم به پیام‌‎رسان‌های داخلی را یکی از اولویت‌های حال حاضر نام برد و گفت: قانون شفاف حفظ حریم شخصی در فضای مجازی می‌تواند این کار را انجام دهد که به احتمال قوی تا هفته آینده تدوین لایحه آن توسط دولت تمام می‌شود. معاون وزیر ارتباطات درباره نیاز به پیام‌رسان‌های داخلی گفت: ایران باید پیام‌رسان داخلی داشته باشد، زیرا کسب و کار آینده جوانان در این موضوع است. ما شاهد عصری هستیم که داده مانند نفت است و قابلیت خلق ثروت دارد و تمام کشورها در پی آن هستند.  وی افزود: این داده‌ها منشا کسب ثروت و منشا کار و کارآفرینی است و نباید براحتی آن را از دست بدهیم.


احمد توکلی:
شکایت از وزارت راه پابرجاست
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه تاکید بنده بر راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور این روزها می‌توانست به عرضه و پاسخگویی به تقاضای مسکن کمک کند، گفت: پیگیر شکایت از وزارت راه و شهرسازی به‌دلیل عدم راه‌اندازی سامانه ملی املاک هستم. احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس افزود: در قانون به صراحت اعلام شده است وزارت راه‌وشهرسازی مسؤول راه‌اندازی سامانه ملی املاک است. وی ادامه داد: براساس قانون مالیات‌های مستقیم مصوب سال94، وزیر راه و شهرسازی مسؤول اجرای سامانه ملی املاک و اسکان کشور بوده و باید شناسایی برخط مالکان واحدهای مسکونی، تجاری و اداری و دسترسی به آنان برای سازمان مالیاتی ممکن شود. توکلی خاطرنشان کرد: اجرا نکردن قانون جرم است، بنابراین وکیل بنده پیگیر شکایت از وزارت راه‌وشهرسازی و شخص وزیر خواهد بود. توکلی ادامه داد: سازمان امور مالیاتی نیز به صراحت اعلام کرده که وزارت راه‌وشهرسازی به مکاتبات این سازمان پاسخ نمی‌دهد.


Page Generated in 0/0071 sec