printlogo


کد خبر: 192614تاریخ: 1397/2/27 00:00
اخبار

اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را به ایران بدهد
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: اظهارات موگرینی نشان داد اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را برای اجرای برجام به ما بدهد. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اظهارات روز سه‌شنبه موگرینی، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی مبنی بر اینکه اتحادیه اروپایی قادر نیست ضمانت‌های حقوقی و اقتصادی به ایران بدهد، اظهار کرد: بیانیه‌ای که پس از نشست چهارجانبه داده شد، ‌بیانیه بدی نبود اما مصاحبه‌ای که خانم موگرینی انجام داد با محتوای آن بیانیه تفاوت زیادی داشت. وی ادامه داد: هدف ما از مذاکره با اروپایی‌ها این است که تضمین‌های لازم برای جبران خسارت خروج آمریکا از برجام را بگیریم. نقوی‌حسینی تصریح کرد: اظهارات موگرینی نشان داد اروپا نمی‌خواهد تضمین‌های لازم را برای اجرای برجام به ما بدهد که اگر این روند پیش برود، حفظ برجام هیچ سودی برای ملت ایران ندارد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مقامات مذاکره‌کننده کشورمان در صورت عدم تضمین عینی کشورهای اروپایی باید چه رویکردی داشته باشند، گفت: در صورتی که اروپایی‌ها تضمین‌های لازم را به ما ندهند، ما راهکارهای مختلفی چون خروج از NPT و توقف برجام را داریم و علاوه بر این راهکارهای دیگری هم وجود دارد که در مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون اقدام متقابل آمده است.

توتال: از آمریکا معافیت دریافت نکنیم، از پارس‌جنوبی می‌رویم
 شرکت «توتال» اعلام کرد با احیای تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران امکان ادامه حضور در پروژه توسعه میدان گازی پارس جنوبی را نخواهد داشت. شرکت نفتی «توتال» فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد در صورتی که نتواند از آمریکا معافیت تحریمی دریافت کند، از پروژه توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس‌جنوبی کناره‌گیری می‌کند. در بیانیه توتال با اشاره به تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج از توافق هسته‌ای با ایران و احیای تحریم‌های ثانویه پس از یک مهلت چند ماهه، آمده است: «در نتیجه و همانطور که پیش از این توضیح داده بودیم، توتال در موقعیتی نخواهد بود که پروژه فاز 11 پارس‌جنوبی را ادامه دهد و مجبور خواهد بود تمام فعالیت‌های مربوط را پیش از 4 نوامبر 2018 متوقف کند، مگر آنکه مقام‌های ایالات متحده با حمایت مقام‌های فرانسوی و اروپایی یک معافیت تحریمی ویژه این پروژه، به توتال اعطا کنند».  گفتنی است پیش از این هدایت‌الله خادمی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفته بود توتال قبلا هم با ایران قراردادهای زیادی را منعقد کرده بود ولی با کوچک‌ترین تحریم علیه ایران قرارداد را کان‌لم‌یکن دانست و از ایران رفت؛ امروز هم توتال که بیش از 2 سال از عقد قراردادش با ایران می‌گذرد هنوز اقدام خاصی در ایران انجام نداده است.

تجمع اعتراضی مردم و دانشجویان در واکنش به کشتار مردم فلسطین
جمعی از مردم و دانشجویان صبح دیروز با تجمع مقابل لانه جاسوسی سابق آمریکا، ضمن حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین مقابل رژیم کودک‌کش صهیونیستی، اعتراض خود را به انتقال سفارتخانه آمریکا به قدس شریف اعلام کردند. به گزارش فارس، تجمع‌کنندگان با همراه داشتن دست‌نوشته‌هایی، کشتار بی‌رحمانه مردم فلسطین توسط رژیم غاصب صهیونیستی را محکوم کردند. بسیاری از مردم و دانشجویان پرچم‌های زرد و سرخ «مرگ‌ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» را با خود حمل می‌کردند و شعارهایی را در محکومیت اقدامات و سیاست‌های خصمانه رژیم صهیونیستی و آمریکا فریاد می‌زدند. تجمع‌کنندگان همچنین سربندهای «القدس‌لنا» بر پیشانی خود بسته بودند. به آتش کشیدن پرچم آمریکا و اسرائیل، شعرخوانی و اجرای موسیقی با موضوع محکومیت جنایت‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی از اتقاقات دیگری بود که در این تجمع رخ داد. حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان سخنران این مراسم نیز گفت: اکنون رژیم صهیونیستی در ضعیف‌ترین دوره خود به سر می‌برد.
 


Page Generated in 0/0066 sec