printlogo


کد خبر: 192698تاریخ: 1397/2/30 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام طباطبایی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت خطیب و معلم اخلاقی حجت‌الاسلام حاج سیدمهدی طباطبایی را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت خطیب و معلم اخلاقی جناب حجت‌الاسلام آقای حاج سیدمهدی طباطبایی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان گرامی و اخوان مکرم و همه بازماندگان و دوستان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. آن سید بزرگوار در ده‌ها سال از زندگی خویش تلاش دینی مغتنمی در ارشاد معنوی و اخلاقی مؤمنین با بهره‌گیری از جایگاه منبر و محراب برعهده گرفته بودند و در عرصه‌های انقلاب نیز با حضور در مجلس شورای اسلامی در برهه‌ای از زمان، به این وظیفه‌ خطیر اشتغال داشتند. از خداوند متعال شمول رحمت و مغفرتش را برای آن مرحوم و صبر و تسلا برای بازماندگان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲۹ اردیبهشت ۹۷


جابه‌جایی وزرا در قالب تغییر ساختار وزارتخانه‌ها
عضو هیات‌رئیسه مجلس گفت: شاید رئیس‌جمهور در قالب تغییر ساختار به دنبال جابه‌جایی و تغییر تعدادی از وزرا در کابینه خود باشد. امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بررسی لایحه تفکیک و ادغام تعدادی از وزارتخانه‌ها در خانه ملت، گفت: بیشتر مشکل ما در کشور بحث عملکردی و ساختاری است و اگر اصلاح سیستم همراه با ساختار نباشد، فایده‌ای نخواهد داشت. وی تاکید کرد: اگر روش و فرآیند مدیریت در کشور تغییر نکند و اصلاح نشود، ادغام یا تفکیک چند وزارتخانه هم تاثیری نخواهد داشت. قاضی‌زاده‌هاشمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با وجود اعتراضات و گلایه‌های رئیس‌جمهور نسبت به برخی وزرا آیا با تغییر چند وزارتخانه مشکلی حل می‌شود، بیان کرد: شاید رئیس‌جمهور در قالب تغییر ساختار به دنبال جابه‌جایی و تغییر تعدادی از وزرا در کابینه خود باشد. نماینده مردم مشهد و کلات با بیان اینکه اصولا وزرا از دایره دولت خارج نمی‌شوند و تنها جابه‌جا می‌شوند، گفت: این سیستم در کشور ایجاد شده و زمانی که یک تیم در دولت ایجاد می‌شود، دیگر محال است بهم بریزد و تنها جایگاه افراد در این حوزه تغییر می‌کند.

ضرب‌الاجل یک ماهه مجلس به دولت درباره مذاکره هسته‌ای با اروپا
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس آخرین اخبار از طرح مجلس برای الزام دولت به غنی‌سازی ۱۹۰ هزار سو اورانیوم را تشریح کرد. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین اخبار از طرح مجلس برای الحاق یک ماده به قانون اقدام متقابل ایران در برجام گفت: براساس این طرح دوفوریتی که به امضای بیش از 70 تن از نمایندگان مجلس رسیده، از دولت خواسته شده اگر نتوانست در مدت حداکثر یک ماه تضمین‌های لازم را از اروپایی‌ها در قبال برجام اخذ کند، باید اقدامات لازم جهت افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم به 190 هزار سو را انجام دهد و در مجموع فعالیت‌های هسته‌ای مانند قبل از سر گرفته شود. وی با تأکید بر اینکه از هیات‌رئیسه درخواست داریم این طرح را در اولویت بررسی در صحن پارلمان قرار دهد، اظهار داشت: در حال حاضر 15 طرح با اولویت در دستور کار هیات‌رئیسه مجلس قرار دارد و آنطور که هیات‌رئیسه به بنده اعلام کرده، این طرح روز سه‌شنبه هفته جاری در دستور کار جلسه علنی پارلمان قرار می‌گیرد. رئیس کمیته هسته‌ای مجلس  در پایان خاطرنشان کرد: در نامه‌ای از هیات‌رئیسه مجلس درخواست کرده‌ایم طرح الحاق یک تبصره به قانون اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام را با اولویت در دستور کار جلسات علنی پارلمان قرار دهد.


Page Generated in 0/0528 sec