printlogo


کد خبر: 192704تاریخ: 1397/2/30 00:00
اخبار

آغاز توزیع سود سهام‌عدالت متأخران
مشاور سازمان خصوصی‌سازی از توزیع سود سهام‌عدالت افرادی که با تاخیر شماره شبای خود را به سامانه اعلام کرده‌اند، در آینده نزدیک خبر داد. جعفر سبحانی در این‌باره گفت: واریز سود سهام‌عدالت کارمندان دولت به عنوان آخرین گروه از مشمولان پایان یافت. سبحانی در گفت‌وگو با مهر افزود: سود سهام‌عدالت با کارمندان دولت تسویه و بین اول تا پانزدهم اردیبهشت همه مبالغ به حساب آنها واریز شده است، البته ممکن است برخی بانک‌ها با چند روز تاخیر، این سود را به حساب مشتریان واریز کرده باشند اما کار واریز سود این گروه هم به پایان رسیده است. وی تاکید کرد: به طور قطع و یقین، سود سهام‌عدالت آن دسته از افرادی که تا قبل از بهمن ۹۶ شماره شبای خود را در سامانه سهام‌عدالت به ثبت رسانده‌اند، واریز شده است و همه افراد می‌توانند پرینت حساب خود را چک کرده و اگر مشکلی در این زمینه دارند، با سازمان خصوصی‌سازی در میان بگذارند تا پرونده آنها بررسی شود. وی اظهار داشت: واریز سود سهام‌عدالت برای آن دسته از مشمولانی که با تاخیر شماره شبای خود را به سامانه سهام‌عدالت اعلام کرده‌اند، بزودی آغاز می‌شود و البته این پرداختی‌ها به مرور انجام خواهد شد.


امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی ایران با کشورهای اوراسیا
موافقتنامه ترجیحات تجاری ایران با کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا با حضور محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در آستانه قزاقستان به امضا رسید. به گزارش شاتا، تیگران سرکسیان، رئیس هیات کمیسیون اقتصادی اوراسیا در این باره گفت: فعلا توافقنامه موقت به امضا رسیده است اما در 3 سال آینده کشورها باید به یک توافق جامع برسند. در توافق نهایی برای طیف گسترده‌ای از کالاهای وارداتی، کاهش یا حذف عوارض گمرکی در نظر گرفته شده است. وی افزود: بلافاصله پس از این موافقتنامه، طرفین می‌توانند در پرداخت‌های گمرکی وارداتی صرفه‌جویی کنند. این فهرست برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا شامل گوشت و محصولات چربی، انواع خاصی از شیرینی و شکلات، محصولات آرایشی و انواع تجهیزات الکترونیکی و مکانیکی است و ایران مزایای تعرفه‌ای را برای فهرست گسترده‌ای از محصولات غذایی، سبزیجات، میوه‌ها، میوه‌های خشک و مواد ساختمانی دریافت خواهد کرد. سرکیسان تصریح کرد: میزان نرخ عوارض واردات ایران برای کالاهای صنعتی به طور متوسط 7 درصد کاهش می‌یابد همچنین نرخ عوارض برای کشورهای اتحادیه 5/3 درصد، برای کالاهای کشاورزی ایران به میزان 19 درصد و برای اتحادیه اقتصادی اوراسیا 5 درصد کاهش می‌یابد.


دولت چند میلیون کارمند دارد؟
مرکز آمار ایران با اعلام اینکه شمار کارمندان دولت در ۱۵ سال گذشته تغییری نداشته است، تعداد آنها را طبق سرشماری سال ۹۵ بالغ‌بر ۲ میلیون و ۳۴۱ هزار نفر اعلام کرد. به گزارش مرکز آمار ایران، براساس سالنامه آماری سال ١٣٩٥، کارمندان دولت تابع قانون خدمات کشوری و قانون کار، در مجموع ٢ میلیون و ۳۴۱ هزار و ۷۲۶ نفر در سال ١٣٩٥ بوده‌اند که نسبت به سال ١٣٨٠ بالغ‌بر ٦ در هزار رشد داشته که می‌توان گفت تغییر محسوسی نسبت به تعداد کارکنان سال ١٣٨٠ (۲میلیون و ۳۲۸هزار و ۶۳۵ نفر) نداشته است. در سال ١٣٨٠حدود ٦٩ درصد کارمندان دولت مرد و ٣١ درصد زن بوده‌اند که این نسبت در سال ١٣٩٥ به ٥٩ درصد مرد و ٤١ درصد زن تغییر یافته است. در سال ١٣٩٥، ٤٣ درصد از کارمندان دولت در آموزش‌وپرورش و ١٨ درصد در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فعالیت می‌کردند، یعنی ٦١ درصد کارمندان دولت در این دو وزارتخانه و ٣٩ درصد در مابقی دستگاه‌های دولتی مشغول فعالیت بوده‌اند.
 


Page Generated in 0/0062 sec