printlogo


کد خبر: 192743تاریخ: 1397/2/30 00:00
فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع شد

معاون قضایی دادستان کل کشور اعلام کرد: فعالیت صنفی در بستر تلگرام ممنوع شد و باید فعالیت‌ها به شبکه‌های اجتماعی داخلی منتقل شود. به گزارش تسنیم، عبدالصمد خرم‌آبادی در پیامی که در کانال خود در پیام‌رسان سروش منتشر کرده، آورده است: در جلسه‌ای که در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شد، مقرر شده که اگر واحدهای صنفی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی در تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورند. هفته گذشته جلسه‌ای با حضور نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی، مرکز امور اصناف و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، اتاق اصناف ایران، پلیس اماکن ناجا و اتحادیه کسب و کارهای فضای مجازی در معاونت امور فضای مجازی دادستانی کل کشور برگزار شد. در این جلسه نحوه اجرای بخشنامه مورخه 22 اسفند 1396 نیروی انتظامی درباره «ممنوعیت فعالیت واحدهای صنفی و تجاری کشور در بستر شبکه‌های اجتماعی بیگانه» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه با تاکید بر اینکه فعالیت واحدهای صنفی در بستر تلگرام موجب ذخیره بخش عمده‌ای از داده‌های عظیم (big data) کشور در سامانه‌های رایانه‌ای خارجی و سوءاستفاده بیگانگان از این داده‌ها خواهد شد و با توجه به مجرمانه بودن اقداماتی که موجب دسترسی بیگانگان به داده‌های عظیم کشور می‌شود، مقرر شد:
1- مسؤولان ذی‌ربط در وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف ایران و اتحادیه‌های امور صنفی به همه واحدهای صنفی اعم از کسب و کارهای اینترنتی و غیراینترنتی سراسر کشور اعلام و ابلاغ کنند از هرگونه فعالیت تبلیغاتی و خدماتی در پیام‌رسان فیلتر شده تلگرام اکیداً خودداری و فعالیت‌های خود را به شبکه‌های اجتماعی بومی منتقل کنند.
2- در صورتی که واحدهای صنفی پس از اطلاع‌رسانی به فعالیت صنفی یا تبلیغاتی خود در بستر شبکه اجتماعی تلگرام ادامه دهند، وزارت صنعت، معدن و تجارت و مراجع صنفی اقدامات قانونی لازم را به عمل آورند.
 


Page Generated in 0/0063 sec