printlogo


کد خبر: 192751تاریخ: 1397/2/31 00:00
اخبار

ایران‎چک مهر شعبه بانک نمی‌خواهد
با مصوبه کمیسیون پولی و بانکی بانک مرکزی، از این پس ایران‌چک‌های تحویلی به بانک‌ها، بدون درج مهر شعبه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی در حال حاضر کارکرد ایران‌چک‌ این بانک و همچنین فرآیند انتشار و توزیع آن مشابه اسکناس بوده و به همین علت، ممهور کردن ایران‌چک به مهر شعبه، فاقد ضرورت اولیه آن است. همچنین درج مهر روی ایران‌چک مشکلاتی را درباره شمارش و پاکسازی آن ایجاد کرد و این امر علاوه بر ایجاد هزینه، مانع استفاده بهینه از تجهیزات نوین تفکیک اسکناس می‌شود. بر این اساس و با تصمیم کمیسیون پولی و بانکی بانک مرکزی مقرر شد ایران‌چک‌های تحویلی به بانک‌ها، بدون درج مهر شعبه در اختیار مشتریان قرار گیرد.

دریافت کارمزدهای جدید بانکی
در جریان اعمال کارمزدهای جدید در برخی خدمات بانکی، بتازگی دریافت کارمزد از تراکنش‌های اینترنتی نیز در برخی بانک‌ها اجرایی شده است. به گزارش ایسنا، در حال حاضر مشتریان برای برخی امور که تا پیش از این هزینه‌ای پرداخت نمی‌کردند، کارمزد می‌پردازند. از جمله آن می‌توان به تراکنش‌های مبتنی بر کارت به کارت خود بانک، کارت به حساب، پرداخت قبض، خرید شارژ یا اعلام مانده اشاره کرد، در ادامه نیز در روزهای اخیر خدمات دریافتی از تراکنش‌های اینترنتی شامل کارمزد شده است، در حالی که تا پیش از این هزینه‌ای بابت آن دریافت نمی‌شد. تغییرات جدید در کارمزد خدمات الکترونیکی بانک‌ها در حالی اعمال می‌شود که ظاهرا بانک مرکزی هیچ بخشنامه جدیدی در این رابطه صادر نکرده و مربوط به همان دستورالعمل اواخر دهه ۱۳۸۰ است که بر اساس آن بانک‌ها این اختیار را دارند که از خدمات خود تا حد تعیین شده کارمزد دریافت کنند.


دسترسی بدون اختلال به فیلترشکن
کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سفارتخانه‌ها، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، روزنامه‌ها و دیگر عرضه‌کنندگان خدمات عمومی اگر در اتصال به VPN دچار مشکل هستند، به شرکت ارتباطات زیرساخت اطلاع دهند.  به گزارش تسنیم، با توجه به بروز برخی اختلالات در ارتباطات VPN، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرده به‌‌رغم تمهیدات اندیشیده‌شده به‌منظور حفظ پایداری شبکه و جلوگیری از بروز مشکل برای کسب‌وکارها و دستگاه‌های اجرایی، نهادها، سفارتخانه‌ها و دیگر عرضه‌کنندگان خدمات عمومی این بخش‌ها در صورت وجود هرگونه اختلال در ارتباطات می‌توانند موارد را به آدرس help@tic.ir ایمیل کنند. همچنین به‌منظور تسهیل در ارتباطات خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری، نشریات خبری و روزنامه‌ها، پیرو هماهنگی‌های انجام شده با مراجع ذی‌صلاح، پس از دریافت فهرست از معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد هماهنگی‌های لازم برای رفع محدودیت‌ها توسط مراجع ذی‌صلاح قانونی به‌عمل خواهد آمد.

سقوط ناگهانی رتبه  جهانی تلگرام
معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: مسدودسازی تلگرام به‌طور موفقیت‌آمیز طبق برنامه پیش می‌رود. به گزارش فارس، عبدالصمد خرم‌آبادی در کانال خود در پیام‌رسان سروش با ارائه نموداری افزود: در این نمودار منحنی سقوط ناگهانی و آبشاری رتبه تلگرام که سایت الکسا آن را ترسیم کرده، دیده می‌شود. وی ادامه داد: فیلتر و مسدودسازی قسمتی از تلگرام در ایران باعث سقوط فاحش رتبه این پیام‌رسان در ایران و جهان شده است، به‌طوری‌ که ظرف چند روز رتبه telegram.me یکصد پله در ایران و ده‌ها پله در جهان سقوط کرده است. به گفته وی، با وجودی که برای انتقال تدریجی و آرام مردم به پیام‌رسان‌‌های داخلی هنوز برخی نسخه‌‌های فارسی تلگرام مسدود نشده‌اند و به‌رغم اینکه هنوز مبارزه جدی با فیلترشکن‌ها انجام نشده در مرحله اول مسدود‌‌سازی کاهش بازدید کاربران از تلگرام موجبات سقوط فاحش رتبه این پیام‌رسان را در ایران و جهان رقم زده است. وی افزود: نظام جمهوری اسلامی هر زمان اراده کند فیلترشکن‌ها را به‌طور کامل مسدود خواهد کرد؛ توانایی فنی نخبگان سایبری نیروهای امنیتی و انتظامی ایران فوق تصور است اما هنوز از توانایی این نیروها برای مبارزه با فیلترشکن‌ها استفاده نشده است.

 


Page Generated in 0/0052 sec