printlogo


کد خبر: 192755تاریخ: 1397/2/31 00:00
اخبار

قاضی‌پور: ایران‌خودرو و سایپا  محصولات‌شان را احتکار نکنند
باید ایران‌خودرو و سایپا محصولات احتکاری خود را که با دلار ۳ هزار و ۲۰۰ تومانی خریداری کرده‌اند، سریعا به بازار عرضه کنند. نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت درباره وضعیت قراردادهای خودرویی بین ایران و شرکت‌های اروپایی پس از خروج آمریکا از برجام، اظهار داشت: در زمان انعقاد قرارداد جدید بین خودروسازان داخلی با پژو سیتروئن در مصاحبه‌ای اعلام کردم ابتدا شرکت پژو باید از ملت ایران عذرخواهی و زیان قرارداد گذشته خود را پرداخت کند. وی با بیان اینکه متاسفانه عجله مسؤولان باعث شد دوراندیشی از بین برود، تصریح کرد: در آن زمان اعلام کردم شرکت پژو باید در داخل کشور محصولاتی را تولید کند، سپس این محصولات تولیدی را صادر کند، تولیدکنندگان فرانسوی بازار خود را از دست داده و خودروسازان دیگر این بازار را تصاحب کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه شرکت پژو برای تصاحب بازار ناب ایران با ظرفیت یک‌میلیون خودرو دوباره با تولیدکنندگان داخلی قرارداد همکاری امضا کرده است، ادامه داد: قرار بود 30 درصد تولید محصولاتی مانند پژو 2008 را صادر کنند، آیا تاکنون از محصولات تولیدی پژو 2008 صادر شده است؟


افزایش قیمت انواع چیپس و پفک
دبیر اتحادیه چیپس، اسنک و فرآورده‌های غلات از افزایش متوسط ۱۰ تا ۱۲ درصدی قیمت انواع چیپس و پفک در سال ۱۳۹۷ خبر داد. سیدمهدی رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۶ قیمت انواع چیپس و پفک با افزایش روبه‌رو نشده، اظهار داشت: در سال جاری تولید‌کنندگان با توجه به افزایش هزینه‌های مربوط به حمل‌ونقل، دستمزد، کارتن، سلفون و بسته‌بندی درخواستی را به اتحادیه چیپس، اسنک و فرآورده‌های غلات ارائه کردند تا قیمت این محصولات افزایش یابد. وی با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش قیمت چیپس و پفک، وزن این محصولات نیز افزایش یافته است، گفت: تنها شاهد افزایش قیمت انواع چیپس و پفک نیستیم، بلکه در کنار این رشد، وزن انواع این محصولات نیز افزایش یافته و به طور متناسب با یکدیگر رشد پیدا کرده است.

تعیین نرخ‌های جدید مرغ
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی تامین، توزیع، تنظیم بازار و ذخایر راهبردی وزارت جهاد کشاورزی از تعیین دامنه قیمت جدید برای مرغ و پیشنهاد آن به سازمان حمایت خبر داد. مسعود بصیری به ایسنا گفت که هزینه‌های تولید مرغ در کشور افزایش یافته به همین سبب سقف و کف جدیدی برای دامنه قیمتی مرغ مورد محاسبه قرار گرفته و آنالیز جدید قیمت وزارت جهاد کشاورزی به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ارسال شده است. وی با اشاره به اینکه سال گذشته قیمت ۷۲۰۰ تومان تا ۷۸۰۰ تومان برای مرغ تعیین و تصویب شده بود، افزود: قیمت‌های جدید تا زمانی که به تصویب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرسد، نمی‌تواند محلی از اعراب داشته باشد و از طریق رسانه‌ها اعلام شود.

عدم افزایش مشروط قیمت تلویزیون
دبیر انجمن صنفی تولید‌کنندگان صوتی و تصویری با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش قیمت انواع تلویزیون در سال جاری وجود ندارد، گفت: در سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار تلویزیون به صورت قاچاق به کشور وارد شد که امیدواریم سیاست ارزی دولت در سال جاری مانع ادامه این روند شود. محمدرضا شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا و در پاسخ به رشد منفی 8/15درصدی تولید انواع تلویزیون در سال گذشته نسبت به سال پیشین، اظهار داشت: در سال گذشته قاچاق انواع تلویزیون کمر تولید در این حوزه را شکست و شرایط بسیار سختی را برای تولید‌کنندگان رقم زد. وی با بیان اینکه سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاه تلویزیون تولید و حدود ۹۰۰ هزار دستگاه به صورت قاچاق به کشور وارد شد، گفت: ظرفیت تولید انواع تلویزیون در کشور رقمی معادل 4 میلیون دستگاه است. شهیدی با ابراز امیدواری نسبت به سیاست ارزی دولت درباره تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تولید‌کنندگان بیان کرد: مطمئنا اگر دلار ۴۲۰۰ تومانی توسط دولت به تولید‌کنندگان اختصاص یابد، می‌توان تمام نیاز کشور را در بخش انواع تلویزیون پاسخ داد.
 


Page Generated in 0/0077 sec