printlogo


کد خبر: 192760تاریخ: 1397/2/31 00:00
اخبار

سی‌ویکمین جشن گلریزان ستاد دیه برگزار شد
کمک 4 میلیارد  ریالی رهبر انقلاب به گلریزان
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به منظور آزادی زندانیان جرائم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه کشور مبلغی معادل 4 میلیارد ریال اختصاص دادند. به گزارش «وطن‌امروز»، علاوه بر حمایت معنوی از این نهاد حمایتی، از ابتدای سال 81 تا به امروز در مجموع مبلغی معادل یک میلیارد و 827 میلیون تومان از سوی معظم‌له برای آزادی بدهکاران غیربزهکار پرداخت شده است. از ابتدای سال 95 پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب  به آدرس اینترنتی
www.leader.ir، با تعریف عنوان مددجویان ستاد دیه کشور در بخش واریز وجوهات شرعی، زمینه مشارکت بیش از پیش خیرین جهت استخلاص محبوسان تحت حمایت ستاد دیه را فراهم کرده است که از این طریق نیز بسیاری از زندانیان نیازمند طعم شیرین آزادی را چشیده و به آغوش جامعه بازگشته‌اند. گفتنی است، سی‌ویکمین جشن گلریزان ستاد دیه کشور با حضور جمعی از مسؤولان نظام و نیکوکاران کشوری در تهران برگزار شد.

با اهدای عضو انجام شد
جان بخشیدن یک جانباز  به 3 هموطن
اعضای بدن یک جانباز شیمیایی و آزاده دوران دفاع‌مقدس پس از شهادت با رضایت خانواده این شهید به 3 بیمار نیازمند اهدا شد. به گزارش ایرنا، جانباز علی زلفی روز گذشته پس از خونریزی مغزی دچار عارضه مرگ مغزی شد که با رضایت خانواده‌‌‌‌‌اش، 2 عضو کلیه و کبد این شهید به بیماران نیازمند اهدا شد. مسعود مظاهری، قائم‌مقام واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری در این‌باره اظهار داشت: مرگ مغزی این جانباز شهید به تایید 5 پزشک متخصص رسیده است که آخرین پزشکی که مرگ مغزی را تایید کرده است پزشکی قانونی به شمار می‌‌‌‌‌‌‌‌‌آید. مظاهری به رضایت خانواده این جانباز شهید اشاره کرد و گفت: اعضای خانواده این شهید برای نخستین‌بار نیست ایثار می‌کنند، چرا که پیش‌‌‌‌‌‌تر نیز با جانبازی وی ایثارگری کرده بودند و این برای بار دوم است که به نوعی دیگر یعنی با اهدای عضو ایثار می‌کنند. 31 اردیبهشت روز ملی اهدای عضو نامگذاری شده است. در چنین روزی ایرج فاضل (وزیر وقت بهداشت) در سال 68 توانست از امام راحل اجازه پیوند از عضو مرگ مغزی را دریافت کند.
۱۰ هزار نفر در لیست انتظار پیوند عضو
همچنین  رئیس بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به ممنوعیت اهدای عضو از تبعه‌های غیرایرانی گفت: بر اساس قانون تنها افراد ایرانی می‌توانند به ایرانی اهدای عضو کنند و غیر از این خلاف قانون است. به عبارت دیگر انتقال یا اهدای عضو از ایرانی به خارجی یا خارجی به ایرانی بر اساس قانون مجلس ممنوع است.  علی‌اکبر ولایتی به مناسبت روز ملی «اهدای عضو- اهدای زندگی» که به ابتکار بیمارستان دکتر مسیح دانشوری در تقویم ملی ثبت شده است، گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در لیست انتظار دریافت عضو قرار دارند و روزانه ۱۰ نفر از افراد لیست انتظار به دلیل عدم دریافت عضو، جان خود را از دست می‌دهند و در مقابل  ۱۴ نفر به این لیست انتظار اضافه می‌شوند. ولایتی با اشاره به فعالیت واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری اظهار داشت: با فتوای امام خمینی(ره) و تایید شورای نگهبان در رابطه با اهدای عضو، هر یک نفر مرگ مغزی می‌تواند 8 نفر را احیا کند که این به معنی یک کار تمثیلی یک برابر 8 است. وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در این بیمارستان عنوان کرد: واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی بیمارستان مسیح دانشوری به سایر بیمارستان‌ها نیز سرویس می‌دهد. در این راستا کبدهای اهدایی به بیمارستان‌های طالقانی و شیراز فرستاده می‌شود و قلب در همین بیمارستان و بیمارستان شریعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کلیه اهدایی برای پیوند به بیمارستان لبافی‌نژاد انتقال داده می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0054 sec