printlogo


کد خبر: 192818تاریخ: 1397/3/1 00:00
بازی روانی کی‌روش و لیست معرفی‌شده
برای جلب توجه

ایمان مؤتمنی: عدم دعوت از سیدجلال حسینی و وریا غفوری 2 تن از آماده‌ترین بازیکنان حال حاضر لیگ ایران برای اردوی ترکیه توسط کارلوس کی‌روش این احتمال را به وجود آورده که سرمربی پرتغالی تیم‌ملی اعتقادی به این دو ندارد اما بد نیست به جای هجمه به تصمیمات سرمربی تیم‌ملی قطعات پازل را کنار هم بگذاریم. نخست اینکه بعد از اعلام اسامی تیم‌ملی، به صراحت از سیدجلال حسینی، وریا غفوری، سیدحسین حسینی و کاوه رضایی به عنوان لیست «استند بای» نام برده شده. واضح است که کارلوس کی‌روش قصد داشته آنها را نیز آماده نگه دارد تا در صورت اتفاقات غیرمترقبه یا مسائل فنی، بازیکن جایگزین داشته باشد. در عین حال بازیکنان لیست کنونی از جای خود در تیم‌ملی مطمئن نباشند تا این مساله باعث افت انگیزه آنها نشود.
دومین قطعه پازل این است که غیر از کاوه رضایی، باقی بازیکن‌ها همیشه در تمرینات ریکاوری بعد از بازی‌های لیگ ایران حضور داشتند؛ خود این مساله گواه اعتقاد سرمربی تیم‌ملی به این بازیکنان است. سومین نکته‌ای که نباید فراموش کرد این است که این بازیکنان (جز کاوه رضایی) فصل پرفشار و سختی را گذرانده‌اند و با توجه به آمادگی این 3 نفر و برای حفظ این آمادگی و انگیزه، کی‌روش تشخیص داده آنها مقداری استراحت کنند.
چهارمین مساله که می‌توان به آن امیدوار بود، تغییراتی است که لحظات آخر در لیست جام‌جهانی ۲۰۱۴ اعمال شد. این خود گواه این مساله بود که کی‌روش سعی بر این داشت تا آخرین ارزیابی‌ها را در اردوهای نزدیک به زمان برگزاری انجام دهد.
در دوره قبلی جام‌جهانی، تیم‌ملی ایران در یک ماه منتهی به جام‌جهانی ۴ بازی دوستانه انجام داد، بازی با بلاروس، مونته‌نگرو و آنگولا در اتریش و بازی با ترینیداد و توباگو در برزیل. با نگاهی به اسامی بازیکنان حاضر در کمپ اتریش و مقایسه آن با بازیکنانی که در لیست نهایی جام‌جهانی حاضر بودند، در می‌یابیم بازیکنانی نظیر سردار آزمون، محمدرضا خلعتبری، سوشا مکانی، محمدرضا خانزاده و مهدی شریفی پس از اردوی آخر از لیست تیم‌ملی خط خوردند؛ حال آنکه آن زمان خبری از لیست «استند بای» نبود. در انتهای این بیانیه آمده است فهرست نهایی روز ۴ ژوئن به فیفا اعلام خواهد شد.
اما پنجمین و آخرین نکته که باعث می‌شود امیدوار بود تا بازیکنان آماده‌ای نظیر سیدجلال حسینی و وریا غفوری را در لیست نهایی جام‌جهانی ببینیم، بازی روانی است که کی‌روش راه انداخته است. همان نکته‌ای که رحمان رضایی، مدافع سابق تیم‌ملی به آن اشاره کرد. کارلوس کی‌روش که از بی‌توجهی رسانه‌ها و افکار عمومی به تیم‌ملی ایران دلخور و حتی شاکی بود، سعی کرد با این حربه توجهات را به تیم‌ملی معطوف کند. خط خوردن بازیکنانی نظیر محمدرضا خانزاده و علی قلی‌زاده شاید توجه چندانی را جلب نمی‌کرد اما کارلوس کی‌روش با این کار سعی در ایجاد حساسیت برای فوتبال‌دوستان ایرانی و رسانه‌ها داشت. می‌توان اینگونه خوشبین بود که شایسته‌ترین‌ها به تیم‌ملی دعوت شوند و در پست‌های مختلف باتجربه‌ترها اولویت داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0056 sec