printlogo


کد خبر: 192891تاریخ: 1397/3/2 00:00
کتلت شو
امیر حسن محمد پور

اخیراً سازمان محیط زیست طی نامه ای از وزارت بهداشت خواسته زین پس به جای واژه سخیف و مجهول «ریزگرد» از واژه پرمعنیِ «گرد و غبار» استفاده شود.
در پی این اقدام، موج کثیری از هموطنان در مقابل سازمان محیط زیست گردهم آمدند و با اهدای تاج‏گل، از رئیس این سازمان به خاطر آگاه سازی مسوولان و جامعه، قدردانی کردند. یکی از  گردهمان! درحالیکه به پهنای صورت اشک می ریخت گفت: ما امروز فهمیدیم که قبل از این اشتباهی نفس می‌کشیدیم و به جای گرد و غبار، ریزگرد  را  وارد ریه  و شش خود می کردیم.
رئیس سازمان محیط زیست در پاسخ به این سوال که دلیل این نامه نگاری و اصلاح واژگان چه بوده است، گفت: بالاخره مردم که از این آلودگی تلف خواهند شد. اما بدانند از چه می‏میرند بهتر است یا ندانند از چه می‏میرند؟!
بنابر گزارش برخی منابع غیرموثق، خودروسازی سایپا نیز از راهنمایی و رانندگی خواسته از این به بعد به جای «ضعف بدنه»، علت کتلت شدن سرنشینان پراید در تصادفات درون شهری  با سرعت 10 کیلومتر در ساعت را، «شدت ضربه وارده» اعلام کنند.
امید است به زودی و با استعانت از همین فرمول فوقِ علمی، سایر دلایلِ اشتباه مرگ و میر  نیز  اصلاح شوند و همه را به خاک بسپاریم.
 


Page Generated in 0/0061 sec