printlogo


کد خبر: 192931تاریخ: 1397/3/2 00:00
اخبار

ممانعت انبوه‌سازان  از تحویل فاز 5 مسکن‌مهر پردیس
برخی متقاضیان فاز 5 مسکن‌مهر پردیس با اشاره به اینکه انجمن انبوه‌سازان به طور نامحسوس درخواست دوباره پول و افزایش آورده را دارد و به نوعی برای تحویل واحدها گروکشی می‌کند، می‌گویند بیش از 100 واحد مسکونی در این فاز قفل و زنجیر شده‌ است. به گزارش فارس، در حالی که شرکت عمران پردیس سال گذشته زمانبندی تحویل مسکن‌مهر فازهای مختلف بویژه فاز 5 شهر پردیس را مشخص و اعلام کرده بود این واحدها بدون هیچ افزایش قیمتی تحویل متقاضیان خواهد شد، در تازه‌ترین گزارش‌های رسیده مشخص شده است انجمن انبوه‌سازان به صورت زیرپوستی و با گروکشی درصدد افزایش قیمت‌ها است. به‌گفته بیشتر متقاضیان فاز 5 مسکن‌مهر شهر پردیس مدیرعامل شهر جدید پردیس اعلام کرده است در این‌باره کاری از دست او برنمی‌آید. متقاضیان مسکن‌مهر فاز 5 پردیس می‌گویند انجمن انبوه‌سازان اعلام کرده است باید 7 تا 8 میلیون تومان دیگر به مبلغ آورده خود اضافه کنید تا واحدها تحویل داده شود. به گفته متقاضیان مسکن‌مهر فاز 5 در حال حاضر در چند بلوک در حدود 100 واحد آماده تحویل است اما با قفل و زنجیر و گذاشتن نگهبان از واگذاری‌ها جلوگیری می‌شود. متقاضیان مسکن‌مهر فاز 5 پردیس اعلام می‌کنند اگر چه سال گذشته چند واحد مسکونی در محله مهران افتتاح رسمی شد اما این واحدها با این عنوان که قیمت‌ها افزایش یافته تحویل متقاضیان نمی‌شود.


اعلام نرخ جدید خودرو تا ۱۵ خرداد
رئیس شورای رقابت از تعیین تکلیف قیمت خودرو در نیمه خردادماه امسال خبر داد. رضا شیوا در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به اینکه هنوز بانک مرکزی نرخ تورم‌بخشی سال 96 را به شورای رقابت اعلام نکرده است، اظهار داشت: اخیراً بانک مرکزی به ما اعلام کرده در مرحله نهایی بررسی نرخ تورم بخشی است و فردا آن را ارائه خواهد کرد. وی با بیان اینکه شاخص‌های کیفی خودرو مورد بررسی قرار گرفته و به محض دریافت نرخ تورم جلسات تعیین قیمت خودرو برگزار خواهد شد، افزود: جلسات مختلفی را با خودروسازان برگزار کرده‌ایم و آنها مستندات خود را به شورای رقابت ارائه کرده‌اند. وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد تا نیمه خردادماه امسال موضوع قیمت‌گذاری خودروها نهایی و اعلام شود.


قیمت نفت ایران رکورد شکست
 ۲۷ اردیبهشت ۹۷ قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران به ۷۴ دلار و ۳۷ سنت رسید که این رقم بیشترین مقدار در قیمت فروش نفت سنگین ایران در 3 سال اخیر بود. به گزارش تسنیم، قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در بازارهای جهانی در معاملات دوشنبه گذشته از مرز 73 دلار گذشت. هر بشکه نفت سنگین ایران نیز با قیمت 73 دلار و 3 سنت معامله شد، این در حالی است که از 3 روز قبل این رقم در مرز 73 دلار بود. هجدهم ماه مه ‌2018 هر بشکه نفت سنگین ایران به‌قیمت 72 دلار و 99 سنت معامله شده بود. همچنین یک بار در تاریخ 17 مه ‌2018 قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران به 74 دلار و 37 سنت رسید که این رقم بیشترین مقدار در قیمت فروش نفت سنگین ایران در 3 سال اخیر بود. از سوی دیگر میانگین قیمت سبد نفتی اوپک هفته گذشته به ۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.


کارت زرد مجلس به وزیر کشاورزی
نمایندگان مجلس شورای اسلامی توضیحات محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی به سوال نماینده مردم سلماس را قانع‌کننده ندانستند. به گزارش فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی دیروز از پاسخ وزیر جهاد کشاورزی به سوال شهروز برزگر، نماینده مردم سلماس درباره علت نوسانات قیمت گوشت سفید، قرمز و عدم تنظیم بازار این دو محصول، علت صادر نشدن سیب، مرکبات و محصولات کشاورزی داخلی، علت کاهش تعرفه‌ واردات محصولات کشاورزی و علت نبود سازوکار مناسب برای جبران خسارت رخدادهای طبیعی برای کشاورزان و دامداران، پس از استماع نظرات برزگر و پاسخ‌های وزیر قانع نشدند و به وی کارت زرد دادند. حجتی در پاسخ به سؤال برزگر گفت: به اندازه‌ای که اختیار داده‌اید از ما مسؤولیت بخواهید. وی افزود: برای تامین خسارت محصولات کشاورزی تنها 1500 میلیارد تومان بودجه داریم در حالی که 11 هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از بلایای طبیعی بر کشاورزان متحمل شد.
 


Page Generated in 0/0161 sec