printlogo


کد خبر: 192942تاریخ: 1397/3/2 00:00
اخبار

آیت‌الله حسنی، نماینده سابق ولی‌فقیه در ارومیه درگذشت
امام جمعه سابق ارومیه به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت. به گزارش فارس، شامگاه دوشنبه حجت‌الاسلام محمد فخری داماد آیت‌الله غلامرضا حسنی خبر از درگذشت ایشان داد. آیت‌الله حسنی از مخالفان نظام شاهنشاهی پهلوی بود و به گفته خود از 18 سالگی اسلحه گرم به همراه داشته و به مبارزه مسلحانه با نظام پهلوی پرداخته است. آیت‌الله حسنی در ماه‌های انتهایی حکومت پهلوی هم از عوامل مؤثر در بسیج مردم علیه حکومت پهلوی بود. بنا به اعلام بیت مجاهد نستوه آذربایجان آیت‌الله غلامرضا حسنی، تشییع پیکر آن مرحوم روز چهارشنبه دوم خرداد 97 از میدان انقلاب ارومیه به سمت مصلای
امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی دبیرکل جامعه روحانیت می‌شود
عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: آیت‌الله موحدی‌کرمانی، رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت باقی می‌ماند و قرار است یک دبیرکل برای امور اجرایی انتخاب شود.حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با تسنیم، درباره جزئیات تغییر اساسنامه جامعه روحانیت و تفکیک انجام‌شده بین دبیرکل و رئیس شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، اظهار داشت: قبلا دبیرکل و رئیس شورای جامعه یکی بودند اما قرار است رئیس شورا همان آیت‌الله موحدی‌کرمانی بماند. دبیرکل هم منتخب مجمع و مسؤول اجرایی جامعه است. وی درباره گزینه‌های دبیرکلی‌ گفت: هنوز صحبتی نشده و قرار است موقت یک نفر انتخاب شود و باید تا زمان تشکیل مجمع عمومی صبر کرد چون دبیرکل منتخب مجمع است. عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت درباره گزینه‌های احتمالی دبیرکل موقت این تشکل روحانی، گفت: بعضی گزینه‌ها مطرح هستند اما هنوز رای‌گیری انجام نشده ولی احتمالا حجت‌الاسلام تقوی گزینه نهایی باشد.

روحانی خطاب به پمپئو:
چه کاره هستی درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟
رئیس‌جمهور در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الان به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده و می‌خواهد تعیین تکلیف کند؛ شما چه کاره هستی درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟ حسن روحانی در سخنرانی پیش از افطار خود در جمع تعدادی از اساتید گفت: «امروز باید بیشتر به هم کمک کنیم امروز حکومتی در آمریکا سر کار آمده که آنها ۱۵ سال به عقب برگشتند؛ یک مرتبه برگشتند به دوران بوش پسر و حرف‌های سال ۲۰۰۳ را باز تکرار می‌کنند». وی افزود: «دنیای امروز نمی‌پذیرد آمریکا برای جهان تصمیم بگیرد. کشورها استقلال دارند البته با فشار کار خود را می‌کنند اما دنیا این منطق را نمی‌پذیرد. آقایی که تا دیروز در مرکز جاسوسی بوده الان به عنوان وزیر خارجه آمریکا معرفی شده و می‌خواهد تعیین تکلیف کند؛ شما چه کاره هستی درباره ایران و جهان تصمیم بگیری؟ زمان این حرف‌ها گذشته: مردم ما صدها بار این حرف‌ها را شنیدند و بی‌اعتنایی کردند». رئیس جمهور گفت: «راهمان را باهم و در کنار هم ادامه می‌دهیم، ما جمعیت عظیمی داریم بیش از ۲۰ درصد جمعیت کشور ما یا درس می‌دهند یا می‌آموزند، شرایط خوبی داریم و راه ما روشن است. نیازمند کمک شما در اقتصاد و محیط‌زیست هستیم، ماه رمضان ماه امت پیامبر است و امیدوارم در کنار هم باشیم و بی‌تردید خدا به ما توفیق خواهد داد».

۸ خرداد؛ برگزاری انتخابات هیأت‌رئیسه مجلس
سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه پارلمان در روز هشتم خرداد خبر داد. بهروز نعمتی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم در دوره دهم، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، قرار است انتخابات هیات‌رئیسه مجلس برای اجلاسیه سوم در دوره دهم، هفته آینده برگزار شود. وی افزود: انتخابات هیات‌رئیسه مجلس روز سه‌شنبه هفته آینده، هشتم خردادماه در صحن پارلمان برگزار می‌شود. سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: رایزنی فراکسیون‌های امید، مستقلان و نمایندگان ولایی برای انتخابات هیات‌رئیسه پارلمان آغاز شده است. گزینه‌های آنها برای سمت‌های مختلف هیات‌رئیسه هشتم خرداد به هیات‌رئیسه معرفی و کاندیدا می‌شوند.
 


Page Generated in 0/0089 sec