printlogo


کد خبر: 192954تاریخ: 1397/3/3 00:00
نبض جامعه

سخنگوی اورژانس کشور خبر داد
18 فوتی بر اثر مصرف قارچ سمی
سخنگوی اورژانس کشور گفت: تا ساعت ۱۱ صبح روز گذشته ۱۱۵۱ نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۹۶ نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه ۱۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند. مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مسمومان با قارچ در استان‌های کشور به فارس گفت: تا ساعت 11 صبح روز گذشته 1151 نفر به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده و متأسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده‌اند. وی تاکید کرد: استان کرمانشاه بیشترین آمار مسمومیت‌ها را به خود اختصاص داده است و 7 نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این استان جان خود را از دست داده‌اند. خالدی افزود: از تعداد 18 فوتی 7 نفر مربوط به کرمانشاه، 4 نفر لرستان، 3 نفر کردستان و 2 نفر مربوط به آذربایجان‌غربی، یک نفر مرکزی و یک نفر همدان هستند.

تصویب کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس از تصویب کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی خبر داد. حسن نوروزی در تشریح دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، از بررسی و تصویب کلیات طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و بزه‌دیدگان ناشی از آن خبر داد و گفت: قانون در این زمینه داریم اما به دلیل تناسب  نداشتن جرم و مجازات، تدوین این طرح در دستور کار نمایندگان قرار گرفت که کلیات آن تصویب و مقرر شد کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس این طرح 7 ماده‌ای را بررسی و نواقص آن را رفع و به کمیسیون ارائه کنند تا برای ارائه به صحن آماده شود.

رئیس کمیته امداد خبر داد
افزایش ۱۳ درصدی مستمری مددجویان
 رئیس کمیته امداد امام‌خمینی(ره) با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی مستمری افراد تحت پوشش این کمیته در سال جاری، گفت: به هر یتیم به طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. به گزارش ایسنا، سیدپرویز فتاح با بیان اینکه «با کمک مجلس و دولت پرداخت مستمری افراد تحت پوشش کمیته امام خمینی(ره) 3 برابر شده است»، گفت: برای مثال یک خانواده 5 نفره به غیر از مبلغ یارانه خود ۴۶۵ هزار تومان مستمری دریافت می‌کنند. وی با اشاره به افزایش ۱۳درصدی مستمری افراد تحت پوشش این کمیته در سال جاری، افزود: به هر یتیم به طور متوسط مبلغ ۲۰۰ هزار تومان پرداخت می‌شود. همچنین کودکان محسنین به طور میانگین در هر ماه بین ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان از سوی حامیانشان کمک‌های مالی دریافت می‌کنند. رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در ادامه با اشاره به دیگر خدمات ارائه شده از سوی کمیته امداد امام خمینی(ره) به افراد تحت پوشش، اظهار کرد: خدمات دانش‌آموزی هم در ابتدای سال تحصیلی و هم در انتهای آن، خدمات دانشجویی به شکل پرداخت ۵۰ تا ۶۰ درصد هزینه تحصیل، خدمات درمانی شامل پرداخت بیمه پایه و بیمه مکمل درمان و پرداخت بیمه اجتماعی به شکل پوشش ۳۰۰ هزار خانواده نیازمند از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) است که در بخش بیمه این افراد می‌توانند بعد از ۱۰ سال بازنشسته شده و از شبکه بیمه مستمری دریافت کنند.  وی با اشاره به اینکه در دو سال و نیم گذشته نزدیک ۱۵ درصد از افراد تحت پوشش کمیته امداد کاسته شده است، اظهار داشت: از بین یک میلیون و ۷۴۰ هزار خانواده تحت پوشش ۲۳۰ هزار نفر از آنها همزمان با توانمندی خود از چتر پوششی کمیته امداد خارج شده‌اند.
 


Page Generated in 0/0060 sec