printlogo


کد خبر: 192993تاریخ: 1397/3/3 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب برای درگذشت حجت‌الاسلام حسنی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت روحانی فداکـار و مجاهد حجت‌الاسلام حاج شیخ غلامرضا حسنی
امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
درگذشت روحانی شجاع و فداکار و مجاهد جناب حجت‌الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا حسنی رحمت‌الله‌علیه را به خاندان محترم و علاقه‌مندان آن مرحوم و به روحانیت معظم و عموم مردم انقلابی ارومیه و آذربایجان غربی تسلیت عرض می‌کنم. مجاهدت‌های مستمر و همه‌جانبه‌ آن مرحوم در طول سال‌های متمادی چه در سنگرهای نظامی و چه در جایگاه رفیع امامت جمعه، چه در مقابل مهاجمان بعثی در دوران دفاع‌مقدس و چه در برابر ضدانقلاب مزدور داخلی، برگ‌های ماندگار و بی‌تکراری است از دفتر زندگی یک روحانی انقلابی و مبارز.
از خداوند رحمت و مغفرت و علو درجات را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۲ خردادماه ۹۷

جامعه نباید اسیر برجام شود
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ضرورت بهره‌‌‌گیری از ظرفیت‌‌های عظیم داخلی برای پیشرفت کشور گفت: نباید جامعه را اسیر برجام کنیم به گونه‌ای که با یک اخم آمریکا و خروج آن، کشور متوقف شود. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع)، اظهار داشت: جامعه ما جامعه‌ای پرتلاش و بالنده است که با استفاده از ظرفیت‌‌های عظیم آن می‌توان گام‌های بلندی برداشت و نباید این جامعه را اسیر برخی توهمات کرد. وی افزود: ایران اسلامی ظرفیت متراکمی از نیروی انسانی جوان و فرهیخته دارد؛ نباید این کشور و ظرفیت‌‌های عظیمش را اسیر دست برجام و غیر برجام کرد به گونه‌ای که با یک اخم آمریکا و اروپا جا بخوریم و احساس کنیم عرصه بر ما تنگ شده است. عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که
ملت ایران در مقاطع مختلف با اتکا به خداوند متعال و سرمایه‌‌های انسانی خویش، بر مشکلات فائق آمده و مسیر پیشرفت و تعالی را طی کرده است، تاکید کرد: نباید بر اساس برخی توهمات، کشور را متوقف کنیم.

آمریکا ۵ ایرانی دیگر را تحریم کرد
وزارت خزانه‌داری آمریکا 5 شهروند ایرانی دیگر را تحریم کرد. روسیاالیوم گزارش داده است وزارت خزانه‌داری آمریکا چند ایرانی دیگر را به‌ادعای ارتباط آنها با سپاه پاسداران و برنامه‌ موشکی ایران تحریم کرد. بر اساس این گزارش، وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این تحریم‌های جدید در پی حملات موشکی اخیر به شهرها و مناطق نفتی عربستان از خاک یمن انجام شده است. این وزارتخانه همچنین مدعی شد افراد تحریم‌شده حوثی‌های یمن را به موشک‌های بالستیک مجهز کرده‌اند. وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود این تحریم‌ها شامل بلوکه کردن دارایی‌های این افراد، ممنوعیت معامله شرکت‌های آمریکایی و مجازات شخصیت‌ها و سازمان‌های خارجی که با آنها معامله می‌کنند، می‌شود.

بریتیش پترولیوم همکاری با ایران را به تعویق انداخت
شرکت بریتیش پترولیوم به دلیل نگرانی از احتمال نقض تحریم‌‌های جدید آمریکا علیه ایران همکاری با ایران برای توسعه میدان گازی رام را به تاخیر انداخت. به گزارش تسنیم به نقل از دیلی تلگراف، شرکت بریتیش پترولیوم برنامه خود برای حفاری چاه جدید در میدان گازی دریای شمال را به دلیل نگرانی‌ها از احتمال نقض تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران به تعویق انداخته است. شرکت نفتی بریتیش پترولیوم قصد دارد فعالیت‌‌های جدیدی را در میدان گازی رام انجام دهد اما اعلام کرد این فعالیت‌ها را تا زمان شفاف شدن تحریم‌‌های آمریکا علیه ایران به تاخیر می‌اندازد. بریتیش پترولیوم نیز همانند ایران نیمی از سهام میدان گازی رام در دریای شمال را دارد اما اعلام کرده است در صورتی که تحت تحریم‌‌های آمریکا قرار بگیرد از همکاری با ایران در این میدان گازی کنار خواهد کشید.


Page Generated in 0/0064 sec