printlogo


کد خبر: 193033تاریخ: 1397/3/5 00:00
چهارگوشه

انفجار اونتاریوی کانادا با 15 مجروح
پلیس کانادا تصاویر مداربسته ضبط شده عاملان انفجار در یک رستوران در اونتاریو را که در جریان آن ۱۵ تن زخمی شدند منتشر کرد. به گزارش راشاتودی به نقل از منابع پلیس کانادا، این انفجار که ساعت 10:30 پنجشنبه‌شب به وقت محلی در یک رستوران هندی در مرکز شهر میسیساگا رخ داد، به‌واسطه کار گذاشتن ماده منفجره تنها چند دقیقه قبل از انفجار توسط 2 مظنون رخ داده است. همچنین در زمان وقوع انفجارها صدای شلیک 3 گلوله نیز شنیده شد. انفجار مزبور دست‌کم ۱۵ مجروح داشته است که حال 3 تن از آنها در بیمارستان به‌خاطر جراحات ناشی از انفجار وخیم است.

حریری مأمور تشکیل کابینه لبنان شد
به‌رغم شکست حامیان سعد حریری در انتخابات اخیر پارلمان لبنان، او بار دیگر ماموریت یافت که دولت جدید را تشکیل دهد. این سومین بار است که حریری به عنوان نخست‌وزیر معرفی می‌شود. میشل عون، رئیس‌جمهوری لبنان پنجشنبه از حریری خواست گفت‌وگو برای تشکیل کابینه ائتلافی جدید را آغاز کند. به گفته عون، گفت‌وگوهای مقدماتی با نمایندگان پارلمان نشان می‌دهد ۱۱۱ نماینده از مجموع ۱۲۸ نماینده از نخست‌وزیری حریری پشتیبانی می‌کنند. در انتخابات پارلمانی اخیر، جریان المستقبل با ریزش آرا روبه‌رو شد. حزب‌الله و متحدانش در این انتخابات توانستند ۷۱ کرسی را از آن خود کنند.

دعوت اسرائیل از سعودی  برای حضور در یورو ویژن
وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم قصد دارد عربستان سعودی و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس را به حضور در مسابقات آواز یورو ویژن دعوت کند. ایوب قرا که یکی از نزدیک‌ترین افراد به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، گفت: «می‌خواهم خبر خوشی به شما بدهم... مایلیم که از کشورهای ائتلاف عربستان برای حضور در یورو ویژن دعوت کنیم... با توجه به روابط خوب این کشورها و دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت اسرائیل، خبر خوبی نیز برای عربستان سعودی وجود دارد». این وزیر اسرائیلی چندی پیش از عبدالعزیز آل‌الشیخ، مفتی عربستانی خواسته بود به تل‌آویو سفر کند.

ناوگان «شکست محاصره»  در مسیر غزه
رئیس کمیته بین‌المللی شکست محاصره نوار غزه اعلام کرد کشتی‌های ناوگان «شکست محاصره» غزه به بندر شهر کیل در آلمان رسیده‌اند. زاهر بیراوی تصریح کرد  کشتی‌هایی که لوگوی «حق آینده عادلانه فلسطین» را به همراه دارند، در اقیانوس اطلس حرکت کرده و سپس از دریای مدیترانه به تعدادی از بنادر اروپایی می‌روند و برنامه‌هایی برای همبستگی با نوار غزه و راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت برگزار می‌کنند. ائتلاف ناوگان آزادی متشکل از چند سازمان از آمریکا، کانادا، آفریقای جنوبی، مالزی، سوئد، نروژ، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و همچنین سازمان IHH ترکیه و کمیته بین‌المللی شکست محاصره غزه است.

هشدار صدر درباره تظاهرات و خشونت در عراق
مقتدا صدر نسبت به تظاهرات‌ خشونت‌طلبانه مخالفان در آستانه تشکیل دولت جدید عراق هشدار داد و بار دیگر اشغالگری آمریکا در این کشور را زیر سوال برد. به گزارش سومریه نیوز، رهبر جریان صدر عراق دیروز در توئیتی خواهان آن شد که عراقی‌ها برای حمایت از تشکیل دولت یا برای تهدید سیاسی تظاهرات نکنند. او با لحنی که گویی حامیان خود را مخاطب قرار می‌دهد، نوشت: «‌ای دوستان، تنها چیزی که از شما می‌خواهم این است که تصویر خوبی از ما، خاندان صدر ارائه دهید. از شما در این مرحله نمی‌خواهم که برای حمایت از تشکیل دولت یا برای تهدیدها، تظاهرات برگزار کنید. هر کس که دست به چنین کاری بزند، عراق را به کوره جنگ و خشونت می‌کشاند.». مقتدا صدر همچنین در پیام مزبور  بار دیگر موضع ضد آمریکایی خود را چنین علنی کرد: «نیازی به تعدی به کشورهای همسایه وجود ندارد اما درباره اشغالگری باید بگویم تا زمانی که اشغالگر وجود داشته باشد، ما از موضع خود کوتاه نخواهیم آمد. من همانطور که تنها وارد منطقه الخضرا شدم، در حال حاضر نیز مقابل چالش‌های طایفه‌ای و انحراف‌ها و سیاستمداران فاسد و نفوذی‌ها خواهم ایستاد».


Page Generated in 0/0057 sec