printlogo


کد خبر: 193056تاریخ: 1397/3/5 00:00
اخبار

در برابرآمریکا فقط «سنگ» داشته باشیم بازهم دشمنی‌ اش تمام نمی‌شود
خطیب نماز جمعه تهران گفت: اگر ایران تمام امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند، باز هم آنها دست از دشمنی برنمی‌دارند. به گزارش تسنیم، آیت‌الله امامی‌کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به افزایش قیمت برخی کالاها در کشور به بهانه افزایش نرخ ارز، گفت: در ماه‌های اخیر برخی‌ سودجویان  به بهانه افزایش قیمت ارز و دلار، قیمت محصولات خود را بالا  برده‌اند که  قطعا این کار مورد غضب الهی قرار می‌گیرد. وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم که درباره لزوم  عدم اعتماد به دشمنان خدا تذکراتی به مسلمانان داده است، گفت: دشمنان خدا می‌خواهند جوانان مسلمان بی‌عار و درگیر حواشی‌ای چون اعتیاد باشند. دشمنان خدا دوست دارند مسلمانان هیچگاه در آرامش و امنیت نبوده و همواره تحت فشارهای گوناگون  باشند. آیت‌الله امامی‌کاشانی با بیان اینکه مشکل آمریکایی‌ها  با ایران بر سر موشک نیست، تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی، معرفی  اسلام توسط ایران است. وی افزود: اگر ایران تمام سلاح‌ها و امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند، باز هم آنها از دشمنی خود با نظام و ملت ایران دست برنمی‌دارند.

آژانس بار دیگر پایبندی ایران به برجام را تأیید کرد
پاشیدن نمک روی زخم
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای یازدهمین بار اعلام کرد ایران به طور کامل به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده و اجازه بازرسی‌های لازم را به بازرسان آژانس داده است. این نخستین گزارش آژانس انرژی اتمی پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای است. به گزارش «وطن‌امروز» بازرسان آژانس انرژی اتمی موظفند هر 3 ماه یکبار، گزارشی از برنامه هسته‌ای ایران تهیه و آن را تقدیم آژانس انرژی اتمی کنند. در گزارشی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز پنجشنبه ۲۴ مه /3 خرداد منتشر کرد، تهران کماکان به موارد تعیین شده در توافق هسته‌ای عمل می‌کند. اجرای تعهدات ایران در حالی است که آمریکا 2 هفته پیش رسما از این توافق خارج شد و کشورهای اروپایی که اعلام کرده‌اند حاضرند به مفاد این توافق پایبند باشند، هنوز هیچ تضمینی برای اقدام عملی به تهران نداده‌اند. با وجود این شرایط، در این توافق تنها ایران است که همچنان به تعهدات برجامی خود پایبند است و حتی در مواجهه با خروج آمریکا از این توافق، کاهشی در محدودیت‌های هسته‌ای خود انجام نداده است. آژانس در گزارش اخیر خود آورده که هیچ سند و مدرکی حاکی از نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران مشاهده نشده است.

تخت‌روانچی: سناریوهای سه گانه ظریف مربوط به پیش از خروج آمریکا از برجام بود
بلوف زدند!
اگر تا پیش از خروج رسمی آمریکا از برجام، این عباس عراقچی بود که همواره سعی می‌کرد نقض‌عهدهای آمریکا در توافق هسته‌ای را ماله‌کشی کند، حالا با خروج آمریکا از این توافق، مجید تخت‌روانچی وظیفه‌ای اینچنینی برای خود تعریف کرده است. البته دیگر آمریکا در این توافق نیست که نیاز باشد تخت‌روانچی ماله‌کش اقدامات آمریکا باشد و او اکنون وظیفه دارد تناقضات دستگاه دیپلماسی را ماله‌کشی کند. تازه‌ترین اظهارنظر او به سبک عباس عراقچی مربوط به موضع محمدجواد ظریف پیرامون واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام است. پیش از خروج آمریکا از برجام، محمدجواد ظریف که در آمریکا به سر می‌برد در گفت‌وگو با یک رسانه آمریکایی درباره واکنش ایران به خروج آمریکا از برجام گفته بود ایران 3 سناریو در صورت خروج آمریکا از برجام در دستور کار دارد. او این 3 سناریو را «خروج از برجام و آغاز غنی‌سازی»، «شکایت به کمیسیون مشترک برجام» و «خروج از NPT» عنوان کرده بود. حالا اما مجید تخت‌روانچی در اظهارنظری قابل تامل گفته این سناریوها برای زمان قبل از خروج آمریکا از برجام بوده است. معاون سیاسی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما، در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامات بعدی ما در چارچوب سناریوهای سه‌گانه اعلامی آقای ظریف در مواجهه با خروج آمریکا از برجام خواهد بود، اظهار داشت: سناریوهای اعلامی آقای ظریف مربوط به زمان پیش از خروج آمریکا از برجام بود، الان با وضع جدیدی مواجهیم اما انتخاب‌های مختلفی داریم که آن را بررسی کرده‌ایم و اینکه در نهایت چه گزینه‌ای را بخواهیم انتخاب کنیم منوط به تصمیم مسؤولان عالی نظام است. اکنون تمرکز ما بر این است که این چند هفته، مذاکرات طبق اصولی که تعیین کردیم به کجا می‌رسد.


Page Generated in 0/0054 sec