printlogo


کد خبر: 193063تاریخ: 1397/3/5 00:00
کوتاه و گویا

همزمان با یازدهمین مراسم آیین انتخاب موزه‌‌های برتر و مراسم نکوداشت روز جهانی موزه که در خانه هنرمندان برگزار شد، باغ‌موزه قصر در شاخص‌‌های گردآوری و توسعه مدیریت موفق به کسب عنوان موزه برتر سال در میان ۹۵ موزه شرکت‌کننده شد. همچنین موزه ملی علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران با کسب 3 جایزه در 3 شاخص: «آموزش»، «توسعه مدیریت» و «خلاقیت و نوآوری» در ششمین سال متوالی، موزه برتر کشور شد.
محمدحسین مقیمی، استاندار تهران در حکمی، «ضیاءالدین صبوری» را به سمت عضو ستاد اربعین حسینی و رئیس کمیته اطلاع‌رسانی و مستند‌‌سازی ستاد استان منصوب کرد.
بر اساس ارزیابی عملکرد آزمایشگاه‌های دانش‌آموزی فناوری نانو (شبکه توانا)، 10 آزمایشگاه برتر این شبکه در سال 1396 معرفی شد. طبق این ارزیابی، آزمایشگاه‌های توانا در شهرستان‌های کرج، کرمان، مراغه، تبریز، شهرضا، دورود، شیراز، استهبان، قروه و تهران به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا دهم شدند.
بهروز بنیادی، نماینده مردم کاشمر در مجلس گفت: در حوزه پیشگیری از اعتیاد، اطلاع‌رسانی و آگاهی افراد از خطرات موادمخدر آن هم از سنین نوجوانی بسیار موثر است و آموزش‌وپرورش باید در مدارس مباحث پیشگیری از اعتیاد را به دانش‌آموزان بیاموزد.
محسن محمدیان، مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: در ایام ماه مبارک رمضان به ‌منظور ارائه مشاوره دینی و پاسخگویی به پرسش‌های شرعی و مذهبی مسافران «طرح نسیم بهشت» در 40 ایستگاه منتخب و پرتردد متروی تهران برگزار می‏‌شود. همچنین شرکت بهره‌‌برداری متروی تهران و حومه در پی بروز اختلال در حرکت قطارهای خط 5 متروی تهران و حومه در روز چهارشنبه 26 اردیبهشت 97، تمام مستندات فنی این موضوع را جمع‌آوری و بررسی کرده است و در حال حاضر در نظر دارد به منظور بررسی دقیق‌تر این اختلال حرکتی از نگاه شهروندان و مسافران گرامی، نسبت به جمع‌آوری مشاهدات، پیشنهادات و انتقادات در این باره اقدام کند.
امیر رشیدی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه 10 تهران گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان، با هدف آشنایی، تشویق و ترغیب هرچه بیشتر شهروندان به استفاده از مواد غذایی ارگانیک و همچنین فرهنگسازی و افزایش سطح آگاهی شهروندان با خواص و استفاده از گیاهان قرآنی کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.
محققان دانشگاه تبریز موفق شدند با سنتز آزمایشگاهی یک نانوکاتالیست متخلخل، تبدیل روغن پسماند آشپزخانه به یک زیست سوخت (بیودیزل) را امکان‌پذیر کنند.
محمدعلی یزدان‌شناس، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران از راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی شهرستان سوادکوه در آینده نزدیک خبر داد. محمدعلی یزدان‌شناس با اعلام این خبر گفت: خودروی مناسب و تجهیزات مورد نیاز کتابخانه خریداری و در‌ آیینی با حضور فرماندار سوادکوه، مربی مسؤول این مرکز سیار نیز معرفی شد تا پس از ماه مبارک فعالیت رسمی خود را آغاز کند.
 


Page Generated in 0/0056 sec