printlogo


کد خبر: 193065تاریخ: 1397/3/5 00:00
اخبار

انتقاد عضو شورای شهر تهران  از عملکرد معاون شهردار
رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر گفت: قرار است طراحی‌ای انجام شود که مردم با اپلیکیشن‌های موبایلی جای پارک خود را رزرو کرده و پول را آنلاین پرداخت کنند اما متأسفانه آقای پورسیدآقایی به قدری در طرح ترافیک گیر کرده‌اند که به موضوعات دیگر نمی‌رسند. محمد علیخانی با اشاره به ساماندهی پارک حاشیه‌ای در تهران به فارس گفت:‌ شورای پنجم در ابتدای کار شهرداری را الزام کرد تا لایحه‌ای درباره ساماندهی پارک حاشیه‌ای ارائه کند. وی ادامه داد: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در 7 تا 8 ماه گذشته هیچ کاری در این زمینه انجام نداده است. رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با بیان اینکه شهرداری منابع زیادی در این زمینه از دست داده است،‌ گفت: در شرایط فعلی که شهرداری مشکلات مالی دارد و پیمانکاران طلبکار هر روز مقابل شورا هستند نمی‌دانم چرا شهرداری هیچ کاری در زمینه کسب درآمد در پارک حاشیه‌ای انجام نداد و این درآمد را از دست داد.

10 هزار تاکسی فرسوده  در صف نوسازی
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در سال جدید حتی یک تاکسی نوسازی نشده است و ۱۰ هزار تاکسی فرسوده در صف نوسازی تلنبار شده‌است. به گزارش مهر، علیرضا قنادان با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع در حوزه تاکسیرانی، نوسازی ناوگان فرسوده است، تأکید کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار تاکسی فرسوده بالای ۱۰ سال برای نوسازی ثبت‌نام کرده‌ و در صف نوسازی قرار دارد. وی با اشاره به اینکه برای حفظ سن ناوگان باید به طور متوسط سالانه  ۸ هزار تاکسی فرسوده نوسازی شود، تصریح کرد: رانندگان تاکسی‌های فرسوده به دلیل اینکه این تاکسی‌ها شدیدا فرسوده هستند، موفق به اخذ معاینه فنی نمی‌شوند، بنابراین مجبورند خودروی خود را متوقف کرده یا هر روز توسط دوربین‌های پلیس جریمه شوند. مدیرعامل تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: رانندگان تاکسی‌های فرسوده اگر بخواهند معاینه فنی دریافت کنند، باید هزینه‌های هنگفتی برای تعمیرات خودرویی متحمل شوند که با این تعمیرات بعد از مدتی دیر یا زود باید اسقاط شود، بنابراین رانندگان این تاکسی‌ها برای امرار معاش واقعا مستأصل هستند.


فراهم شدن امکان بیمه تأمین اجتماعی دانشجویان
مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران گفت: در حال حاضر اقداماتی اندیشیده شده است که دانشجویان دانشگاه‌های غرب تهران می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی در این مرکز بهره‌مند شوند. به گزارش ایرنا، ناهید حیدری دباره موضوع بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش‌حساب افزود: با اقداماتی که تاکنون صورت گرفته است، حدود هزار دانشجو در تامین اجتماعی غرب تهران بیمه شده و از خدمات این سازمان بهره‌مند شده‌اند. وی اظهار داشت: مذاکراتی با مقامات دانشگاهی در غرب تهران در این باره  انجام شده است که بر اساس این برنامه‌ریزی‌ها، بیمه دانشجویان همانند بیمه مشاغل آزاد است و می‌توانند از خدمات سازمان استفاده کنند. حیدری خاطرنشان کرد: برای دانشجویان ضریب بیمه‌ای ١٢، ١٤ و ١٨ درصد درنظر گرفته شده و ٢ درصد آن نیز کمک دولت است. مدیرکل تامین اجتماعی غرب تهران افزود: ١٢ درصد نرخ حق بیمه صاحبان مشاغل آزاد و دانشجویان شامل حمایت بازنشستگی و فوت پس  از بازنشستگی، ١٤ درصد حمایت‌های فوت قبل و بعد از بازنشستگی و ١٨ درصد علاوه بر اینها از کارافتادگی را هم شامل می‌شود.
 


Page Generated in 0/0056 sec