printlogo


کد خبر: 193108تاریخ: 1397/3/6 00:00
آوای شهر

عضو شورای شهر اعلام کرد
آمادگی برای افزایش طرح ترافیک خبرنگاران
 رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران گفت: با توجه به اینکه هنوز تعداد قابل توجهی از خبرنگاران طرح ترافیک دریافت نکرده‌اند، این آمادگی در شورا وجود دارد در صورتی که شهرداری لایحه‌ای درباره افزایش سهمیه‌ها بدهد آن را بدون فوت‌وقت تصویب کند. محمد علیخانی با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از خبرنگاران هنوز موفق به دریافت مجوز طرح ترافیک نشده‌اند، به تسنیم اظهار داشت: این قشر از جامعه رسالت مهمی را در جامعه بر عهده دارند و این در حالی است که برای تهیه اخبار و گزارش‌‌های خود  باید در سطح شهر تردد کنند. وی تصریح کرد: شورای شهر تهران نسبت به سختی کار خبرنگاران مطلع است و به همین دلیل تلاش می‌کند برای آنها تسهیلات هر چند کم فراهم کند. عیلخانی بیان کرد: حسینی‌مکارم، سرپرست سابق شهرداری تهران زمان حضورش در این مجموعه به عنوان سرپرست وعده‌ای مبنی بر تخصیص 2 هزار سهمیه طرح ترافیک برای خبرنگاران خبر داده بود که پس از جابه‌جایی، این موضوع به فراموشی سپرده شده است. رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران ادامه داد: چنانچه شهردار جدید تهران لایحه‌ای در این زمینه به شورا ارسال کند، شورا نیز در کمترین زمان ممکن آن را تایید خواهد کرد.

نیاز به جایگزینی ۶ هزار اتوبوس
 فرماندار تهران گفت: در بسیاری از نقاط تهران دوربینی برای کنترل خودروهای سنگین وجود ندارد و پلیس راهور و شهرداری تهران باید درباره جانمایی این دوربین‌ها تا هفته آینده نظرات خود را اعلام کنند. به گزارش فارس، عیسی فرهادی، فرماندار تهران در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای شهر تهران پیشنهاد کرد پلیس راهور و شهرداری تهران طرح مشترک خود را تا هفته آینده درباره کاهش آلودگی هوا ارائه دهند. فرماندار تهران تصریح کرد: هر شب 5 هزار کامیون فرسوده، نخاله ساختمانی استان تهران را چندین بار از ساعت 10 شب تا 6 صبح انتقال می‌دهند. وی افزود: در کل تردد این کامیون‌ها 50 هزار مرتبه در طول شبانه‌روز می‌شود و بیشتر در شمال تهران اتفاق می‌افتد که در آنجا طرح ترافیک نیست و دوربینی برای کنترل وجود ندارد. فرهادی گفت: در طرح مشترک راهور در شهرهای تهران باید این موضوع گنجانده شود که در چه مکانی و از سوی چه ارگانی باید دوربین‌های ترافیکی نهاده شود. فرماندار تهران افزود: در حال حاضر نیاز به جایگزینی 6 هزار اتوبوس وجود دارد که 3 هزار عدد آنها عمر بالای 10 سال دارند، همچنین بالغ بر 120 هزار کامیون در اطراف تهران سن بسیار بالایی دارند که بر آلودگی شهر تهران می‌افزایند. وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است طرح اسقاط اجرا شود، باید به تعداد درخواست‌ها خودروی آماده جایگزینی وجود داشته باشد.

نگرفتن معاینه فنی برتر  70 درصد خودرو‌ها
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: دارا نبودن حدود مجاز آلایندگی معاینه فنی برتر توسط خودرو‌های داخلی به معضلی جدی تبدیل شده است به طوری که از هر ۴ خودروی مراجعه‌کننده تنها یک خودرو موفق به اخذ مجوز می‌شود. مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره  حذف نشدن معاینه فنی عادی خودرو‌ها به میزان گفت: حذف نشدن معاینه فنی عادی خودرو‌ها موضوعی کارشناسی شده است، به این دلیل که سطح استاندارد خودرو‌های تولیدی پس از ۴ سال که برای اخذ معاینه فنی برتر به مراکز مجاز مراجعه می‌کنند پایین‌تر از حد معمول است به طوری که بالغ بر ۷۶ درصد خودرو‌های شهر تهران موفق به پاس کردن آن نمی‌شوند.
سیدنواب حسینی‌منش افزود: پاس نشدن حدود مجاز آلایندگی معاینه فنی برتر توسط خودرو‌های داخلی به معضلی جدی تبدیل شده است به طوری که از هر ۴ خودروی مراجعه‌کننده تنها یک خودرو موفق به اخذ مجوز می‌شود. وی خاطرنشان کرد: الزام به اخذ معاینه فنی برتر توسط تمام خودرو‌ها مشکلاتی را به همراه خواهد داشت چرا که با اجرای آن حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو در شهر تهران نمی‌توانند موفق به اخذ برگه معاینه فنی شوند و این ضعف ناشی از پایین بودن سطح استاندارد خودرو‌های داخلی است.
 


Page Generated in 0/0051 sec