printlogo


کد خبر: 193115تاریخ: 1397/3/6 00:00
اخبار

افزایش حقوق کارمندان قطعی شد
شورای نگهبان استفساریه مجلس شورای اسلامی درباره جزء یک بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۷ را مغایر قانون اساسی تشخیص نداد و به این ترتیب افزایش ۲۰درصدی حقوق حداقلی‌بگیران در دولت اعمال خواهد شد. به گزارش تسنیم، شورای نگهبان طرح استفساریه مجلس شورای اسلامی درباره افزایش 20درصدی حقوق کارمندان حداقلی‌بگیر دولت را مغایر موازین و قانون اساسی تشخیص نداد. در استفساریه‌ای که  در مجلس انجام شده و مکاتبه آن توسط رئیس مجلس صورت گرفته بود، نمایندگان منظور از افزایش پلکانی نزولی حقوق مندرج در جزء یک بند الف تبصره 12 قانون بودجه سال 97 کل کشور را که طبقات پایین‌تر از درصد افزایش بیشتری برخوردار باشند، افزایش پایین‌ترین طبقه 20 درصد دانسته بودند.


تورم 9/1 درصد شد
باوجود افزایش قیمت کالاها و خدمات در هفته‌های اخیر، بانک مرکزی هم مانند مرکز آمار بر تورم تک‌رقمی تاکید دارد و از تورم 1/9درصدی در اردیبهشت‌ماه خبر می‌دهد. به گزارش بانک مرکزی، شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ایران در اردیبهشت 1397 به عدد 5/117 رسید که نسبت به ماه قبل 6/1درصد افزایش یافت.  شاخص یاد شده در اردیبهشت‌ امسال نسبت به اردیبهشت پارسال معادل 7/9 درصد افزایش داشته است. بانک مرکزی نرخ تورم فروردین را 2/9 درصد اعلام کرده بود.


اولین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه برگزار شد
 نخستین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، صبح  دیروز، به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور رؤسای مجلس و قوه‌قضائیه تشکیل شد. در این جلسه که معاون اول و اعضای ستاد اقتصادی دولت، معاون اول قوه‌قضائیه، دادستان کل کشور، رؤسای کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس و رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس نیز حضور داشتند، گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی کشور به جلسه ارائه شد. همچنین گزارشی از پیشرفت کار تصویب لوایح چهارگانه دولت در جهت شفافیت امور بانکی و مالی و مبارزه با پولشویی و تخلفات مالی ارائه شد و ضرورت تسریع در ادامه کار رسیدگی به این لوایح مورد تأکید قرار گرفت. در این جلسه حسن روحانی، رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت همکاری 3 قوه برای پیشرفت اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم، تشکیل این جلسات را که با تدبیر مقام معظم رهبری شکل گرفته است، اقدامی مناسب برای تقویت بیشتر انسجام ملی و افزایش توان مدیریتی کشور برای تصمیم‌گیری‌های سریع و هماهنگ دانست و گفت: همکاری نزدیک‌تر 3 قوه در حل مسائل اقتصادی مردم می‌تواند سرعت دستیابی ما به اهداف رشد کشور را افزایش دهد و امید مردم را به آینده بهتر تقویت کند.


باثبات‌ترین شرکت در نوسانات اخیر بازار سهام
نخستین مجمع عمومی  مبین وان کیش برگزار شد
نخستین مجمع شرکت «مبین وان کیش» دیروز برگزار شد که به استناد گزارشات رسمی، در 2 ماه اخیر با وجود نابسامانی‌های موجود در بازار یکی از باثبات‌ترین شرکت‌ها در نوسانات سهام به شمار می‌رود. مجمع عمومی سالانه شرکت مبین وان کیش به عنوان تنها شرکت حوزه اگریگیتوری و ارزش افزوده صبح دیروز با حضور سهامداران برگزار شد. به گواه آمارها، از زمان عرضه اولیه در تاریخ هجدهم مردادماه سال گذشته تاکنون بویژه در چند ماه اخیر که نوسانات بازار بسیار زیاد بوده، مبین وان کیش را می‌توان یکی از باثبات‌ترین شرکت‌ها در این نوسانات سهم دانست؛ ضمن اینکه زمان‌بندی پرداخت منظم سود و شفافیت عملکرد نیز از دیگر شاخصه‌های این سهم به شمار می رود. شایان ذکر است مبین وان کیش در زمان عرضه اولیه در هجدهم مرداد سال گذشته رکورد ٨٢٢٢٠ خریدار سهم را به خود اختصاص داده است. همچنین از عمده سهامداران این شرکت می‌توان به سهم ۸۵ درصدی شرکت گسترش الکترونیک مبین و نیز به تدبیرگران فردا و سرمایه‌گذاری پویا اشاره کرد. حدود ۱۰ درصد باقیمانده نیز در اختیار سهامداران حقیقی و حقوقی دیگر است.


Page Generated in 0/0129 sec