printlogo


کد خبر: 193118تاریخ: 1397/3/6 00:00
اخبار

استاد هتاک دانشگاه آزاد زاهدان تعلیق شد
حکم تعلیق استاد هتاک دانشگاه آزاد واحد زاهدان صادر شد. در اطلاعیه‌ای که روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی منتشر کرده، آمده است: «رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پس از دریافت نخستین گزارش‌ها درباره هتک حرمت یک مدرس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان به مقدسات برادران اهل سنت، با محکوم کردن این اقدام دستور بررسی صادر کرده و پس از کسب اطمینان از صحت موضوع، خطاب به سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان
سیستان و بلوچستان دستور داد هیات رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی با سرعت تشکیل جلسه داده و تصمیم عاجل برای برخورد با این فرد هتاک اخذ و اعلام شود. همچنین فرهاد رهبر در جریان پیگیری از مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی در استان سیستان‌وبلوچستان و واحد زاهدان، خواستار آن شد که نتیجه رسیدگی به تخلف فرد هتاک، از طریق مجاری ارتباطی به اطلاع دلاورمردان پاک و بی‌باک استان سیستان و بلوچستان رسانده شود تا شاید مرهمی بر تکدر خاطر ایجاد شده در قلوب مومنین اهل سنت آن خطه باشد.» پس از پیگیری‌‌های فرهاد رهبر، رئیس دانشگاه آزاد درباره بررسی تخلف استاد هتاک واحد زاهدان و برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده این استاد، روز گذشته حکم تعلیق مدرس دانشگاه آزاد صادر شد. جمعه شب نخستین جلسه رسیدگی به تخلفات وی تشکیل شده بود. دانشگاه آزاد برای برخورد شدیدتر با این استاد منتظر تصمیم دستگاه قضایی است.  به گزارش تسنیم، چندی پیش فیلمی از هتک حرمت استاد دانشگاه آزاد‌اسلامی واحد زاهدان به مقدسات دینی هموطنان اهل سنت در فضای مجازی منتشر شده بود. رئیس دانشگاه آزاد خواستار بررسی فوری پرونده این استاد شده بود.

ماجرای درگیری در کنگره حزب اعتماد ملی به روایت یکی از اعضا:
با پایه میکروفن به من حمله کردند
عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در گفت‌وگو با تسنیم، جزئیات درگیری روز جمعه در کنگره این حزب را تشریح کرد. حجت‌الاسلام رحمت‌الله‌ بیگدلی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه مراسم افتتاحیه کنگره حزب با شکوه زیاد و حضور گسترده اعضا و شخصیت‌های برجسته برگزار شد و در نوع خود بی‌نظیر بود، خاطرنشان کرد: اما در بخش دوم کنگره باید مقررات خاصی لحاظ می‌شد و من بارها در شورای اجرایی‌ تاکید کرده بودم هیات‌رئیسه موقت بخش افتتاحیه طبق قانون باید پایین بیاید و هیات‌‌رئیسه دائم برای مدیریت جلسه بخش اصلی باید انتخابی باشد و توسط اعضای حاضر در کنگره انتخاب شود.
بیگدلی ادامه داد: من در احترام به‌ قانون جایگاه هیات‌‌رئیسه‌ را ترک کردم و پایین آمدم اما آقای امینی همچنان در بالا ماند و در اقدامی غیرقانونی و تاسف‌بار از برخی افراد شناخته‌شده و هیات‌رئیسه برخی احزاب دیگر برای تکیه بر جایگاه هیات‌رئیسه دائم دعوت‌ کرد و آنها هم فورا در جایگاه هیات‌رئیسه قرار گرفتند و پشت میکروفن‌ها نشستند و اقدام به‌ ایراد سخنان غیرقانونی و تشنج‌زا کردند. وی با بیان اینکه افرادی که عضو کنگره نبودند باید بیرون می‌رفتند ولی بیرون نرفتند و همین مساله موجب تشنج شد، درباره درگیری‌ ‌یک نفر با وی که در فیلم منتشرشده مشهود‌ است، گفت: با کسی درگیری نداشتم ولی آقای محمد جلیلیان از اعضای حزب با پایه میکروفن به من حمله کرد و آقای زبردست و برخی افراد مانع حمله وی شدند، اگرنه چه بسا‌ با توجه به سنگینی پایه فلزی میکروفن حادثه ناگواری اتفاق می‌افتاد.

پرونده عوامل داعش به دیوان عالی کشور ارسال شد
رئیس کل دادگستری استان تهران، از ارسال پرونده داعشی‌های حمله‌کننده به مجلس به دیوان عالی کشور خبر داد. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با مهر، درباره آخرین وضعیت پرونده عوامل داعش در حمله تروریستی به  مجلس شورای اسلامی در خرداد سال گذشته، گفت: حکم اعدامی که برای این افراد صادر شده بود، مورد اعتراض قرار گرفت و به همین دلیل هنوز این پرونده برای اجرای حکم تعیین وقت نشده است. وی افزود: اکنون این پرونده به دیوان‌عالی کشور ارسال شده است تا حکم تجدید نظر نیز صادر شود. ۲۳ اردیبهشت ۹۷ بود که حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی رئیس محاکم انقلاب تهران از صدور حکم 8 متهم پرونده تروریستی و اعضای گروه داعش خبر داد. وی افزود: دادگاه این افراد را به اتهام معاونت در افساد فی‌الارض مستحق اعدام تشخیص داده است.


Page Generated in 0/0053 sec