printlogo


کد خبر: 193143تاریخ: 1397/3/7 00:00
اخبار

آل‌اسحاق:
گروهی از دولتی‌ها  به دنبال گرانی دلار بودند
رئیس اسبق اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه برخی دیدگاه‌ها در دولت با افزایش نرخ ارز موافق است، اظهار داشت: بخشی از افزایش نرخ ارز با صحبت‌های آقای ترکان و عقبه فکری که این دیدگاه را داشت، اتفاق افتاد؛ دیدگاه آقای ترکان درباره ارز نمودی از یک جریان بود. وی افزود: 2 نوع تفکر در دولت درباره ارز جریان دارد. جالب آنکه پایه هر دوی آنها قیمت دلار بین 6 تا 7 هزار تومان است. این فعال اقتصادی با اشاره به نظرسنجی یکی از روزنامه‌های کشور پیش از افزایش نرخ ارز، گفت: چندی پیش روزنامه «دنیای اقتصاد» به عنوان روزنامه جریان حامی دولت پرسشنامه‌ای را تهیه کرد که نرخ ارز بر 2پایه 5 تا 6 و 6 تا 7 هزار تومان را به نظرخواهی گذاشت. من در آن نظرخواهی گفتم اولا این جدول غلط است و شما دارید به بازار جهت می‌دهید، دوم اینکه از نظر من قیمت دلار 4200 تومان است. این عدد را یک ماه قبل از تصمیم دولت گفتم. وی افزود: فکر می‌کنم مجموعه فضاسازی‌هایی که شد و طرح دیدگاه‌های تئوریک درباره قیمت ارز، در راستای صحبت آقای ترکان که تاکید داشت «ارز گران، بد نیست»، یکی از عوامل افزایش نرخ ارز بود.  آل‌اسحاق اضافه کرد: البته گروهی هم در اتاق‌های بازرگانی از این دیدگاه حمایت کردند. در این شرایط در نظر بگیرید، گروهی که در خارج از کشور پول داشتند،  با طرح اینکه ارز به 7-6 هزار تومان می‌رسد، تصور سوپرمیلیاردر شدن پیدا کردند. وی با اشاره به نقش عوامل خارجی در افزایش نرخ ارز به خبر آنلاین گفت: به این اتفاق‌ها، مسائلی که ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا ایجاد کرد را اضافه کنید. بالاخره اندیشکده‌های سیاسی آمریکا بیکار ننشسته‌اند. آنها دریافتند که می‌توانند در اختلاف ارز در داخل ایران نقش ایفا کنند.


بانک مرکزی اعلام کرد
متوسط قیمت آپارتمان در تهران ۳۵ درصد افزایش یافت
بر اساس آمار بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به 1/19 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب  7/278 و  7/16 درصد افزایش نشان می‌دهد. رشد قابل توجه حجم معاملات در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ نسبت به ماه قبل، عمدتاً ناشی از تعداد کم معاملات ثبت‌شده در فروردین‌ماه بوده که متاثر از تعطیلات نوروز هرساله در سطحی بسیار پایین‌‌‌‌‌‌تر از سایر ماه‌‌های سال رقم می‌خورد. همچنین در اردیبهشت‌ماه سال جاری، متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده از طریق بنگاه‌‌های معاملات ملکی شهر تهران 8/59 میلیون ریال بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل  8/34 درصد افزایش نشان می‌دهد. بر اساس گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷، بیشترین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله‌شده در میان مناطق بیست‌ودوگانه شهرداری تهران معادل 5/125 میلیون ریال به منطقه یک و کمترین آن با 1/27 میلیون ریال به منطقه ۱۸ تعلق داشته است. همچنین در این ماه، واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از ۸۰ متر مربع، 6/55 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص دادند که از این میان، بیشترین سهم از معاملات انجام‌شده نیز به واحدهای مسکونی با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع اختصاص داشته است. گفتنی است در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و در کل مناطق شهری نسبت به ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۱۱ و 6/9 درصد رشد نشان می‌دهد.


مرکز ماهر هشدار داد
مراقب VPNFilter باشید
مرکز ماهر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طی اعلامیه عمومی به اشاعه بد‌افزار VPNFilter در کشور هشدار داد. در متن این اطلاعیه آمده است: گزارش‌های موجود حاکی از آن است که این بدافزار تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار قربانی در جهان داشته‌ و این عدد نیز افزایش خواهد داشت. تجهیزات و دستگاه‌های برندهای مختلف شامل Linksys، Mikrotik  ،NETGEAR و تی‌پی لینک و همچنین تجهیزات ذخیره‌سازی QNAP در صورت عدم به‌روز‌رسانی مستعد آلوده شدن به این بدافزار هستند. با توجه به استفاده بالای این برندها در کشور، هشدار حاضر ارائه‌دهندگان سرویس‌ها، مدیران شبکه‌ها و کاربران را مخاطب قرار می‌دهد که نسبت به جلوگیری از آلودگی و ایمن‌سازی، اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.


Page Generated in 0/0052 sec