printlogo


کد خبر: 193145تاریخ: 1397/3/7 00:00
نبض جامعه

تازه‌ترین تغییر کنکور۹۸ اعلام شد
طراحی ۲ نوع سؤال برای داوطلبان کنکور
رئیس سازمان سنجش گفت: با توجه به تغییر نظام آموزشی، برای کنکور سال ۹۸ دو نوع و سری سوال برای داوطلبان نظام قدیم پیش‌دانشگاهی و نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی می‌شود. ابراهیم خدایی به مهر افزود: نظام آموزشی تحصیلی دانش‌آموزان تغییر کرده است و ما از سال ۹۸ با داوطلبانی که در نظام آموزشی جدید تحصیل کرده‌اند مواجه می‌شویم. وی افزود: به همین منظور در کنکور ۹۸ دو نوع و سری سوال طراحی می‌شود. یک سری سوال از کتاب‌ها و دروس نظام قدیم پیش‌دانشگاهی خواهد بود و یک سری سوال هم از کتاب‌ها و دروس نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی خواهد شد که هر دو گروه داوطلبان در آزمون به سوالات پاسخ دهند. رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: منابع امتحانی، درصد دروس و همه مواردی که به سوالات کنکور ۹۸ مربوط باشد در زمان مناسب به داوطلبان اطلاع‌رسانی می‌شود و داوطلبان در این زمینه نگرانی نداشته باشند. وی گفت: با توجه به اینکه هر سال ۵۰ درصد داوطلبان کنکور را پشت‌کنکوری‌ها تشکیل می‌دهند برای سال ۹۸ دو سری سوال طراحی می‌شود. خدایی خاطرنشان کرد: البته این موضوع برای سال ۹۹ ادامه نمی‌یابد و در این سال همان سوالات نظام جدید (۳،۳،۶) طراحی خواهد شد.

سخنگوی دانشگاه آزاد خبر داد
اخراج استاد هتاک  دانشگاه آزاد زاهدان
سخنگوی دانشگاه آزاد گفت: استاد هتاک این دانشگاه که به مقدسات دینی اهل سنت زاهدان هتاکی کرده بود، اخراج شد. به گزارش میزان، محمدصادق ضیایی گفت: بلافاصه پس از پخش کلیپ مربوط به هتاکی یک استاد دانشگاه زاهدان و پس از تاکید رئیس دانشگاه آزاد، هیات رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی این دانشگاه تشکیل شد. وی افزود: در دومین جلسه هیات رسیدگی به تخلفات اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد، حکم تعلیق این استاد صادر شد. سخنگوی دانشگاه آزاد اظهار داشت: سومین جلسه هیات رسیدگی به تخلفات دانشگاه آزاد نیز برگزار شد و با توجه به حساسیت موضوع و ایجاد مرهمی برای هتاکی انجام شده به اهل تسنن، حکم اخراج این استاد صادر شد. ضیایی خاطرنشان کرد: سران طوایف اهل سنت و مسؤولان استان سیستان و بلوچستان از این اقدام بموقع دانشگاه آزاد تشکر کردند. وی عنوان کرد: دانشگاه آزاد همواره بر موضوع وحدت شیعه و سنی تاکید دارد و این موضوع را از اصول خود می‌داند. ضیایی ادامه داد: این موضوع همچنان از سوی مراجع قضایی در حال پیگیری است.

آخرین مهلت برای ثبت‌نام مشمولان غایب
جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: امسال آخرین سال ثبت‌نام در طرح جریمه مشمولان غایب است. به گزارش مهر، سردار ابراهیم کریمی درباره آخرین وضعیت ثبت‌نام مشمولان غایب در طرح جریمه غیبت سربازی افزود: با توجه به تصمیم‌های گرفته شده به طور قطع امسال آخرین سال ثبت‌نام در طرح جریمه مشمولان غایب است و این طرح سال آینده اجرا نخواهد شد. جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا با بیان این مطلب که از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۳۰۰ هزار نفر کارت معافیت دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: مشمولان غایبی که بیش از ۸ سال غیبت از خدمت سربازی دارند باید هرچه سریع‌تر وضعیت سربازی خود را تعیین تکلیف کنند. وی گفت: این افراد یا باید به خدمت سربازی بروند یا با پرداخت جریمه کارت معافیت خود را دریافت کنند، چرا که در غیر این صورت ممنوعیت و محدودیت‌های اجتماعی برای آنها اجرا خواهد شد.


Page Generated in 0/0061 sec