printlogo


کد خبر: 193163تاریخ: 1397/3/7 00:00
چهارگوشه

کشته شدن 4 مستشار روس  توسط داعش
وزارت دفاع روسیه با اعلام کشته شدن 4 تن از نیروهای مستشاری‌اش  در جریان حمله هفته گذشته تروریست‌های داعش به حوالی شهر المیادین از متلاشی کردن واحد مهاجم داعش خبر داد. به گزارش راشاتودی، این حمله توسط یک واحد ضربتی داعش متشکل از خودروهای زرهی مجهز به اسلحه‌های‌های کالیبر بالا به یک واحد توپخانه‌ای ارتش سوریه در استان دیرالزور در شرق این کشور انجام گرفته است. وزارت دفاع روسیه از کشته و زخمی شدن 7 تن از مستشارانش در جریان درگیری‌های یک ساعته خبر داده که با حمله جنگنده‌های روس و انهدام 6 خودروی مهاجم و هلاکت 43 تروریست پایان می‌یابد. داعش چهارشنبه گذشته رسما مسؤولیت این حمله را پذیرفته بود. همچنین برخی رسانه‌های نزدیک به کرملین گفته‌اند به احتمال زیاد مسکو، آمریکا را مسؤول اطلاع‌رسانی مختصات نیروهای روس به داعش قلمداد خواهد کرد. منابع اطلاعاتی روس گفته‌اند حدود 1500 داعشی در بیابان‌های میان استان‌های حمص و دیرالزور باقی مانده‌اند که توسط آمریکایی‌ها حمایت اطلاعاتی و لجستیکی می‌شوند.

حملات اسرائیلی‌ها به جنوب غزه
توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی صبح یکشنبه 2 برج مراقبت مقاومت فلسطین در جنوب شرق خان‌یونس و شرق رفح واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار داد. در همین راستا، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در جریان این حملات اسرائیل 2 فلسطینی به شهادت رسیدند. جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شنبه‌شب نیز 2 مقر مقاومت را در جنوب غزه بمباران کردند. از 30 ماه مارس گذشته دست‌کم 118 فلسطینی در جریان راهپیمایی در امتداد مرزهای نوار غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی به شهادت رسیدند.

تشکیل دولت لبنان  تا عید فطر
سعد حریری پنجشنبه گذشته مأمور تشکیل کابینه شد و پس از آن مشورت‌ها برای تشکیل دولت جدید آغاز شد؛ دولتی که احتمالا ۳۲ وزیر خواهد داشت. روزنامه الحیاه در گزارشی درباره همین موضوع اعلام کرد رایزنی‌هایی که حریری با ائتلاف‌ها داشته شاهد پیچیدگی‌هایی است و منابع آگاه امیدوارند شاهد تشکیل دولت جدید احتمالا همزمان با عید فطر باشند. بر این اساس، سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله اخیرا اعلام کرد، این جنبش خواستار پست حاکمیتی نشده و شرط و شروطی برای حریری تعیین نکرده است. وی تأکید کرد تحریم‌های آمریکا و کشورهای حاشیه خلیج فارس علیه حزب‌الله بر روند تشکیل دولت تأثیری نخواهد داشت. نصرالله در دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان نیز خواستار تشکیل سریع دولت وحدت ملی شده است.

جبهه‌النصره در آستانه انحلال
جبهه‌النصره در سوریه با فهرست بلندی از جدایی‌ها و تقسیم‌‌بندی‌ها طی چند هفته اخیر مواجه بوده است و شماری از اعضای آن به دیگر گروه‌های تروریستی از جمله «القاعده» یا «تحریرالشام» پیوسته‌اند. در همین راستا، یک منبع آگاه در جریان سلفی‌ها خاطرنشان کرد که رهبر گروه جبهه‌النصره به اعلام انحلال این گروه بسیار نزدیک می‌شود. به گفته این منبع، با پیوستن بیش از 4 هزار تن از اعضای جبهه النصره به سایر گروه‌ها، اکنون تنها حدود ۷۰۰ جنگجو در کنار الجولانی باقی مانده‌اند.

خدمت تروریست‌‌های گورکن  به اسرائیل
تروریست‌های داعش و جبهه النصره (القاعده شاخه سوریه) همچنان با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده و  در حال خوش‌خدمتی به اشغالگران قدس هستند. به گزارش روسیا الیوم، طلال ناجی، معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی‌ فلسطین خاطرنشان کرد که تروریست‌‌های داعش، النصره و ارتش آزاد سوریه در جنوب دمشق به دستور فرماندهان ارتش اسرائیل عملیات جست‌وجو و نبش قبر وسیعی را در مناطق مرزی با لبنان و بلندی‌‌های اشغالی جولان برای یافتن اجساد سربازان اسرائیلی انجام داده‌اند. طی جنگ ۱۹۸۲ در منطقه «سلطان‌یعقوب» در لبنان میان ارتش سوریه و رژیم صهیونیستی، اجساد تعدادی از سربازان اسرائیلی به هلاکت رسیده توسط مقاومت فلسطین به اردوگاه یرموک در جنوب دمشق منتقل و در مقبره قدیمی «شهدا» دفن شد.


Page Generated in 0/0050 sec