printlogo


کد خبر: 193175تاریخ: 1397/3/7 00:00
اخبار

رژیم صهیونیستی هزینه اشتباهش در حمله به مواضع ایران را پرداخت
دبیر شورای عالی امنیت ملی می‌گوید رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن مستشاران نظامی ایران دچار خطای راهبردی شد و هزینه اشتباهش را نیز پرداخت کرد؛ این معادله غیرقابل تغییر است. علی شمخانی در گفت‌وگو با تلویزیون الجزیره قطر در پاسخ به سوالی درباره پاسخ ایران به جنایات رژیم صهیونیستی در حمله موشکی به مواضع نیروهای ایرانی در سوریه، گفت: ایران به دعوت دولت سوریه برای مبارزه با تروریسم در این کشور حضور دارد. ما میهمان دولت سوریه هستیم و طبیعتا این کشور همان‌گونه که برابر تجاوز به کشورش حساس است، در قبال دفاع از مستشاران ایرانی حاضر در این کشور نیز احساس مسؤولیت می‌کند. به طور قطع در چارچوب معادله عنوان شده، هرگونه تعرض و تجاوز مشابهی نیز با قاطعیت و شدت عمل پاسخ داده می‌شود.  وی افزود: رژیم صهیونیستی با هدف قراردادن مستشاران نظامی ایران دچار خطای راهبردی شد و هزینه اشتباهش را نیز پرداخت کرد؛ این معادله غیرقابل تغییر است. او در پاسخ به سوالی درباره برجام نیز گفت: به نظر من آمریکا یعنی ترامپ در عدم اجرای تعهداتش در برجام نقض‌های مکرر را تکرار و با خروجش از برجام آن را دچار فروپاشی کرده است. اگر اروپا قصد دارد به برجام حیات تازه ببخشد باید تعهدات کاملی را که در برجام به ایران داده شده است  تضمین کند اما اگر اروپا نتواند یا نخواهد در این مسیر گام بردارد، طبیعتا ما نیز تعهدی به تداوم حضور در برجام نخواهیم داشت و سیاست‌های مستقل خودمان را دنبال خواهیم کرد.

آمریکا از مشتریان آب سنگین خواسته از ایران خرید نکنند
معاون سازمان انرژی اتمی می‌گوید آمریکا به خریداران آب سنگین ایران نزدیک شده و از آنها خواسته از تهران آب سنگین خریداری نکنند. بهروز کمالوندی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه تاکنون اظهارات مقامات اروپایی درباره کار با ایران بعد از برجام مثبت بوده، یادآور شد: البته مهم این است که این اظهارات به عمل تبدیل شود،  اینکه چقدر ساز وکارها موثر واقع شود تا زمانی که بسته پیشنهادی طرف اروپایی به ایران ارائه نشود، نمی‌توان درباره آن اظهارنظر قطعی کرد. سخنگوی سازمان انرژی اتمی درباره کارخانه آب سنگین نیز گفت: ما بخشی از مازاد آب سنگین تولیدی را فروختیم و در حال حاضر مشتری‌های خوبی داریم، البته آمریکایی‌ها به یکسری مشتری‌ها نزدیک شده و به آنها گفته‌اند از ایران خرید نکنند ولی هنوز مشتری‌هایی هستند که توجهی به آمریکایی‌ها ندارند. کمالوندی اضافه کرد: چه برجام باشد و چه نباشد، بازار آب سنگین در دنیا برای ما اهمیت دارد و ما ضمن تأمین نیاز خودمان، بقیه آب سنگین را می‌توانیم بفروشیم و این در برنامه‌های ما قرار دارد.

صدور 67 فقره حکم محکومیت درباره متهمان آشوب‌های پاسداران
دادستان تهران می‌گوید تا هفته گذشته 67 حکم درباره متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران صادر شده است. به گزارش میزان، جعفری‌دولت‌آبادی در سومین نشست دادستان تهران با مدیران مسؤول رسانه‌ها اقدامات قابل توجه دادسرای تهران در مبارزه با متهمان ارز را مورد اشاره قرار داد و اعلام کرد: در حوزه ارز 60 پرونده تشکیل شده، 180 نفر تحت تعقیب قرار گرفته‌اند، 2400 حساب و 70 میلیارد تومان از وجوه متهمان توقیف شده و برای 13 نفر کیفرخواست صادر شده است. جعفری‌دولت‌آبادی در بیان آخرین وضعیت پرونده اختلاس در مدیریت اکتشافات شرکت ملی نفت، خاطرنشان کرد: در این پرونده 30 نفر متهم تحت تعقیب قرار گرفته و 70 میلیارد تومان از اموال متهمان توقیف شده است. وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده اغتشاشات دی  و اسفندماه سال 96 اعلام کرد: تا هفته گذشته 67 حکم درباره متهمان آشوب‌های خیابان پاسداران مبنی بر حبس و مجازات تکمیلی صادر شده و همچنین درباره متهمان آشوب‌های دی‌ماه 126 کیفرخواست صادر شده که قریب به 50 درصد آنها منجر به صدور حکم شده است.
 


Page Generated in 0/0051 sec