printlogo


کد خبر: 193286تاریخ: 1397/3/9 00:00
اخبار

وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعتراف کرد
ناتوانی اسرائیل  مقابل موج موشک‌های حزب‌الله
یکی  از سران حزب «اردوگاه صهیونیست» با اشاره به آماده نبودن جبهه داخلی رژیم صهیونیستی در جنگ احتمالی آینده، به نخست‌وزیر این رژیم حمله و اعلام کرد نتانیاهو کاری برای استحکام جبهه داخلی نکرده است. به گزارش روزنامه برخط رای‌الیوم، «عمیر پرتز» رئیس کارگروه فرعی کمیته خارجی و امنیت کنست که در جریان جنگ 33 روزه علیه لبنان سمت وزیر جنگ این رژیم را برعهده داشت اخیرا در گفت‌وگو با شبکه دهم اسرائیل اعترافات مهمی درباره وضعیت دفاعی وخیم‌شان کرده است.
پرتز گفته است: «جبهه داخلی اسرائیل برای جنگ جدیدی آماده نیست و آمادگی برای مقابله با صدها هزار موشک حزب‌الله را ندارد. از زمان صدور گزارش ناظر کل اسرائیل درباره مستحکم نبودن جبهه داخلی در یک سال و نیم، کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر کاری برای دفاع از اسرائیلی‌ها در صورت بروز جنگ در جبهه شمالی (شمال فلسطین اشغالی) نکرده است. بحث فقط منطقه شمال نیست بلکه درباره سراسر خاک اسرائیل (فلسطین اشغالی) است. شهر بنی براک در نزدیکی تل‌آویو از جمله شهرهایی است که بیشتر در معرض حمله و آسیب قرار دارد، زیرا بیش از 80 درصد ساکنان آن پناهگاه ندارند».
پرتز که این حرف‌ها را در واکنش به اظهارات بنیامین نتانیاهو مبنی بر تغییر سیاست رژیم صهیونیستی درباره خطوط قرمز برای افزایش قدرت کمی و کیفی نظامی حزب‌الله عنوان می‌کرد، هزینه ساخت پناهگاه و استحکامات لازم برای فرار از موج موشک‌های مقاومت را صدها میلیون شکل دانست.
او همچنین معتقد است هزاران موشک‌ حزب‌الله هر منطقه‌ای را در فلسطین اشغالی هدف قرار خواهند داد. او گفت: «این موشک‌های جدید دقیق‌تر، کشنده‌تر و دوربردتر خواهد بود و سراسر اسرائیل را در تیررس خود خواهد داشت. نخستن سری موشک‌ها از سکوهای پرتاب ثابت و پنهان به سمت اهداف معینی در اسرائیل شلیک خواهد شد و فقط بعد از چند روز و وقتی نیروی هوایی بتواند اهداف را به طور موثر از بین ببرد و نیروی زمینی یورش به خاک لبنان را آغاز کند، شمار این موشک‌ها و نوع آنها کاهش خواهد یافت».
به نوشته رای‌الیوم، «الکس ویشمن» تحلیلگر نظامی اسرائیلی نیز به روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع بلندپایه امنیتی در تل‌آویو گفته است که در جنگ آینده بین 4-3 هزار موشک در روز از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک خواهد شد که این معادل کل موشک‌هایی است که در طول 33 روز جنگ اسرائیل علیه لبنان در سال 2006 میلادی و 51 روز از جنگ علیه غزه در سال 2014 میلادی از سوی مقاومت شلیک شد.


حمله موشکی به متجاوزان سعودی و اماراتی در غرب یمن
ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن دیروز محل تجمع نظامیان متجاوز سعودی و اماراتی و مزدوران وابسته و تجهیزات نظامی آنان را در ساحل غربی با چند فروند موشک بالستیک هدف قرار دادند. به گزارش شبکه المسیره، یک منبع نظامی یمن تایید کرد: «این حمله موشکی ضربه دردناک و سنگینی را به ستیزه‌جویان اماراتی و سعودی و مزدوران آنان وارد کرده است و این موشک‌ها با دقت بالایی به اهداف مدنظر اصابت کرده است که بر اثر آن صدها نفر از جمله چندین نفر از فرماندهان بلندپایه ائتلاف متجاوز و برخی سرکرده‌‌های مزدوران به هلاکت رسیدند یا زخمی شدند». به گفته او بر اثر حملات موشکی مزبور حالتی از دستپاچگی و فروپاشی در میان متجاوزان سعودی و اماراتی و مزدوران‌شان که هدف قرار گرفته‌‌اند حاکم شده است. در همین حال منابع اماراتی و عربستانی فاصله نیروهای اماراتی تا تصرف بندر الحدیده را تنها 40 کیلومتر معرفی می‌کنند، نیروهای وابسته به عبدربه منصورهادی آن را 20 کیلومتر عنوان می‌کنند و ارتش و کمیته‌های مردمی(وابسته به انصارالله) بر رقم 80 کیلومتر تاکید می‌کنند.


Page Generated in 0/0053 sec