printlogo


کد خبر: 193287تاریخ: 1397/3/9 00:00
چهارگوشه

کشته شدن 2 افسر پلیس در بلژیک
در حادثه‌ای خونین که هنوز تروریستی یا جنایی بودن آن روشن نشده، 2 تن از افسران پلیس بلژیک و یک شهروند این کشور توسط یک مهاجم مسلح در جریان یک تیراندازی در کافه‌ای در شهر لییژ در شرق این کشور کشته شدند. به گزارش شبکه آر‌تی‌بی‌اف، دیروز یک فرد مسلح در کافه آگوستین در شهر لییژ، به سوی 2 افسر پلیس شلیک کرد و آنها را به قتل رساند. قاتل سپس فرار کرده و یکی از خدمتکاران زن دبیرستان «واها» را به گروگان گرفت. او همچنین در جریان تعقیب و گریز خیابانی یک عابر پیاده را هم با شلیک از پای درآورد و در نهایت خودکشی کرد.

سفر مقام سابق اطلاعات کره‌شمالی به آمریکا
خبرگزاری رسمی کره‌جنوبی به نقل از منابعی در چین خبر داد مقام سابق سازمان جاسوسی کره‌شمالی برای گفت‌وگوهای مربوط به نشست سران آمریکا و کره‌شمالی به واشنگتن سفر کرده است. به گزارش یونهاپ، کیم چونگ‌چول گفت‌وگوهایی نیز با مقامات چینی درباره دیدار کیم جونگ ‌اون و دونالد ترامپ داشته است. به نظر می‌رسد سفر کیم یونگ چول به آمریکا در پاسخ به سفر اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به کره‌شمالی بوده است. قرار است ترامپ و کیم جونگ اون دوازدهم ژوئن در سنگاپور با یکدیگر دیدار کنند.

استقبال قطری‌ها  از تحریم کالاهای سعودی و شرکا
تصمیم این هفته دولت قطر مبنی بر ممنوع کردن ورود کالاهای کشورهای عربستان، بحرین، امارات و مصر، مورد توجه شهروندان قطری قرار گرفته و آنها با راه‌اندازی هشتگ‌هایی در شبکه اجتماعی توئیتر بر حمایت خود از تولیدات ملی قطر تاکید کردند. شبکه العربی الجدید متعلق به خاندان حاکم بر دوحه در گزارشی آورده است که کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور با راه‌اندازی هشتگ‌های «#سحب_منتجات_الفجار» (تحریم کالاهای  فاسدان) و «#معا_لدعم_المنتجات_الوطنیه» (حمایت از کالاهای ساخت داخل) از تصمیم اخیر دولت این کشور استقبال کرده و کالاهای تولید قطر یا کالاهای وارداتی از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها را به اشتراک گذاشته‌اند. وزارت بازرگانی قطر همچنین اعلام کرد اقدامات خود علیه کالاهای این 4 کشور را تشدید خواهد کرد و اقدامات گمرکی مناسب و بازرسی‌های ویژه برای کالاهایی که از این کشورها وارد می‌شود، انجام خواهد شد.


4500 کفش مقابل مقر اتحادیه اروپایی به یاد شهدای فلسطینی
در اعتراض به انفعال و سکوت دولت‌های اروپایی در قبال جنایات رژیم صهیونیستی، فعالان مدنی بلژیک به ازای هر یک فلسطینی که طی دهه گذشته شهید شده است، یک جفت کفش را مقابل مقر شورای وزیران اتحادیه اروپایی گذاشتند. این اقدام توسط اعضای یک گروه فعال حقوق بشری موسوم به «آواز» در میدان «ژان رِی» بروکسل در نزدیکی محل گردهمایی وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپایی انجام شد. به موجب فراخوان انجام شده، بیش از 4 هزار و 500 جفت کفش تنها طی یک هفته از سراسر اتحادیه اروپایی به دست تدارک‌دهندگان این برنامه رسیده بود. در بیانیه گروه یادشده، این اقدام بخشی از «روند رو به افزایش درخواست‌ها از اتحادیه اروپایی برای حراست از جان فلسطینیان» و تلاش برای مهار خشونت افسارگسیخته نظامیان صهیونیستی عنوان شده است. فعالان به دنبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان بی‌دفاع خواستار تحریم اسرائیل شدند. کریستوف سکوت، یکی از فعالان عضو سازمان مدنی «آواز» که ابتکار عمل این اقدام را برعهده داشت، آنچه که در حال حاضر در فلسطین رخ می‌دهد را در اشاره به نظام تبعیض نژادی در آفریقای‌جنوبی «آپارتاید جدید» خواند. اقدام روز دوشنبه همزمان با نشست وزیران خارجه کشورهای عضو اتحادیه در بروکسل انجام شد که موضوع تحولات فلسطین و نوار غزه از جمله موارد مورد بحث در آن بود. بنا بر آمارهای تقریبی، تنها طی یک دهه گذشته بیش از 4500 فلسطینی جان خود را در راه آزادی وطن‌شان از دست داده‌اند.


Page Generated in 0/0063 sec