printlogo


کد خبر: 193294تاریخ: 1397/3/9 00:00
اخبار

پانزدهمین جشنواره فیلم «مقاومت» فراخوان داد
بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» را منتشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن سینمای انقلاب و دفاع‌مقدس پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» را با رویکرد «سینمای مقاومت؛ تجلی گفتمان انقلاب اسلامی» و با حضور سینماگران داخلی و خارجی در ۲ بخش اصلی «مسابقه سینمای ایران» و «مسابقه سینمای بین‌الملل» در آذرماه ۱۳۹۷ برگزار خواهد کرد. برخی از موضوعاتی که در این فراخوان برای آثار ارسالی عنوان شده، به این شرح است: نقش انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس در احیای «هویت ایرانی- اسلامی»، رویکرد «گفتمان مقاومت» تنها راه مقابله با نظام سلطه، نقش مدافعان حرم در «همبستگی و همگرایی» مردم منطقه و حمایت از جبهه  مقاومت، نقش جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا و ایثارگران در حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و... . گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ و ۵ مهر ۱۳۹۷ زمان اعلام فهرست آثار پذیرفته ‌شده است.


کناره‌‌گیری میرباقری از کارگردانی «ماه‌تی‌تی»
بعد از برطرف شدن مشکلات سریال «ماه‌تی‌تی» قرار است این سریال با حضور کارگردان دیگری مقابل دوربین رود. به گزارش فارس، بعد از متوقف شدن تولید سریال «ماه‌تی‌تی» مشکلاتی بر سر راه تولید این سریال به وجود آمد که در حال حاضر سازندگان در تلاش برای رفع این مشکلات هستند. بنابر این گزارش، با آغاز پیش‌تولید مجموعه سلمان فارسی و درگیری داوود میرباقری با این پروژه عظیم، کارگردان این سریال تغییر خواهد کرد و میرباقری بر ادامه تولید این مجموعه نظارت خواهد داشت. مجموعه ماه‌تی‌تی در سکوت خبری کلید خورد و در نهایت به دلیل برخی مسائل نظیر کمبود بودجه کار تصویربرداری آن به تعویق افتاد.


«حسن اجتهادی» شاعر کازرونی درگذشت
حسن اجتهادی، از شاعران بنام کشور بر اثر سکته مغزی درگذشت. به گزارش فارس، حسن اجتهادی، از شاعران بنام کشور صبح روز گذشته در 71 سالگی بر اثر سکته مغزی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت. این شاعر کازرونی چند روزی بود به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود اما صبح 8 خرداد دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع و تدفین این شاعر قرار است روز پنجشنبه 10 خردادماه از مقابل اداره کل ارشاد استان فارس آغاز ‌شود و مراسم تدفین در شهر این شاعر یعنی کازرون انجام خواهد شد تا در مقبره‌الشعرای این شهر به خاک سپرده شود. «غزل‌های جنوبی» تنها کتابی است که در سال 1381 از اجتهادی چاپ شده است اما کتاب‌های در جشن تغزل (بیانیه‌های غزل‌ مدرن معاصر)، اشکال و تصاویر (شامل ابداعات و نوآوری‌هایی در شعر کلاسیک- ترکیب و تلفیق قوالب و اسالیب شعر سنتی و ایجاد فرم‌هایی تازه)، ترانه‌های شبنم و گلبرگ (دوبیتی‌ها و رباعی‌ها)، انسان آفتاب و افق (شعرهای آزاد و نیمایی و سپید)، رهگذر و پل‌های طولانی (قصیده‌ها و مثنوی‌ها)، حقیقت پیروز می‌شود (نمایشنامه)، در شهر دیوارها (فیلمنامه‌ها و چند نقد و مقاله درباره سینما)، اوزان غزلیات حافظ (تقسیم‌بندی بحور غزل‌ها)، تبسم و مهمیز (نوشته‌ها، شعرها و قصه‌هایی به طنز) و ... را آماده چاپ دارد. اگرچه غزل‌های حسن اجتهادی از شهرت بیشتری برخوردار است اما او در بیشتر قالب‌ها شعر می‌سرود. قصیده، مثنوی، رباعی و دوبیتی از قالب‌های قدیم است که اجتهادی در آنها طبع‌آزمایی کرده است. شعرهای نیمایی و بی‌وزن او نیز خواندنی و دارای نوآوری و استحکام ذهنی و زبانی است. فعالیت اجتهادی تنها در حوزه شعر خلاصه نمی‌شود. او علاوه بر پ‍‍ژوهش در متون ادبی گذشته و معاصر به نمایشنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسی نیز اشتغال دارد.
 


Page Generated in 0/0062 sec